Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Derbi, duger det?

Anbefalte innlegg

Jonas, det at sykkelen går bedre orginalt, greit det er turtall, men fyfaen, det går jo ikke noe bedre forde.

8468801[/snapback]

Den går bedre men den går ikke noe bedre fordet? Kjører da fra orginale Rieju, Suzuki og andre med AM6 motor og standard plombering i svanehalsen etc. Dette merkes spesielt på aks og i oppoverbakker.

ooh! Du klarer å kjøre fra orginale mopeder. Du er helten min.

Kan jo ta deg på fart i tredje giret på min uplomberte da ^^

Og uansett, skal man kjøre orginalt, kjøper man scooter. Alt annet ser lame ut.

8471855[/snapback]

Hans går 70 orginalt . og du skal nå huske at du har kjørt orginalt i 500 km da :p og dette på en streetfigther :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jonas, det at sykkelen går bedre orginalt, greit det er turtall, men fyfaen, det går jo ikke noe bedre forde.

8468801[/snapback]

Den går bedre men den går ikke noe bedre fordet? Kjører da fra orginale Rieju, Suzuki og andre med AM6 motor og standard plombering i svanehalsen etc. Dette merkes spesielt på aks og i oppoverbakker.

8471855[/snapback]

Oooo store deg, jeg tilber deg! Nei, skjerp deg! :hrm:

Jeg snakker om orginalt. Lite vits å sammenligne med en uplombert moped. Trimmes Derbien mer enn din igjen så er du eid. Haha! :!:

Nei, gidd og kom med usaklige innlegg og hjelp heller trådstarter! Lite vits å diskutere og krangle om slikt.. Trådstarter spør etter om en Derbi duger, og jeg sier at det er den mopeden som går best om han ikke har tenkt til å gjøre noe med den for å endre dens konstruktive hastighet!

Lenke til kommentar

8468801[/snapback]

8471855[/snapback]

Hans går 70 orginalt . og du skal nå huske at du har kjørt orginalt i 500 km da :p og dette på en streetfigther :whistle:

8471927[/snapback]

Ja, så?

Jeg sier bare at det ikke er vits å skryte av å kjøre fort orginalt.

I mitt forsvar så kan jeg si at jeg må jo få kjørt den inn før jeg setter på litt trim, ihvertfall min erfaring óg at jeg kan å kjøre nogenlunde bra. Derfor er plombert et godt alternativ helt i begynnelsen. :)

8468801[/snapback]

8471855[/snapback]

Oooo store deg, jeg tilber deg! Nei, skjerp deg! :hrm:

Jeg snakker om orginalt. Lite vits å sammenligne med en uplombert moped. Trimmes Derbien mer enn din igjen så er du eid. Haha! :!:

Nei, gidd og kom med usaklige innlegg og hjelp heller trådstarter! Lite vits å diskutere og krangle om slikt.. Trådstarter spør etter om en Derbi duger, og jeg sier at det er den mopeden som går best om han ikke har tenkt til å gjøre noe med den for å endre dens konstruktive hastighet!

8471974[/snapback]

Jahaja.

Uansett, hvis jeg setter på fulltrim, så tror jeg at jeg klarer å ta din crosser.

EDIT: Uansett. Jeg gidder ikke å ha en slik diskusjon, blir bare krangel og fanteri.

Så vi lar temaet ligge, og svarer på trådstarters spørsmål. ;)

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar

so du sa * Og uansett, skal man kjøre orginalt, kjøper man scooter. Alt annet ser lame ut. *

det er jeg egentli uenig i , de som kjører streetfigther og racing , burde trimme , for de ser ikke bra ut i 45 . Men synst egentlig at crosspidde ser helt greit ut .

og btw. Sykkelen blir bedre innkjørt uten plomberinger ;) slipper all soten i motorn.

Lenke til kommentar

jeg skall sikkert ikke kjøre originalt, men lurer litt på hvor mye trim den tåler. Har dere forslag til vilken trim som jeg kan ha på har det vært fint. Og er det mye større sjanse for at motoren går i stykker hvis den blir trimmet?

Endret av yeahrik
Lenke til kommentar

8468801[/snapback]

8471855[/snapback]

Ja, og jeg kan ta deg igjen på 3gir , med din på toppfart.

Slutt og prat en usaklig diskusjon.

Joda, Jonas, jeg blir ikke enig i at du kjører fra alt og alle orginale mopeder før jeg selv kjører mot en.

Det kommer jo ann på hvordan du behandler demperen da, hvordan du "hopper" med den orginale sykkelen din Jonas, iforhold til å dra opp på 2 gir i 40 å klæske framdekket i bakken igjen, gang på gang, det er en forskjell.

Ja, derbi har kjente produksjonsfeil, ja, det har Reiju å , samma har Suzuki. So what ? Poenget er at alle har da sine sykdommer, kjøp dermed etter utseende, sålenge motorkvalitet er gjennomsnittlig.

- Btw, ikke kom med noe piss om at Derbi trekker det lengste stråe bare pga at de har "forsterka" deler i maskin, uansett når man trimmer så må man forsterke mer.

Evil : Det blir ikke nok sot til å "skade" motoren på noen vis.

