Gå til innhold

[løst]får ikke aksessert bruker-mappe fra annen PC

Gjest Slettet+142

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+142

LØST

Hei!

Oppdaget et problem med PC-en min idag morges. :thumbdown:

Den restartet seg hvart minutt etter winlogon. Iløpet av dagen har jeg prøvd å fikse problemet på mange måter.

Etter en stund innså jeg at det ikke var mulig å fikse uten enorme skills eller en formatering.

Så jeg gikk for å formatere. Men før man formaterer, er de vel en nokså vesentlig ting; BACKUP.

Har forsøkt å ta backup ved hjelp av en Live Linux Live CD og ved hjelp av denne datamaskinen jeg er på nå.

Live CD-en funka ikke. Og "ekte" linux kan jeg ikke installere fordi jeg ikke har noen ledige harddisker i nærheten av meg.

Så da var det over til PC#2, sette inn disken med windows på i denne PC-en her, og prøve å ta backup ved å kopiere det jeg trengte fra den ene harddisken til denne.

Da gikk alt fint, inntil jeg skulle komme meg inn på "F:\Documents and Settings\marius"(hvor F:\ er den disken jeg vil ta backup av).

Da fikk jeg en feilmelding; F:\Document and Settings\marius er ikke tilgjengelig. Ingen tilgang.

det eneste jeg vet sikkert er at grunnen til feilmeldingen er at brukerkontoen marius er passordbeskyttet og av typen Administrator.

Så, det store spørsmålet:

Hvordan kan jeg aksessere F:\Documents and Settings\marius?

[sorry hvis dere føler at jeg har sagt mye tomt over før jeg stilte spørsmålet, men det er forbanna kjiipt uten PC samtidig som å være hjemme fra skolen pga. sykdom :( ]

- Mariyo

LØST

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...