Sture Dingo Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Heisann. Før jul bygde jeg min første PC. Kjøpte da til ei NorthQ 4001EXT Silent 400W. Fant etterhvert ut at den var for liten, og gikk til innkjøp av ei MIST 600W. Saken er den at NorthQ-forsyninga var mye mer stillegående enn Mist'en, så jeg lurer på om det er mulig å bytte vifte? Blir jo litt modifisering og lodding, men det er det minste problemet. Tror dere vifta fra NorthQ'en vil gi nok kjøling? Hilsen StureDingo. Endret 24. april 2007 av StureDingo Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg skiftet vifte i F/S Epsilon 700w.Satte inn en Papst 19db vifte med suksess.Vil tro ei lignende vifte vil bli bra i psuen din.Sitter vel ei 32db Papst i din psu mener jeg,og du vil nok merke det godt hvis du skifter til Papst 19db. Lenke til kommentar
Sture Dingo Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Nå vet jeg ikke hva vifta i NorthQ'en heter, men om NorthQ er ærlige, skal den visstnok være på 12-17dB. Men får vel se nærmere på Papst 19dB da. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 140mm viften passer neppe i et Mist 600w da den er laget for 120mm vifte, men det er ikke verre enn å kjøpe seg en 120mm Pabst-vifte og sette inn. Du vil merke stor forskjell om du putter inn en mer stillegåedne en ja, f.eks. 26 dB(A) utgaven (1600 rpm). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå