xclusive_danny Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hei. I det siste har jeg begynt å få blå skjermer. Plutselig blir skjermen blå og det kommer opp starter dumping av fysisk minne osv. Hva skyldes det av? Tatt virus søk på pcen, men Avast fant ikke noe. Kan det være varmen? Synes at det er normal varme så rart hvis det skulle vært det. Det er den stasjonære i sigen min. Takker på forhånd . Edit: 3 bilder. http://i28.photobucket.com/albums/c242/Pro...et/IMG_0216.jpg http://i28.photobucket.com/albums/c242/Pro...et/IMG_0215.jpg http://i28.photobucket.com/albums/c242/Pro...et/IMG_0213.jpg Endret 25. april 2007 av xclusive_danny Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Blåskjerm kan være så mangt. Hva står det av feilkoder etc. på disse blåskjermene? (Hvis du ikke rekker å se det fordi pc'n restarter, kan du slå av "start på nytt ved systemfeil"-funksjonen: Kontrollpanel->system->avansert. Velg 'Innstillinger' under Oppstart og gjenoppretting. Fjern avmerkingen framfor "Start på nytt automatisk" under 'Systemfeil'. Neste gang du får blåskjerm, vil blåskjermen stå på skjermen inntill du fysisk slår pc'n av. Legg merke til evt. feilkoder og om det gjelder en bestem fil .dll , .sys etc. Endret 24. april 2007 av norbat Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Ok, skal notere hva det gjelder ved neste blåskjerm. Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Lagt til 3 bilder av hva som står.. Håper det hjelper litt. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Du kan forsøke å google litt på 'stop: 0x00000050' og se om det kan gi noen ideer til hva som kan forårsake dette. Det er sikkert bedre at du selv sjekker (googler) dette, om ikke noen VET hva dette skyldes. Blåskjermer er bestandig vanskelig å være konkret på. Det krevet litt feilsøking Endret 25. april 2007 av norbat Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Kommer opp så mange årsaker.. Alt fra drivere til virus og defekt hd osv. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Ja, ikke sant. Mulig du kan finne årsaken (feilsøke selv eller at andre på forumet gir noen gode tips), men det kan hende at en reinstallering kan være løsningen om det er en programvarefeil. Er det maskinvare, så må du plukke ut div. for å se om det kan være den eller andre komponenter. Du kan forsøke å starte opp i Sikker modus (tapp F8 under oppstart) og se om det fortsatt kommer blåskjermer. Gjør det det, vil jeg tippe det er noe med hardwaren. Antar det kommer flere med forslag som kan hjelpe deg videre... Endret 25. april 2007 av norbat Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Ok, skal prøve under neste oppstart. Takk for hurtige svar Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Sjekk om det kan være en RAM-brikke som feiler. page_fault_in_nonpaged_area Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) FInnes det program som kan sjekke det, utenatt at jeg behøver å ta ut en og en brikke for å sjekke .Ramen er jo ikke så gammel da. Alt var nytt i høst. Endret 25. april 2007 av xclusive_danny Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Tok et nytt virussøk i dag.. Fant et i c: system og i volum et eller annet. Kan hende det var det som fårorsaket det. Så får se om jeg får noen flere blåskjermer. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Reinstaller grafikkdriverne. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Er til å le av de blåskjermene, for Ola Nordmann kunne det like gjerne stått skrevet på kinesisk - jeg tipper at ikke engang de som har laget/kodet windows vet hva "feil i 000005040x002" betyr... Kunne de ikke heller skrevet noe mer beskrivende (om enn generelt) "feil i minneallokasjon for grafikkort" eller iallefall noe som kan gi en pekepinn på hva som er feil uten å måtte google livet av seg. