Gå til innhold

Klokking av 4600+ 2,4GHz (AM2) Windsor

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal klokke en AMD 64 X2 4600+ (Windsor) sokket AM2

specs står i signaturen min.

Akkurat nå er

CPU-Speed på 2411,1 MHz

Multiplier på 12x

bus-speed på 200MHz

ht link på 602,7 Mhz (1004,7Mhz stock, leste det var litt i det høyste laget, så stilte den ned)

Målet mitt var da å nå 2.7Ghz gjerne 2.8Ghz så, hvis dere kunne hjelpe til har det vært kurant.

PS har vært i bios å tullet litte grann, men vet ikke va jeg skal stille opp for å få mer Mhz. Er vell heller der jeg trenger hjelp, som sagt tidligere så står specs i signatur.

Takk på forhånd!

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk guiden over posten din!

8464495[/snapback]

Så den ikke før jeg skrev dette :blush:

Men har nå nått 2,7 GHz som da var målet men tror jeg skal prøve meg litt mere! :D

8464963[/snapback]

Du får fortelle hvor langt du kommer :thumbup:

8466185[/snapback]

2,760 GHz men ble reboot etter en times tid :(

Men hvis jeg skrur opp Vcore litt så kan jeg klokke litt mer vill jeg tro(?) Men er det noen som har prøvd å klokke med M2N32 SLI-deluxe wifi edt.?

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar
Pass på at du har god nok kjøling.

Har ikke klokket med hk'et ditt, men vedder på at du kommer lengre hvis du disabler wifi'en din.

8466319[/snapback]

Har Zalman 7500LED :) Idle på 35 grader nå, prøvde å spille litt gikk ut så sjekket igjen så var den på 38-39 grader :D dette ifølge bios, men ifølge everest basic version var den på 53 og 56 grader :S stoler mer på bios.

Lenke til kommentar
3 - 4 grader økning fra idle til load hørtes vel bra ut, tror nok everest er nærmere sannheten en bios i dette tilfellet.

8466394[/snapback]

Du vet ikke om noen andre cpu "heat" målere enn everest? så jeg kan sammenligne.

PS: Har ikke oppdatert biosen siden jeg fikk hovedkortet, kan dette da ha noe spesiell forskjell?

Lenke til kommentar
speedfan, asus probe etc

vet ikke om biosoppdatering vil hjelpe noe på det, men hvis du har sjekket tempen i bios, er jo ikke det load temp du har sjekket i og med at du har  restartet maskinen.

8466421[/snapback]

Skal laste ned de 2 når jeg kommer hjem fra skolen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...