Gå til innhold

Jaybirds Snuffcooler (snuskjøler)

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk netopp en ide susende igjennom hodet, om å lage et snus-kjøleskap, mest for morro.

Så, jeg tenkte å lage en boks på noe alla 16x16cm på bunnen og trinnene oppover, sier 5 trinn, så er det plass til 20 snusbokser. Mer nøyaktige mål kommer når jeg har fått tak i vifter etc. jeg trenger.

Modde en viftestyrer på topp eller bunn fremme, en av de uten forferdelige lys. :p

Har tenkt å mekke hele kjøleskapet i metall, probably aluminium. I front blir det pleksi, og et slags håndtak. Bak har jeg tenkt å ha en 140mm vifte, ellers er jeg usikker på om jeg bør plassere 2x120mm vifter på bunn og topp, eller på sidene?

Har en litt eldre PSU liggende, på 350W som jeg ikke har bruk for som jeg har tenkt å jumpstarte og bruke strøm fra den.

Så har jeg noen spørsmål.

1-Noen som vet hvor jeg kan få tak i UV-Plexi til enoverkommelig pris?

2-Noen som vet om støydempingsmatter vil hjelpe rundt kabinettet når det er vifter og plexi der?

3-Som nevnt, plassering av 2x120mm vifter, på sidene eller bunn og topp?

Det er vel egentlig alt jeg lurer på så langt. :)

Takker for svar og tilbakemeldinger, skal prøve å lage en skisse til i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I knøw. Men, det har seg sånn at jeg på en måte har et rør gjennom veggen som er 11cm bredt, der det kommer kald luft ut fra, i alle fall på sommerstider, så kald luft blir det nok nok av når det er minusgrader om vinteren. ;)

Lenke til kommentar

Åhh, husker den tiden jeg snusa og hadde lignende ideer! :p Jeg kom fram til at den eneste måten å gjøre det på var ved å bruke vannkjøling med eventuelt peliter. Lage en slags kobberbeholder som snusboksen(e) passet og få den kjølt ned på den måten istedenfor vifter som var en håpløs idè.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...