Anterialis Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Har aldri gjort dette før, hvordan finner jeg exif-informasjonen i et bilde jeg har tatt med mitt 400D kamera? Jeg har overført utenom programmet som fulgte med (brukte minnekortet som ekstern disk og flyttet over) På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Nå vet jeg ikke hvilket bildevisningsprogram du bruker, men i Windows sin "Picture and Fax Viewer" som det heter i min engelske versjon så høyreklikker du på bildet og velger Properties -> Summary -> Advanced. Alternativt kan man laste ned Microsoft Photo Info. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Du kan også prøve Opanda IExif http://www.opanda.com/en/iexif/index.html Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Du trenger ikke noe annet program enn windows. Høyreklikk på thumbnailen og velg egenskaper. Deretter velger du fanen "sammendrag" og trykker på "avansert". (ser nå at du allerede har fått dette svaret lenger oppe..) Endret 25. april 2007 av pybalto Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Takker for svar =) Men i hvilke filtyper ligger det EXIFinformasjon? .png har visst ikke denne egenskapen? Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 PNG kan også ha EXIF informasjon, det kommer ann på om programmet som lager .PNG fila kan legge inn EXIF data eller om det er tilgjengelig fra kilden. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 men hadde et .jpg bilde som har exif, så lagret jeg det i .png (gjennom PS). da mistet den infoen. Hvordan kan jeg beholde den infoen da? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Lurer på om det er slik at om du bruker Save for web, so vert ikkje EXIF lagra i det nye biletet, men om du bruker Save as, so vert den det. Du kan no teste det. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Lurer på om det er slik at om du bruker Save for web, so vert ikkje EXIF lagra i det nye biletet, men om du bruker Save as, so vert den det. Det er korrekt. PNG har støtte for å inkludere tekst i bildefilen men det støtter ikke Exif direkte. Rent teknisk er det ikke noe problem men siden det er umulig å få programvaren standardisert så er det håpløst. Endret 25. april 2007 av Kristallo Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Ved .jpg, vil exif-fila bli beholdt uansett hvor mye man redigerer bildet i feks ps? (bare man lagrer (save as) etterpå?) Jeg tok et .jpg bilde inn i PS og save as i .png format, da kunne jeg ikke lenger lese efix-fila... Hvordan kan jeg hente ut denne infoen nå? Endret 25. april 2007 av w3p Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Ja, Photoshop er flink til å beholde Exif informasjonen. Det går bra i de fleste programmer, men noen få har en tendens til å slette deler eller all Exif informasjonen. Når det gjelder .PNG så les posten ovenfor. PNG har ingen standardisert støtte for Exif så det kan du glemme for all fremtid. Det vil komme nye og bedre bildeformater lenge før PNG blir oppdatert. Endret 25. april 2007 av Kristallo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå