Gå til innhold

Project Angel by Ho-Man [21. Mai - Diskhylle]


Anbefalte innlegg

angel.jpg

 

Takk til:

- Nitrob - For Sketch-Up skisse!

 

Sponsorer:

vendur.gif

 

Jau jau, da var det på'n igjen med nytt prosjekt for meg og mine, og kanskje dine også? Planen denna gangen er å forhåpentligvis klare å bygge et eget kabinett, av typen "ikke-standard form og størrelse". Siden jeg aldri har vært hverken noe kunstnerisk eller kreativ når det kommer til utforming av ting, så har jeg alltid likt det enkle og stilrene fremfor det kreative og avanserte. Lian-Li er et fint eksempel, stilrent og pent, og definitivt mitt førstevalg fremfor alle slags lys-orgie-og-annet-rask-infiserte-ferdigmodda kabinett :)

 

Jeg har tidligere gjort enkle casemods, sist med Project River som jeg egentlig ble ganske fornøyd med, men synet av mitt slitne Lian-Li kabinett på pulten her gjør meg sår i milten. Så derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve å mekke mitt eget kabinett. Plexi er materialet, Project Angel er navnet, and here we go! :thumbup:

 

Soooooo, jeg tenkte at jeg skulle starte opp litt sakte her... Siden jeg ikke mestrer Sketch-Up og ihvertfall ikke klarer å tegne for hånd, så brukte jeg photoshop for å lage en liten 2D skisse over baksiden av boksen, som jeg har tenkt meg, så dere ihvertfall får et lite hint om hvordan det skal se ut. Skisser og planlegging er ikke helt min ting så...

 

Baksiden.jpg

 

Vel... ok så kan jeg ikke tegne skisser i photoshop heller :roll: Det jeg prøver å illustrere her, however, er:

 

- Kassa skal være lagd av 2 x 2 Plexiplater av 50x50cm som sammen skal danne en slags vegg på hver side. Mer vil jeg ikke si :)

- Selve innmaten skal bli dandert på 2 fine hyller i mellom disse veggene. Hovedkort, Harddisk og eventuelt optisk drev på nederste hylla, PSU, Radiator, Pumpe (m/tank) på øverste.

- Vannkjøling vil bli brukt, og grunnet pengemangel bruker jeg det WaterChill settet som jeg allerede har i pc'en, med CPU og GPU blokk. Hele syklusen skal selvsagt kjøres eksternt med slanger som går fra øvre til nedre hylle igjennom sideveggene.

- Selve hyllene skal holdes oppe av 4 aluminiumsprofiler, bilde nedenfor :)

- Veggene holdes sammen av 4 gjengede jernstenger.

- Jeg planlegger også et slags lokk av plexi over hele stasen, med luke som åpnes på baksiden for easy access til snackset på innsida. Dette klarte jeg ikke å få med på skissa dog :/

 

Også litt bilder av stuff som er handlet inn foreløpig:

 

stuff_thumb.jpg

Skruer, Muttere, Jernstenger, Aluminiumsprofiler, Varmluftspistol, Teip, div. Dremel-utstyr, Sandpapir og LockTite lim :)

 

stuff2_thumb.jpg

 

saker_thumb.jpg

 

saker2_thumb.jpg

 

I morgen bærer det til Sverige for litt harry-shopping (Les: røyk!), men først innom glassmesteren og få bestilt plexi-platene, og posten (fordi en kompis må returnere pc'en sin til komplett for reparasjon :!: )

 

I tillegg så kan det nevnes at under planlegging er viftekontroller og diverse lys-ting... Blått skal være den røde tråden for hele kasse-saken. I tillegg kommer litt gravering og stæsj, men først må jeg få den goddamn plexi'n i hus :tease:

Kvining og Klaging taster du ned HER!

Endret av tuXP-G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke veldig mye til oppdatering enda, bare litt info om at plexi-glasset er bestilt hos den lokale glassmestern :) Veit ikke når det kommer dog, dama sa hu skulle ringe når det var klart :/

 

BTW, på leting etter sponsorer til prosjektet, send PM på forumet om du/dere vil hjelpe til!

