Gå til innhold

Project Angel - Kvin og Mas her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble skikkelig stilig! Når du matter plexi-platene slik ... Hvordan gjør du det? Pusser du kun i en lengderetning, eller i sirkler rundt og rund i vilkårlig retning?

 

Jeg tror jeg begynner å skjønne litt hvordan dette skal se ut, men fortsatt ganske usikker :p Har jo sett på tegningene til Nitrob, men jeg skjønte dem ikke hundre prosent dem heller. Hva er det på toppen, egentlig? Ser ut som et forskjøvet tak ...

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Hva slags hardware skal du ha i dette kabinettet?

8551408[/snapback]

 

Siden jeg ikke har noen fancy spons fra noen som helst, så regner jeg med at det blir hardwaren som er i bruk nå...

 

Intel C2D E6400

Gigabyte etellerannet HK

2g Corsair PC6400 minne

7950GT skjermkort...

Lenke til kommentar
Det ble skikkelig stilig! Når du matter plexi-platene slik ... Hvordan gjør du det? Pusser du kun i en lengderetning, eller i sirkler rundt og rund i vilkårlig retning?

 

Jeg tror jeg begynner å skjønne litt hvordan dette skal se ut, men fortsatt ganske usikker :p Har jo sett på tegningene til Nitrob, men jeg skjønte dem ikke hundre prosent dem heller. Hva er det på toppen, egentlig? Ser ut som et forskjøvet tak ...

 

Goscinny ;)

8551444[/snapback]

 

1. Jeg pusser kun i en retning, loddrett opp og ned :)

2. Det på toppen er taket. På den ene halvdelen skal taket være mulig å løftes opp slik at man kommer til innmaten enklere.

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å skjønne hvordan takene dine med dette kabinettet er :)

 

Fin update btw..

 

Ot: Har du en jobb?

8560045[/snapback]

Har driver en eller annen form for telefonterror eller var adm.av telefonterrorister :D kos!

 

Ontopic: Den mattingen du gjør med plexien, hva skjer hvis den blir våt\vasket, forblir den like matt?

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å skjønne hvordan takene dine med dette kabinettet er :)

 

Fin update btw..

 

Ot: Har du en jobb?

8560045[/snapback]

 

Hehe nei faktisk ikke... sa opp jobben for en stund siden, så dette er tidsfordriv mens jeg søker på ny jobb :)

 

Har driver en eller annen form for telefonterror eller var adm.av telefonterrorister kos!

 

Ontopic: Den mattingen du gjør med plexien, hva skjer hvis den blir våt\vasket, forblir den like matt?

 

Haha, telefonterror a, freakin Ole-maker :p

 

Nei det veit jeg ikke du godeste reggapews... Aldri testa det... men det kan jo testes... Jeg regner med at plexien blir mindre matt, siden mye at mattingen består av støv, men ripene forblir jo... :hmm: Teste ut i nær fremtid, om det går bort er det jo bare å pusse igjen... :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å skjønne hvordan takene dine med dette kabinettet er :)

 

Fin update btw..

 

Ot: Har du en jobb?

8560045[/snapback]

 

Hehe nei faktisk ikke... sa opp jobben for en stund siden, så dette er tidsfordriv mens jeg søker på ny jobb :)

 

Har driver en eller annen form for telefonterror eller var adm.av telefonterrorister kos!

 

Ontopic: Den mattingen du gjør med plexien, hva skjer hvis den blir våt\vasket, forblir den like matt?

 

Haha, telefonterror a, freakin Ole-maker :p

 

Nei det veit jeg ikke du godeste reggapews... Aldri testa det... men det kan jo testes... Jeg regner med at plexien blir mindre matt, siden mye at mattingen består av støv, men ripene forblir jo... :hmm: Teste ut i nær fremtid, om det går bort er det jo bare å pusse igjen... :thumbup:

8561036[/snapback]

Hahah. nei, bare husker noen gjorde det samme med glassbyggerstein i veggen mellom dusj og kjøkken. De dusja og mattheten forsvant en god del slik at de som satt på kjøkkenet så rett inn i det hellige :D

Lenke til kommentar

Hei og hopp...

 

Godt å se det går videre !

Men en ting jeg anbefaler om du har mulighet til det er å glassblåse plexien, da får man et jevnt og smooth resultat samt at det blir "hvit"...

Har prøvd å pusse plexi med P240 selv, men det ble ikke helt pent synes jeg.

Prøvde da glassblåsing, og det ble en drøm av et resultat !

 

Aner ikke hvor man kan finne folk som har glassblåser utstyr, men blir i allefall knall resultat om man har mulighet for det :)

 

Lykke til videre !

Lenke til kommentar
Hei og hopp...

 

Godt å se det går videre !

Men en ting jeg anbefaler om du har mulighet til det er å glassblåse plexien, da får man et jevnt og smooth resultat samt at det blir "hvit"...

Har prøvd å pusse plexi med P240 selv, men det ble ikke helt pent synes jeg.

Prøvde da glassblåsing, og det ble en drøm av et resultat !

 

Aner ikke hvor man kan finne folk som har glassblåser utstyr, men blir i allefall knall resultat om man har mulighet for det :)

 

Lykke til videre !

8605858[/snapback]

 

Hei aGal!

 

Fint å få litt tips her. Jeg vurderte faktisk glassblåsing eller sandblåsing for frostinga av plexi'en. Kom fort fram til at det ville bli for dyrt, da dette prosjektet for det meste går på tom lommebok. Derfor er jeg også avhengig av litt sponsing i fremtiden for å få det helt komplett ferdig... Men det var et alternativ, og mangel av utstyr og økonomi for å få det ordna ødela litt den ideen. Jeg er ganske fornøyd med hvordan pussinga ble til slutt, selv om finishen så klart kunne vært bedre. Får se i fremtiden om det blir blåsing istedenfor :thumbup:

Lenke til kommentar

Har fulgt med på prosjektet ditt siden startup, har ikke kommentert noe, så tenkte det kanskje var på tide :)

 

Det ser veldig bra ut, var litt usikker på hvordan det ville se ut i begynnelsen, men nå har det gått opp for meg, og jeg tror det vil bli veldig bra! Gleder meg til videre jobbing og update's, har sans for dette prosjektet her!

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...