Gå til innhold

"gitar-soloer" å starte med, trenger tips


xersess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså jeg har ikke spilt like mye selv, men har likavel begynt å se på/pusle litt med soloer.

 

Jeg vil anbefale soloen i "Paranoid" av Black Sabbath, den er ganske enkel, men ikke for lett.

 

Hvis du vil ha litt mer utfordring syntes jeg personlig at soloen i "The four Horsemen" av Metallica er ganske kul og ganske teknisk å lære seg.

 

Kan sikkert nevne fler, men skal legge meg nå! =/

 

Håper det hjalp noe ;)

 

-

Martin

Lenke til kommentar
Altså jeg har ikke spilt like mye selv, men har likavel begynt å se på/pusle litt med soloer.

 

Jeg vil anbefale soloen i "Paranoid" av Black Sabbath, den er ganske enkel, men ikke for lett.

 

Hvis  du vil ha litt mer utfordring syntes jeg personlig at soloen i "The four Horsemen" av Metallica er ganske kul og ganske teknisk å lære seg.

 

Kan sikkert nevne fler, men skal legge meg nå! =/

 

Håper det hjalp noe ;)

 

-

Martin

8464576[/snapback]

 

okey takk for tipset, det skal eg få til :cool: takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg spille noe særlig gitar, så vet ikke hva som er for vanskelig og ikke. Når det er sagt så er jo blant annet soloen til Sweet Child O' Mine genial, samme med Bark at the Moon.

 

Heaven and Hell (The Who) har kul solo, samme med Black Dog (Led Zeppelin), og så har du jo alltid Jimi Hendrix og Pink Floyd med mye bra.. Ser ut til at du har bred musikksmak og håper du liker noen av disse.

Lenke til kommentar
Chimaira har jo uber fete gitar soloer ihverfall på ST skiva... de er ikke så vansklige heller.. In flames også på RTR og STYE...

8465746[/snapback]

 

har høyrt veldig mykje på det nyeste albumet "resurrection". veldig råe sanger der, men liker ikkje heilt solo-ene der, men skal sjekke ut litt av dei andre albumma. har ikkje vist om chimaira så lenge.

 

takk for tips alle sammen, skal ogå sjekke ut black dog av led zepplin, og deliverance(kan deler av deliverance fra før av). takktakk :thumbup:

Endret av xersess
Lenke til kommentar
Nothing else matters - metallica

 

Var første jeg lærte meg, etterfulgt av Enter Sandman, så husker jeg ikke lenger.

NEM soloen er veldig grei å lære seg. Stilig er den også :)

 

Edit: så ikek at du kunne NEM.

8471059[/snapback]

 

:) elsker også den solo-en veldig grei å spele og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...