Endret av tuXP-G
Lenke til kommentar

Vel, ingen update enda. Jeg ringte glassmestern idag og dama sa jeg kunne forvente plexi'n i starten av neste uke. WTF? Sist gang jeg bestilte så fikk jeg plexi'n på dagen, og det kunne jeg faktisk idag og, men siden det her er en annen glassmester så fikk jeg faktisk ikke avbestilt ordren :/ Ergo må jeg vente... Men jeg har ihvertfall fått skissa opp litt om hvordan fronten skal bli, oppsett osv. For hånd dog, og scannern min daua igår... MEN, forvent updates til uka, da skal det hardjobbes :)

Lenke til kommentar

Slenger opp et par arbeidsskisser som jeg har tegna nå. Jeg suger i tegning, så om dere får så mye ut av dem vet jeg ikke, men jeg har ihvertfall prøvd å illustrere så godt som overhodet mulig, tegneskills tatt i betraktning :roll:

 

fronten_thumb.jpg

 

Dette er da en foreløpig skisse over hvordan fronten skal være. Legg merke til at "fronten" her blir på høyre sidevegg, dvs ikke den ekte fronten :!: Vanskelig å forklare men... Det blir ihvertfall fronten av kassa, og den skal peke mot høyre! Uansett, starter i bunn, skjære av et lite stykke der så det blir en fin bue og et par "bein" for kassa. Dette skal gjøres på alle fire vegg-stykker, og i fronten skal det da stappes inn en blå LED i bunn som skal lyse oppover. Grunnen kommer etterpå.

 

On/Off knapp ganske simpelt forklart, blir en Bulgin bryter med enten hvitt eller blått lys, ikke helt sikker enda...

 

DVD-brenner skal ovenfor knappen, og den skal stealthes. Plexifront på drev-skuffen er en selvfølge :thumbup:

 

2 x 120mm vifter med blå LEDs, ikke helt sikker på om de skal plasseres så lavt eller ikke enda...

 

I midten et lite "vindu". Der skal det graveres litt, ser kanskje ikke så godt hva, men det er bare tegneskills'a som suger :p Derfor skal jeg også ha LED'en i bunn som sagt, så graveringen blir belyst. (It's an angel :innocent: )

 

Over vinduet en rheobus til å styre 4 kabinettvifter, den er på forsøksstadiet enda, da jeg ikke er helt sikker enda... Evt en LCD-skjerm oppe også, men nok en gang kun på planleggingsstadiet. Får se om jeg får jobb eller ikke først :!:

 

Fronten vil være kvadratisk med 50x50cm som mål :)

 

nedrehylle_thumb.jpg

 

Kassa vil bestå av et hyllesystem som sagt i posten ovenfor, og dette er da skissa for den nedre hylla, hvor Hovedkort, DVD-Brenner og Harddisk skal være.

 

Hovedkortet trenger ingen større forklaring, men DVD-brennern ser ut som den prøver å voldta minnebrikkene mine her :nei: Her skal det bygges opp en hylle av plexi som DVD-brenner skal ligge oppå, slik at den blir liggendes litt over minnet. Antakeligvis vil den også stå lenger ut, da selve drevet skal gå igjennom innerste vegg-plate og mot ytterste. Den skal jo være stealtha, ergo må den være helt mot ytterveggen. Men jeg tegnet det sånn her nå ihvertfall.

 

Harddiskene skal henges opp i et slags disk-stativ. Dette er forsøkt illustrert på høyresiden av skissa, hvor det er 2 plater av plexi lik den som er tegnet, hvor "beina" skal ned i hylleplata, limes fast, også skal diskene henges opp i O-Ringer i de pinnene som står ut i midten av plexi-bitene. Jeg har 2 disker som skal henges opp, og ingen planer om å utvide. Kommer det flere disker så er ikke en sånn harddisk-hylle vanskelig å bygge på nytt dog :cool:

 

Avslutter med en liten teaser :!:

 

plexi_thumb.jpg

 

Kommentarer er du raus med HER!

