nets Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hei, jeg er ny innen vannkjøling og lurte på om det vil bli er problem om jeg stiller min BlackIce2 2x120mm radiator stående? Som dere kan se så tror jeg at vannet da må løftes 240mm (24cm) gjennom en radioator, som jeg da tror har mere motstand en vanlige slanger. Har da en pumpe med 1020 l/h. Vet desverre ikke hva mot trykket er. Tenkte å ha den stående i sidedøra så det er mulig å transportere pcen sånn halveis trygt med på LAN osv i det lille kabinettet mitt (miditower). EDIT: Fant nå noen spesifikasjoner på pumpa: Technical Specifications: Power consumption: 7-12 W Qmax: 1020 l/hm Hmax: 240 cm Hvis jeg da plaserer pumpa over radioatoren inne i kabinettet, f.eks inne i 5,4" brønnen. Vil det gå bra? For da må den jo "pumpe nedover", selv om jeg da tror det blir ganske likt sånn teknisk sett. Endret 24. april 2007 av Nets Lenke til kommentar
fysj Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 det er ikke mye motstand i en radiator, prøv å pust igjennom den så merker du hvor lett det går=) jeg har svakere pumpe enn deg og radiatoren stående. pumpa står faktisk 5 cm lavere enn raddisen Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Og når vannet løftes oppover, vil det også falle nedover med tilnærmet samme kraft, som også presser på bakpå pumpen. Den eneste motstanden for strømmen du har er restriksjoner pga slanger og blokker. Husk at de fleste pumper har flere meters løftehøyde Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Og når vannet løftes oppover, vil det også falle nedover med tilnærmet samme kraft, som også presser på bakpå pumpen. Den eneste motstanden for strømmen du har er restriksjoner pga slanger og blokker. Husk at de fleste pumper har flere meters løftehøyde 8464315[/snapback] Lenke til kommentar
TordO Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg har nå bestilt et 8800GTX skjermkort fra MickeyMouse, med EK vannblokk.. og han anbefalte meg a bruke en kraftigere pumpe enn eheimen som jeg får med.. Så blir sikkert en Swifty MCP65, elle har dere noe annet å anbefale? Lenke til kommentar
nets Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Takker for raske svar, tror det skal gå bra da Lenke til kommentar
fysj Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Takker for raske svar, tror det skal gå bra da 8466508[/snapback] det kommer nok til å gå strålende! ..altså, ikke VANNstråler, men det kommer til å gå bra :!: Endret 25. april 2007 av fysj Lenke til kommentar
nets Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 hehe, den vitsen var "bløt" Lenke til kommentar
nets Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 En mulig løsning kunne jo vert å legge ned kabinettet ? da blir jo ikke løftehøyden noe mer enn kabinettetets bredde som er maksimum 20 cm, som da ligger under den opgitte maksimale løftehøyden. Lenke til kommentar
fysj Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 men hvis du ser på specsa til pumpen så kan den pumpe vannet 2,4 meter rett opp. da er det ikke noe problem med det 50cm (?) høye kabinettet ditt. et vannkjølingsystem krever nesten ikke noe fart på vannet heller, det kjøler veldig bra bare det er noe bevegelse i det heletatt. la kabinettet stå oppreist du Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Nok en gang: Uansett hvordan du plasserer kabinettet og radiatoren, får NØYAKTIG samme strømningshastighet! Lenke til kommentar
nets Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 240 cm ja >.< Det er jo mye mer enn det jeg trodde, som var 240mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå