Golito Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hei! I Januar 2006 kjøpte jeg en w550i, den var kvaliteten så som så på og etter et halvt år måtte den på rep. Etter det funket den bra til inntil rundt 2 og en halv månede siden, da måtte den inn på rep igjen. Reperasjonen skulle i følge forhandler ta rundt to uker, istedet tok det godt og vel en månede pluss noen dager. Da jeg ENDELIG hentet mobilen var ikke feilene fikset og den åkte inn igjen, da hadde jeg hatt den i 5 minutter;/ Pga at det var 3. gangen tlfen var inne ble det en "reklamasjonssak", dvs at de måtte søke sony ericcson om en helt ny telefon av samme type. Dette skulle da ta en måned +/- Nå har det da gått rundt 2 og en halv månede siden jeg for 2. gang la inn telefonen og jeg begynner å bli litt lei.. Lånetelefonene er ikke akkurat mye å skryte av, kamera etc er aaaltfor nymotens.. Hva slags muligheter har jeg? Må jeg pent vente? En kamerat av meg hadde telefonen på rep i 3 måneder og da kunne han velge ut en han selv ville ha i butikken. Er litt usikker på om jeg kan det, i og med at telefonen teoretisk var på rep 2*1,5måneder(ca.) Feilene ble jo ikke fikset! Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Ta på deg et stort smil og ta deg en tur til forhandleren, ta med deg serienummeret på telefonen. Spør hvordan det står til med telefonen din og om de kan ringe SE og evt verkstedet for å purre litt (produsenten har en flott evne til å få verkstedene til å forte seg). Sier SE og verkstedet at reklamasjonen er godkjent og det ikke er noen tegn til skader påført av deg selv så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal få gjort ferdig reklamasjonen der og da (ny telefon/heving). Husk: Vær hyggelig. Gi de gjerne 1-2 dager til å få svar på mail til verksted. Ikke alle verksteder som er flinke til å svare på telefon. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hei! Jeg jobber som forhandler og selger blant annet Sony Ericsson. Reklamasjonssaker med SE tar som regel et par-tre dager, IKKE 1 måned. Hvis SE gir forhandleren løfte om en ny salgspakke, kan forhandleren velge å gi deg en ny telefon med en gang og selv vente på den nye salgspakken. Print gjerne ut det jeg har skrevet her og ta det med til forhandleren. De kan følge det hvis de bare vil. -snubbel Edit: Det er altså forskjell på hvor lang tid service-saker tar og hvor lang tid en reklamasjonssak tar. Service tar tid fordi verkstedene har for mye å gjøre og telefonene blir liggende i kø. En reklamasjonssak tar bare et par dager, det som evt tar tid med reklamasjoner er dersom produsenten (SE i dette tilfellet) ikke gir ny salgspakke men bare en bytteenhet. Da må forhandleren vente på bytteenheten, noe som kan ta tid. Med SE er dette veldig greit, de gir ny salgspakke dersom man har ventet lenge - f.eks. ventet over 2 uker på bytteenhet. Endret 24. april 2007 av snubbel Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Men telefonen må/bør fremdeles inn for å sjekke at det ikke er noe snusk med den før man gir ut noe nytt. Når det har tatt så lang tid så er det sikkert fordi verkstedet venter på en bytteenhet, dermed går det an å høre med verkstedet om ting er godkjent fra dems side og dermed gi ut noe annet. Man kan da også som snubbel sa prøve å få godkjent ny salgspakke slik at forhandleren ikke blir sittende igjen med noe ikke salgbart skrap:) Forhandleren skal også ha fått en faks fra SE hvor det står hvordan ting blir byttet. Jeg vil også påstå at to uker er unormal servicetid, jeg har ikke tatt tiden på reparasjoner men 4 uker vil jeg si er nærmere normalen og jeg bruker denne grensen for når jeg ringer produsent for å få de til å tuppe verkstedet i ræva. (får sikkert masse flames for denne ) Endret 24. april 2007 av mckvakk Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Og så og si alle reklamasjoner kan gå inn til Deltaservice. Der er behandlingstiden ganske kjapt. 2-3 dager på en Sony Ericsson-telefon, så etter en uke eller litt over burde det være klart om reklamasjonen er godkjent eller ei. Lenke til kommentar
Golito Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Takker for svar folkens Saken var vel at forhandlern ga inntrykk av at telefonen i sin helhet måtte sendes til sony ericcson, slik at de kunne "godta" at jeg fikk en ny en(av samme type) Dette var vistnok rutine når telefonen måtte på rep 3. gang Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Ja, det er helt vanlig det. For å forsikre oss om at du ikke har duppet telefonen i vann og prøver å få en ny pga det;) Endret 25. april 2007 av mckvakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå