Gå til innhold

Rykter... Sanne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehhhh... langt ifra. Linux kjører eget løp og driter mer eller mindre i programmer som kjøres på MS-OS. Det er bare noen folk som bestemmer seg for å lage programmer lignende til som kjøres på MS-OS for å trekke fler folk til Linux.

Om Linus og resten av utviklerne hadde konsentrert seg for å støtte alle MS-OS programmer så tror jeg neppe Linux hadde vært så populært på servere og slikt.

Lenke til kommentar

Du nevner ikke hvilke programmer du er så avhengig av :) Det er godt mulig at det finnes tilsvarende programmer for linux, men linux vil i utgangspunktet ikke støtte MS programmer.

Forøvrig er det flere muligheter forå kjøre MS pgorgrammer under linux. Wine (som påstår at de ikke er en emulator) blant annet. Disse er riktignok ofte ikke helt trivielle å få til å virke.

En annen mulighet er jo å prøve Lindows. En linuxdistribusjon som satser på å være så kompatibel med MS som overhode mulig så vidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar

Forøvrig er det flere muligheter forå kjøre MS pgorgrammer under linux. Wine (som påstår at de ikke er en emulator) blant annet. Disse er riktignok ofte ikke helt trivielle å få til å virke.

Wine Is Not an Emulator. Wine simulerer win API'en, og lurer programmene til å tro de er i ett windows miljø. WMware er en emulator.

En annen mulighet er jo å prøve Lindows. En linuxdistribusjon som satser på å være så kompatibel med MS som overhode mulig så vidt jeg har skjønt.

Tror de gav opp det prosjektet. Uansett så var det en modifisert versjon av WINE de brukte. eneste de hadde gjort var å lette på installering og bruk av WINE. Det de nå satser på er en tjeneste med betalsoftware for Linux tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...