Skal du ha Derbi skvip, kjøp Airsal T6 med 19mm forgasser , funker greit da - samma gjør det på amkjeks/6.

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

8468801[/snapback]

8471855[/snapback]

Ja, og jeg kan ta deg igjen på 3gir , med din på toppfart.

Slutt og prat en usaklig diskusjon.

Joda, Jonas, jeg blir ikke enig i at du kjører fra alt og alle orginale mopeder før jeg selv kjører mot en.

Det kommer jo ann på hvordan du behandler demperen da, hvordan du "hopper" med den orginale sykkelen din Jonas, iforhold til å dra opp på 2 gir i 40 å klæske framdekket i bakken igjen, gang på gang, det er en forskjell.

Ja, derbi har kjente produksjonsfeil, ja, det har Reiju å , samma har Suzuki. So what ? Poenget er at alle har da sine sykdommer, kjøp dermed etter utseende, sålenge motorkvalitet er gjennomsnittlig.

- Btw, ikke kom med noe piss om at Derbi trekker det lengste stråe bare pga at de har "forsterka" deler i maskin, uansett når man trimmer så må man forsterke mer.

Evil : Det blir ikke nok sot til å "skade" motoren på noen vis.

Skal du ha Derbi skvip, kjøp Airsal T6 med 19mm forgasser , funker greit da - samma gjør det på amkjeks/6.

8475879[/snapback]

i potta er det jo flere plater som stopper eksosen fra å komme ut , å derfor synst jeg at det bare virket logisk at blir mer sot i motorn. det blir vertfall mer sot i eksos anlegget da.

Lenke til kommentar
Valget av moped er vanskelig, for det har kommet mange nye inn på min ønskeliste. Den siste er en derbi vet ikke vilken type derbi, men har lest at derbi har ei sterk veiv som tåler trim sylinder noe som er bra viss jeg skall trimme den. men kunne noen gitt meg noe info om derbi, hva som er bra og hva som er mindre bra?

8463486[/snapback]

Derbi er noe av det beste som er av mopeder man får tak i no til dags har jeg hørt. Men vet ikke som det er sant da. Men har Derbi selv, og det er til å anbefale ;)

Lenke til kommentar
Kjøpte du ny da eller? SM?

8485028[/snapback]

Ny, SM ja. :)

8485484[/snapback]

Hvor mye betaler du for den da? Også er det en ting du må huske på når du får den, hvis de er de standard Vee Rubber dekka på den da. Disse slipper mye lettere på våt asfalt enn på tørr, så når du er ute å kjører når det er vått så kjør heller litt mer forsiktig. ;) På tørr asfalt har jeg ikke noe dårlig erfaring med dem. :)

Lenke til kommentar

8485028[/snapback]

8485484[/snapback]

Hvor mye betaler du for den da? Også er det en ting du må huske på når du får den, hvis de er de standard Vee Rubber dekka på den da. Disse slipper mye lettere på våt asfalt enn på tørr, så når du er ute å kjører når det er vått så kjør heller litt mer forsiktig. ;) På tørr asfalt har jeg ikke noe dårlig erfaring med dem. :)

8485523[/snapback]

Vel vil ikke ca alle dekk på markede slippe dårligere på våt asfalt ?? :p

Lenke til kommentar

8485028[/snapback]

8485484[/snapback]

8485523[/snapback]

Vel vil ikke ca alle dekk på markede slippe dårligere på våt asfalt ?? :p

8485572[/snapback]

Jo, men ikke så mye som de dekka gjør. Både jeg og flere andre har fått erfare det..:p

Jeg kom i en sving en gang, i ca 40, og siden jeg visste at dekka mine var dårlig satte jeg fram beinet i tilfelle det skulle slippe tak. I det jeg girte ned, uten noen brå giring, slapp den tak, og hadde det ikke vært fordi jeg satt klar med beina, så hadde jeg seila sidelengs, liggende vel å merke! :p

Har også spinni i gang med peden når jeg skulle ut av et veikryss i regnevær, uten at jeg forsøkte å spinne.. :dontgetit: Og jeg kjører orginalt...

Det kommer jo helt an på asfalttypen også, men de dekkene er rett og slett ikke veldig bra på våt asfalt. :(

Men på torsdag får jeg satt på de nye Maxxis Promaxx dekka mine. :) Og de er kjent for å være omtrent like gode på tørt som på vått føre. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Hvilken farge ble d da?

8485764[/snapback]

Svart, syntes den var stiligst.

8485830[/snapback]

Svart er tøffe de... Har selv orange..:p Samme farge som KTM nesten... Ser jo litt lettere en orange en :)

Men hadde ikke sagt nei til å fått den svart :p

Lenke til kommentar
Svart er tøffe de... Har selv orange..:p Samme farge som KTM nesten... Ser jo litt lettere en orange en :)

8485912[/snapback]

De hadde bare svart og blå der jeg var! Betalte 21000 for den.

Lenke til kommentar

8485912[/snapback]

De hadde bare svart og blå der jeg var! Betalte 21000 for den.

8486048[/snapback]

Jaja , Lykke til med kjøringen da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...