Gå til innhold

Asus har defekt lydport, kjøpt hos Komplett.no


Husee

Anbefalte innlegg

Som Emnetittelen sier.

 

Kjøpte min Asus Ak6m i fjor vår.

Får noen uker siden sluttet min høyre høytalen i headsettet mitt å fungere. Jeg regnet med at dette bare var pga. feil i headsettet siden det er "Jallamekka" etter noe feil.

 

Men det viste seg at:

 

* Høytalerene på pc'n fungerer på begge sider.

* Ingen instillinger som gjør at jeg bare sende lyd ut på en side.

* Det er slark i Lineoutporten min.

 

Da jeg ringte Komplett fikk jeg vite at jeg skulle kontakte Asus Norge. Dette gjorde jeg og en lite samarbeidsvillig "Gutt", forteller meg at jeg skal oppdattere min lyddrivere.

Selv skjønte jeg jo at det ikke var pga. en Software feil, men gidder ikke begynne å diskutere med denne personen.

 

Så jeg lurer litt på hvilke krav jeg kan stille til Asus?

Jeg er veldig avhengig av PC'n til Skolearbeid omdagen pga, eksamenstid osv. Så jeg er litt skeptisk til å gi den fra meg.Kan jeg kreve lån av en PC mens min er på reparasjon?

 

Takker masse for svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å vente med å sende inn PCen til eksamensperioden er ferdig? Du er vel ikke helt avhengig av lyd på PCen under lesingen?

 

Du kan velge om du vil sende den inn til Komplett eller direkte til Asus. Sender du den til Komplett vil de sende den videre og det tar lengere tid. Sørvisen blir den samme.

Lenke til kommentar

DU trenger ikke forholde deg til Asus, du skal bare forholde deg til komplett.no og prøver de å fortelle deg noe annet kan du referere til forbrukerkjøpsloven og reklamasjonsretten (garanti er noe helt annet).

 

Hvis reperasjon tar mer enn 1 uke har du krav på låneprodukt. Dette er ett produkt som oppfyller minstekravene til det produktet du leverer inn. i.e. du kan få en gravgammel laptop om så var.

 

De trenger heller ikke levere låneprodukt til deg om det medfører en urimelig utgift for dem (sjekk lovdata ang. reklamasjonsrett selv for nøyaktig ordlyd)

 

 

edit: men som svas sier, så kan det være du tjener (i form av kortere behandlingstid) ok du tar det opp med Asus. Enkelte firma har helt sykt god service, mens andre lar vente på seg (du må nesten gamble).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hei!

 

Om Asus ikke er samarbeidsvillig, så kontakt igjen Komplett. Det tar ihvertfall slike saker mer seriøst.

Men Asus har krav på å hjelpe så lenge du har garanti. Når det gjelder garanti, så skal det være en ekstra service fra Asus, enn reklamasjon.

Hvis supporten ikke vil hjelpe, så burde du prøve å få kontakt med en i firmaet med mer makt.

Men om du har f.eks hatt på headsettet, og klart å snuble i tråden, og at porten er "fysisk" ødelagt, så kan det hende at du ikke vil få dekket dette.

Lenke til kommentar

For det første så er det vel ingen garantid på pc-en vist det er en slark i lyd ut gangen, som du sier her. Den personen som du snakka med på support prøvde vel bare og hjelpe deg.? om du ikke gidder og diskutere med han er vel ikke komplett sin feil. Komplett prøver bare og hjelpe deg på best mulig måte. Og det er at du sender pc-en direkte til Asus pga det er de som tar seg av all servicen på disse pc-ene. Men komplett kan helt sikkert ta den inn til seg selv, men de videre sender den bare til Asus og det vil ta lengere tid for deg som kunde.

 

Du har krav på låne pc vist det går over 14 dager, vist jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...