Gå til innhold

Flow problem med stående radioator?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny innen vannkjøling og lurte på om det vil bli er problem om jeg stiller min BlackIce2 2x120mm radiator stående?

Som dere kan se så tror jeg at vannet da må løftes 240mm (24cm) gjennom en radioator, som jeg da tror har mere motstand en vanlige slanger. Har da en pumpe med 1020 l/h. Vet desverre ikke hva mot trykket er.

blackicex2_org.jpg

Tenkte å ha den stående i sidedøra så det er mulig å transportere pcen sånn halveis trygt med på LAN osv i det lille kabinettet mitt (miditower).

EDIT:

Fant nå noen spesifikasjoner på pumpa:

Technical Specifications:

Power consumption: 7-12 W

Qmax: 1020 l/hm

Hmax: 240 cm

Hvis jeg da plaserer pumpa over radioatoren inne i kabinettet, f.eks inne i 5,4" brønnen. Vil det gå bra? For da må den jo "pumpe nedover", selv om jeg da tror det blir ganske likt sånn teknisk sett.

Endret av Nets
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og når vannet løftes oppover, vil det også falle nedover med tilnærmet samme kraft, som også presser på bakpå pumpen. Den eneste motstanden  for strømmen du har er restriksjoner pga slanger og blokker. Husk at de fleste pumper har flere meters løftehøyde ;)

8464315[/snapback]

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt et 8800GTX skjermkort fra MickeyMouse, med EK vannblokk.. og han anbefalte meg a bruke en kraftigere pumpe enn eheimen som jeg får med..

Så blir sikkert en Swifty MCP65, elle har dere noe annet å anbefale?

Lenke til kommentar
Takker for raske svar, tror det skal gå bra da :)

8466508[/snapback]

det kommer nok til å gå strålende!

..altså, ikke VANNstråler, men det kommer til å gå bra :!:

Endret av fysj
Lenke til kommentar

men hvis du ser på specsa til pumpen så kan den pumpe vannet 2,4 meter rett opp. da er det ikke noe problem med det 50cm (?) høye kabinettet ditt. et vannkjølingsystem krever nesten ikke noe fart på vannet heller, det kjøler veldig bra bare det er noe bevegelse i det heletatt.

la kabinettet stå oppreist du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...