Endret av tuXP-G
Lenke til kommentar

En liten oppdatering igjen her gitt. Nitrob har vært så grei at han har lagd Sketch-Up skisser for meg, noob som jeg er og ikke klarer å bruke programmet :yes:

 

Dette gir dere kanskje et litt bedre visuelt bilde av hvordan kassa skal se ut:

 

sketchup_thumb.jpg

 

sketch_thumb.jpg

 

Snart begynner arbeidet forhåpentligvis, hvis glassmestern får fingern ut :thumbup:

 

Kommentarer er du raus med HER!

Endret av tuXP-G
Lenke til kommentar

Yes, la meg, uten videre mas og kjas, få presentere *trommevirvel* DAGENS UPDATE! :D

 

I dag fikk jeg endelig den j**la plexien fra Skedsmo Glass. Plexi'en er jeg jo fornøyd med, så fin ut den, men f*en hell, ingen glassmester skal trenge 1 1/2 uke på seg for å kutte opp 6 biter med plexi, og bare sånn for å gjøre det verre så var de dyrere enn konkurrenten her i byen. Seff kunne jeg ikke trekke tilbake orderen min, så idag når den endelig kom fram, slang jeg penga på bordet med et :nei: i trynet, og gikk ut døra med glede i sinnet, siden jeg endelig får begynt å arbeide :)

 

Uansett, så har jeg ikke fått gjort såååå mye idag, fordi jeg også fikk en ny kattunge i hus. Så jeg kjørte til Fetsund, plukka opp jenta, og nå sover a i senga mi :thumbup:

 

cat_thumb.jpg

 

Sååå søøøøøøt :love:

 

Jepp, så det var alt for idag! Sjekk innom igjen om 3 uker for en ny update!

 

 

 

Evt så kødda jeg... Uansett, det blir nok en kort en allikevel, her er plexi'en:

 

plexi1_thumb.jpg

 

Den er jo ikke grønn seff, det er bare beskyttelsesfilmen. Tror jeg... Men platene fikk stå i fred i ca 20 sekunder så jeg fikk tatt bilder, så var det å ta drillen fatt:

 

kryss_thumb.jpg

 

Og etter at jeg har drilla meg inn i førsteraden i det lokale jentekorpset, ser den første veggen sånn her ut:

 

vegg_thumb.jpg

 

vegg2_thumb.jpg

 

Og her er da de 2 veggene ferdig drilla.

 

vegger_thumb.jpg

 

vegger2_thumb.jpg

 

Imorra er planen å stikke ned til byen for et par kalde i sola med venner, men det kan hende dette må utsettes siden dama er sjuk. Så hvis jeg får slengt sammen no arbeid imorra, så startes det med kutting og diverse annet morro :thumbup: Vifter fra sponsen: Vendur.no er bestilt og forventes i starten av neste uke :yes:

 

Kommentarer er du raus med HER!

 

Ho-Man

Endret av tuXP-G
Lenke til kommentar

Nok en liten update her folkens. Har starta å arbeide med rammeverket, og satt sammen greia sånn at dere lettere kan se hvordan det vil se ut :)

 

Starta da først med å markere hvor ramme-stengene skal være, og drillet ut hullene:

 

rammekryss_thumb.jpg

 

rammehull_thumb.jpg

 

Ser kanskje ut som at hullet ovenfor er veldig feil i forhold til strekinga, men jeg merka at linjalen min hadde sklidd, så jeg bare posisjonerte drillen korrekt i forhold til hvor den faktisk skulle være...

 

Alle fire hullene drillet:

 

rammehullene_thumb.jpg

 

Så var det frem med ramme-stengene. Dette er 1m lange aluminiums-stenger som er gjengede.

 

stenger_thumb.jpg

 

Disse måtte da kuttes til, slik at jeg fikk 4 stenger totalt, på rundt 50cm hver. Lengden er ikke så relevant, da de må kuttes enda mer for å tilpasses hyllene. Anyways, tegna opp på midten:

 

stangmarkering_thumb.jpg

 

Og vips, magi! 4 stenger a ~50cm hver:

 

stengerkutta_thumb.jpg

 

Måtte også pusse disse litt med sandpapir-trommelen til dremelen da kuttet var fælsleg stygt. Ser ikke så godt men, de er glatte i endene :!:

 

stangpussa_thumb.jpg

 

Og da var det bare å få montert stasen:

 

fester_thumb.jpg

 

fester2_thumb.jpg

 

Og sånn her vil det da bli seendes ut, på ein måda :p

 

rammeverkmedveggerforan_thumb.jpg

 

rammeverkmedvegger_thumb.jpg

 

Neste post på programmet er å få kutta ut de nødvendige hullene i frontplata, starte med litt gravering, div. hull i de andre platene, og så kommer jeg til punktet hvor beskyttelsesfilmen går av, og da slipper man ihvertfall den heslige grønnfargen som dominerer bildene nå :p

 

Kommentarer er du raus med HER!

 

Ho-Man

Lenke til kommentar

Dagens oppdatering folkens! Veit dere har venta no jævlig på'n :tease:

 

Jaja, fått gjort ganske mye idag syns jeg, søndager er alltid slackdays, uansett hvor mye eller lite man var på fylla på lørdagen (Jeg var lite, selv om det ble et par kalde :innocent: ). Uansett, starter gildet med de tidligere nevnte rammestengene som var veldig ujevne og ikke helt sikre på hvor lange de skulle være, så jeg beordra dem til å bli 47.7cm alle som en, og vips:

 

stengerkappa_thumb.jpg

 

Linjalen er der kun fordi den er kul. Men de er ihvertfall like lange nå, og bitene som på magisk vis "datt av" ligger ved siden av ;) Lat som jeg er, så gidder jeg aldri å kutte dem helt tvers igjennom, noe som fører til et forferdelig hakk i alle stengene når bitene er brekt av, så litt sliping måtte til. Ikke at det har noe å si, siden det ikke vil synes uansett, men jeg er pirkete :!:

 

stengerslipt_thumb.jpg

 

Jesh... Som jeg sa igår, så ville denne updaten bestå av en del kutting, og som sagt skal det da være gjort, så jeg gikk løs på frontplata med dremel-replica'en min:

 

optiskhullstarta_thumb.jpg

 

5mm tjukk plexi var fæle greier å kutte i altså... Mye smelta biter der, og jeg klarte faktisk å få en plexi-flis langt inni pekefingern. Men den ble dratt ut, og sminkepungen ble dratt frem for litt forskjønning av hullet:

 

optiskhullslipt_thumb.jpg

 

Dette var bare den grove forskjønninga, jeg gidder ikke poste bilde av steg-for-steg pussing med sandpapir og dremel, jeez... Istedet skal dere få kose dere med bilder av det ene viftehullet som også skulle slankes litt:

 

viftehullkappa_thumb.jpg

 

Huffameg'en, like ille der og gitt... Smihiiiinke:

 

viftehullslipt_thumb.jpg

 

Det blei jaggumeg ikke mye vakkert, men mer skulle gjøres og da har man for faen ikke tid til å sitte å ta bilder hele dagen :tease: Etter litt kutting av beskyttelsesfilm (Noe måtte bli igjen der), enda mer pussing og sminking av utskjærte hull, og kveldens selskapsdans med sandpapiret og klossen, satt jeg igjen med detta:

 

frontplataslipt_thumb.jpg

 

frontplataslipt2_thumb.jpg

 

Ah, det er vakkert :love: Her har jeg slipt ned plexi'en med P240 papir, slipt kantene og innersidene på hullene, og begynt å tenkte på mer pussing på baksida :ph34r:

 

Dere kan jo selv se hvor vakkert det ble. Her har jeg dratt av beskyttelsesfilmen i midten og:

 

sliping_thumb.jpg

 

Og frontplata i all sin prakt, slipt på begge sider og uten beskyttelsesfilm på. Bevis på plexien er hvit!!

 

frontplata_thumb.jpg

 

Også kan du jo få gjette hva som skjer nå:

 

angel_thumb.jpg

 

Hvis du gjetta at:

 

1. Jeg stakk for å pisse

2. Jeg gadd ikke mer, og slang bare på en tegning for moro skyld

3. Ga opp

 

... så tar du FEIL!

 

Frem med lyset på mobilen, diamantbits'ene til onkel Dremel, og slik endte dagens arbeid:

 

frontplataferdig_thumb.jpg

 

Ble ganske misfornøyd med øynene, men lite å gjøre med det. Limte også fast boltene som holder veggene på plass her nå. Ellers mangler det i frontplata hull til Power-knappen og hull til viftestyringa. Disse velger jeg å ikke påbegynne enda fordi jeg ikke har hverken knapp eller viftestyring i hus. Men det er fortsatt mye som må gjøres, så man kan ikke ligge på latsiden.

 

I oppdateringen som kommer kan dere nok forhåpentligvis forvente at jeg:

 

- Starter på hyllene

- Bearbeider de andre veggplatene med sliping, kutting og alt som måtte medfølge

+ et lite bilde hvor jeg har satt hele herligheten sammen (utenom lokket), så dere kan se hvordan det blir seendes ut, uten den grønne beskyttelsesfilmen i bildet :roll:

 

Også vil jeg bare offisielt klage på mengden tilbakemeldinger her :!:

 

Kommentarer er du raus med HER!

 

Ho-Man

Lenke til kommentar

BAH, jeg hadde skrevet hele oppdateringa også trykka jeg på Snarveiknapp over faneoversikten... DOH! Jaja, får skrive hele stasen på nytt da...

 

VEL, som sagt (not that you know :p ) Jeg sto opp på et ukristelig tidspunkt idag for å kjøre dama på skolen, og vel tilbake med frokost i magen var det bare å sette igang med arbeidet på ny! Ny uke, nye muligheter!

 

Så jeg tok med meg de to siste platene, som etterhvert skal bli hyller, med meg ut i boden for å skjære litt. Starta med å markere opp på platene:

 

hyller_thumb.jpg

 

Sola skinte og varma den sexy ryggen min, så jeg bøyde meg fram, flasha litt rørleggersprekk og starta med kuttinga. 1 stk varm stikksag og masse hvitt plastikkflass etterpå satt jeg igjen med 2 x 45x48cm plater aka hyller:

 

hyllerkutta_thumb.jpg

 

Litt avkapp ble det jo, og dette vil jeg selvfølgelig få bruk for senere...

 

avkapp_thumb.jpg

 

Jeje, vakkert vakkert. Men dissa hyllene flyr jo ikke av seg selv på magisk vis desverre, og som jeg posta tidligere, har jeg noen aluminiumsprofiler som skal støtte opp hyllene. Så jeg målte opp 33cm og kappa i vei. Etter mye hardt arbeid (les: støl rygg) så satt jeg igjen med 4 x 33cm aluminiumsprofiler:

 

profiler_thumb.jpg

 

Disse skal festes i innerveggplatene, og for å være på den sikre siden så sjekka jeg om dem virkelig passa i de hullene jeg borra først:

 

profilfesta_thumb.jpg

 

Som hånd i hanske! I frykt for at de vakre hylleplatene mine skal bli ripa opp på undersida, slang jeg på litt elektroteip på profilene slik at hyllene glir glatt og enkelt over. Dette så ikke så veldig pent ut, så teipen skal gjennomgå en "re-do" på det endelige kabinettet... Men en midlertidig og enkel løsning ble det da:

 

profilerteipa_thumb.jpg

 

Neste post på agendaen: Bakplata. Denne måtte da pusses først, og for å være helt ærlig: Pussing suger! Jeg blir sliten, det er kjedelig og langsomt arbeid, og nei... blæh på pussing! Anyways:

 

bakplataslipt_thumb.jpg

 