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Mitt eneste blåskjermproblem kom også etter lang tids stabilitet, samtidig som det begynte å nærme seg sommer. Løsning: Bedre kjøling for harddiskene. Etter at jeg forandret litt på viftekonfigurasjonen internt i PC-en, sluttet blåskjermene å komme. Last ned Lavalys Everest Home Edition (google) og sjekk hva sensorene til harddiskene sier om saken. I mitt tilfelle kom problemet samtidig med at skjermkortet hadde litt load, slik at temperaturen i og rundt det økte en del. Skjermkort generelt tåler en del varmegrader før de streiker, så det var diskene som streiket først. Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Er til å le av de blåskjermene, for Ola Nordmann kunne det like gjerne stått skrevet på kinesisk - jeg tipper at ikke engang de som har laget/kodet windows vet hva "feil i 000005040x002" betyr...Kunne de ikke heller skrevet noe mer beskrivende (om enn generelt) "feil i minneallokasjon for grafikkort" eller iallefall noe som kan gi en pekepinn på hva som er feil uten å måtte google livet av seg. 8478109[/snapback] Kunne ikke vert mere enig, hehe.. Har Everest, og mine temperaturer ser fine ut.. Men kan godt skyldes av varme. Har hatt kabinett åpent i det siste. Ingen blåskjerm. Har også en smule aning om at det var virus. Siste alternativet er jo en defekt kombinent, men hvis evnt den ene rambrikka hadde tatt kvelden ville jo det merkes?. Bruker bare 33prosent av ramen når jeg spiller cod2 med vt og andre programmer oppe, og det var det samme tallet før blåskjermene begynte. Så er vel bare å vente i spenning om det kommer en ny blåskjerm snart. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis du har mistanke om at problemet skyldes virus e.l, så kan du gjøre følgende: Hent Hijackthis, legg det i en egen mappe på skrivebordet. Start progarmmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Logg filen kopierer du og legger i en ny post i følgende forumkategori: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131 Sjekk også for rootkit ved å kjøre en kjapp scan med følgende program: Rootchk.exe. Post også denne loggen i den nye posten du oppretter i overnevnte kategori Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Ok, gjør det nå . Kom over et nytt problem som kan være en sammenheng. Skal innstalere ny grafikk driver, men når innstalasjonen starter går pcen i "blåskjerm" med andre ord, får ikke innstalert. Lenke til kommentar
whiskers Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Beklager for å bunpe opp en såpass gammel tråd. Men jeg har akkurat kjøpt ny maskin. Jeg innstalerte Lord of the rings online, og satte meg ned for å spille litt. Da hang spillet seg, og det kom en helvetes skurrelyd i fra høytallerne. alt endte i blå skjerm med 0x00000050. Det skjer kunn i dette spillet. (Har bare testet to spill, men var dette det skjedde i) :/ Kjipt til å være en såppas ny maskin. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Beklager for å bunpe opp en såpass gammel tråd.Men jeg har akkurat kjøpt ny maskin. Jeg innstalerte Lord of the rings online, og satte meg ned for å spille litt. Da hang spillet seg, og det kom en helvetes skurrelyd i fra høytallerne. alt endte i blå skjerm med 0x00000050. Det skjer kunn i dette spillet. (Har bare testet to spill, men var dette det skjedde i) :/ Kjipt til å være en såppas ny maskin. Har Googla litt og ser at feilmeldingen stort sett relaterer seg til skjermkort http://support.microsoft.com/kb/329293 http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-...lue-screen.html Ser ut som prøve å avinnstalere skjermdriver, rebbote og innstalerer annen eller reinnstalere driver er første du bør prøve. Lenke til kommentar
whiskers Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Problem løst. Jeg rotet litt i Catalyst contol center, og så at skjermkort temperaturen lå på rundt 70 grader i desktop. Steg kraftig under gaming. Så jeg skrudde opp viftehastigheten mens jeg spilte. Ingen blåskjerm hittil i hvertfall Så i dag skal jeg ommøblererommet mitt, og sette maskina under viduet. Se om det blir kjøligere. Evnt spare penger til vannkjøling til pcn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå