Gå til innhold

Hva er best av LCD og Plasma skjerm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du stiller dette spørsmålet på hjemmekino.no, så får du plasma svar. Det gir best bilde. Dette er folk som har bred erfaring med skjermer og bilde.

For en vanlig bruker som skal koble til litt av hvert og ikke bare se film og TV i et mørkt rom er det nok ikke så stor forskjell.

-Til hvert sitt bruk vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Har ikke tid til å legge ut masse argumenter med LCD teknologien er best både pris og ytelsesmessig :)

8464023[/snapback]

Kom gjerne med argumenter, det er ikke mulig å gi et klart entydig svar på hva som er best, særlig ikke når man ikke sier hva skjermen skal brukes til. Begge teknologiene har sine fordeler ytelsesmessig, og prismessig er også plasma gunstig. Ta Panasonic 42PV70 f.eks, som er i salg helt nede på 11k-tallet.

Lenke til kommentar

Dette spørsmålet blir vel som å spørre hva som er best av et Cessna og en Audi.. Det kommer helt an på hva du skal bruke det til.. Skal det hovedsakelig brukes til film og TV er plasma best, da det har best kontrast og svartnivå, mens LCD er bedre til PC eller konsoller, da det har best oppdateringsfrekvens. (Og selvsagt innbrenningsproblematikken, selv om nyere plasmaskjermer har metoder for å unngå dette..)

Men som AK50224: Skal du koble litt av hvert til den, så er det vel ikke så stor forskjell.

Og som alltid: Rett meg om jeg tar feil.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...