Og som sagt tidligere, så limer jeg på boltene som holder veggene sammen, i de ytterste platene. Dette fordi boltene ikke har gjenger helt innerst, og fordi det blir veldig stødig da. Visuelt syns jeg det ikke blir annet enn vakkert :love: . Så da var det på med locktite og The Waiting Game:

 

bakplataskruer_thumb.jpg

 

Da gjensto det bare å montere hele stasen for å se korsleis det blei. Men vent! De to innerste platene gjensto å pusses... Gaah, mer pussing. Jeg beit meg sjæl i tunga og tok det som en mann! Etter et kvarter med sipping satt jeg igang, og siden det var kjedelig å gjøre, er det garantert kjedelig å se på, ergo ingen bilder. Monteringa derimot, er like morsom hver gang! Her kan dere se hele greia ovenfra:

 

kabinettetovenfra_thumb.jpg

 

Og forfra, ferdig montert:

 

kabinettetfront_thumb.jpg

 

På med aluminiumsprofilene, og et lite oversiktsbilde:

 

kabinettet_thumb.jpg

 

Hyllene er ikke helt ferdig enda, de må slipes og finpusses, men jeg slang inn en anyways:

 

kabinettmedhylle_thumb.jpg

 

" :hmm: bare en hylle?" tenker du kanskje. Vel ja, den andre, med profiler, monteres senere. Dette fordi jeg må måle litt høyde på Hovedkort og kabling og sånt først. Men denna laveste hylla er ihvertfall i orden nå, her kan dere se hvordan den ligger i forhold til viftehullene og hullet for dvd'en foran:

 

hyllenrme_thumb.jpg

 

Det ser kanskje ut som om hylla ligger oppå mutterne til rammene. Det gjør de ikke, er vel en 2-3 mm klarering der:

 

hyllemakro_thumb.jpg

 

Anyways, dett vart dett. Dagens update er ferdig! Mye arbeid som gjenstår dog, så det vil komme flere med tiden :p Jeg må i nærmeste fremtid fokusere på:

 

- Hull i de innerste veggplatene, for vifter, drev og kabling

- Hull i bakplata for vifter, kabling osv

- Pusse og fikse på hyllene

- Måle opp for den øverste hylla

- Begynne å tenke på lokket og bøyinga av plexi'en :cry:

 

OH, også glemte jeg. Dere syns kanskje at mellomrommet mellom veggplatene er en anelse sjenerende? Man vil jo se alle skruer og muttere + fremtidige kabler og sånt ligge og slenge der. Vel, de skal selvfølgelig dekkes til med plexiplater. Dette ligger ganske langt fremme dog, da jeg først må bli ferdig med hele kabinettet sånn generelt først.

 

Dere er sikkert lei av det men:

 

Kommentarer er du raus med HER!

 

Ho-Man

Lenke til kommentar

En stund siden siste oppdatering nå. Ville prøve å få alt småarbeidet som jeg såvidt har fått tid til de siste dagene, i èn oppdatering. I tillegg ventet jeg på viftene fra vendur.no men de kom aldri... Uansett, let's start teh fun!

 

Jeg fikk målt opp nødvendig avstand mellom hyllene slik at all maskinvaren som skal være i nederste hylle får plass. Etter at det var gjort, var det bare å maskere opp og feste de to øverste hyllene. Maskeringsteip og drilling:

 

markering_thumb.jpg

 

Så måtte jeg testmontere som med de underste hyllene for å være helt sikker på at dem passa:

 

testmontering_thumb.jpg

 

Og sånn her ser det da ut når begge hyllestøtter er festa. Bjutifuul indeedelidoodelidoo:

 

profilerferdig_thumb.jpg

 

Det neste på agendaen grua jeg meg til i lang tid... Mer pussing. Hyllene måtte til pers:

 

hylle_thumb.jpg

 

Selv Biancha syntes at pussejobben var bra gjort :thumbup: :

 

hyllerkatt_thumb.jpg

 

Og etter en kjapp liten montering så ser det sånn her ut:

 

montert1_thumb.jpg

 

montert2_thumb.jpg

 

I fronten der så ser man jo viftehullene. Men skal viftene bare blåse rett inn i en rett vegg? Doubt it. Foran skal det være 2 vifter på 120mm som blåser inn mot hovedkort og stæsj, på baksiden skal 2 stk stå og blåse all lufta ut igjen, så viftehull måtte til. Maskeringsjobb:

 

viftehullmaskert_thumb.jpg

 

3 plater med 2 viftehull hver. Var litt av en jobb for min staute dremel-replica:

 

viftehullkutta_thumb.jpg

 

Og med en dremel blir det sjeldent fint. Kuttedisc'ene er ikke helt kurante for kurvede kuttekanter:

 

kuttearr_thumb.jpg

 

Så da var det fram med:

 

205764_X_2006-07-04_144751_381.jpg

 

Og bare begynne med pussinga i kantene:

 

kuttearrslipt_thumb.jpg

 

Jeg brukte 2 slags sandpapirbits, en grov og en fin, for å få så jevne kanter som mulig. På ovenstående bilde er bare den grove brukt.

 

Etter dremel-slipinga, pussa jeg med sandpapir, henholdsvis P240 og P320 våtslipepapir. Etter mye kutting, pussing og mer pussing, satt jeg igjen med dette:

 

viftehullferdig_thumb.jpg

 

Og dett var dett for denne gang. Neste oppdatering vil antakeligvis bestå av:

 

- Stealthing av DVD

- Harddisk-hylle

- DVD-hylle

- Viftefesting

- Deksel for veggene

 

Kan ikke love at alt vil bli gjort fram til neste oppdatering, men det skal bli gjort ihvertfall!

 

Som vanlig:

Kommentarer er du raus med HER!

 

Ho-Man

Lenke til kommentar

Vel, det lakker og lær imot 17. Mai her i stuggu, og oppdateringene lar vente på seg. Tenkte jeg bare skulle oppdatere litt om hva som har blitt gjort og hva som skjer.

 

Vel, jeg har fått lagd ferdig dekselet for dvd'en som skal stealthe greia. Jeg har handla inn skruer, mer sandpapir og en bryter som skal åpne dvd'en. Jeg har montert alle viftene der de hører hjemme, og 4 o-ringer er i hus etter bestilling og henting hos den lokale Comfort-sjappa. Det som er planene videre er at jeg skal få bygd opp hylla til dvd'en på plata som hovedkortet skal være på, og få mekka harddisk-stativet.

 

Men for tiden har både kjæresten min, og antakeligvis jeg, fått kyssesyken. Formen er dalende og jeg sover mye, ergo vet jeg ikke når jeg får gjort neste skippertak på oppdateringsfronten. Dere får bare være litt tålmodige også regner jeg med at sykdommen ikke skal slå meg helt ut. Over 17. Mai og litt uti kalendern kommer nok oppdateringene på rekke og rad :)

 

Ho-Man

Lenke til kommentar

Huff og huff...

 

Må nesten bare beklage for at det ikke har kommet noen update på en laaaaang stund. Mye som har skjedd, så tiden har bare ikke strukket til for videre bygging. Men nå åpna det seg jaggu meg et lite vindu hvor jeg fikk både tida og lysten til å fortsette, så da gjorde jeg det jeg!

 

Denne gangen starta jeg med å mekke et deksel for dvd-brennern min, slik at den ikke trenger å se så utilpass ut i kabinettet. As usual, markering på plexi'n først:

 

optiskdeksel_thumb.jpg

 

Fram med dremel-tingen og kutte i vei, og vips, hadde jeg et lite deksel ^^

 

optiskdekselferdig_thumb.jpg

 

Og etter mye pussing og tilpassing, fant jeg ut at det faktisk passa også... Sånn nesten :p Et litt blurry illustrasjonsbilde:

 

stealth_thumb.jpg

 

Og sånn her ser da brennern ut, logisk nok ikke montert i kabinettet enda:

 

optiskferdig_thumb.jpg

 

Jeg fikk btw viftene i posten i forrige helg, fra min staute sponsor: Vendur.no :w00t: Og etter en liten tur på Biltema med min søte Roadtrip-kompanjong Therese, fikk jeg skaffa meg noen kule skruer for å feste viftene med:

 

vifterferdig_thumb.jpg

 

Vel, jeg gadd jo ikke å si meg ferdig der, så jeg dro fram den gamle fine 1x1mx2.5mm plexiplata som sto igjen her etter at en kompis hadde tatt sin 1/6 for vindu i kabinettet sitt, og tegna i vei med tusj og fine saker:

 

tegning_thumb.jpg

 

:hmm: Ja hva skal nå så det her bli? For å være helt ærlig så var jeg litt usikker sjæl på detta tidspunktet... Men det funka, stay tuned!

 

Hele greia kutta ut:

 

kutta_thumb.jpg

 

Aldri likt puslespill. Nuvel, tegna opp et par brikker jeg:

 

mertegna_thumb.jpg

 

Også skjærte jeg ut hele stasen. Først den ene brikka:

 

enehulletferdig_thumb.jpg

 

Og så den andre:

 

beggehullferdig_thumb.jpg

 

Men nå var det ikke det jeg kutta ut som jeg fikk bruk for da:

 

platerferdigkutta_thumb.jpg

 

Så etter litt pussing, pussing og mer pussing, var resultatet ett faktum:

 

platerferdig_thumb.jpg

 

2 like plater med rare hull i seg... :thumbup: Et lite closeup for å se hvordan de er kutta... Ufattelig dårlig kvalitet på det bildet her men:

 

blurrycloseup_thumb.jpg

 

MEN. Du får ikke kjørt med motor alene. Du skal gjerne ha hjul, karosseri og diverse andre duppeditter til for å få bilen avgårde. Og jeg får ikke gjort mye med 2 like plater med rare hull i. Ergo kutta jeg til meg et par deler til, 4 like lange stenger av 5mm plexi på ca 2.5cm i bredden:

 

4pins_thumb.jpg

 

Og etter litt pussing og sånt med dissa og, fant jeg fram Loktite'n min som er kun for plast, og limte i vei:

 

limtp_thumb.jpg

 

Kraftige saker as, tegna med en primerpenn først, også slang på limet og det tørka på sekundet omtrent :ohmy: Jaja, det jeg til slutt kom fram til var det her ihvertfall:

 

diskhylle_thumb.jpg

 

Og for de av dere som enda ikke har skjønt det, så er detta da harddiskhylla. Jeg var som sagt innom Comfort og fikk bestilt 4 x NRF2224424, og ved hjelp av disse skal diskene få henge fritt i dette "stativet". Skissene i de første postene her forklarer hvordan, også får dere bare være tålmodige med å se hvordan det ser ut i virkeligheten, for det blir nok ei stønn framover før det skjer!

 

Ser kanskje litt vaklete ut, men ihvertfall, de 4 hjørnene nederst på tingen skal puttes i hull i hylla som hele greia skal på, også limes de fast der, slik at stativet blir en permanent del av kabinetthylla (den underste). De 4 pinnene er der nettopp for å støtte opp hele greia, slik at O-ringene ikke drar de to veggene mot hverandre og knekker både det ene og det andre... Fysjom. Bah, vanskelig å forklare... Jaja det kommer i neste update!

 

I neste episode av Hotel Angel:

 

- Harddiskhylla blir montert, til store protester fra Jens AuHovedkortbrett!

- Skaperen vil begi seg ut på plexi-bøyningens vei!

- DVD-brennern får seg en hylle!

- Viftegrillene introduseres til prosjektet!

- Pga et vaklende ekteskap og stadige krangler, ryktes det at DVD-brennern får seg en ny bryter!

- Men hvem får arven fra Georg?

 

Følg med i neste episode! :ph34r:

 

Kommentarer er du raus med HER!

 

Ho-Man

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...