Olanru Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hei! Lurte på hvor mange her på forumet som er IT lærlinger?? Sjøl er jeg nå i mitt litt over 1 år som lærling på Kjemisk Institutt Blindern. Jobber i IT-Avdelinga(support) Vi driver for det meste med Support og drifting av servere. Noen ganger:P bare noen ganger etter arbeidstid(og i arbeidstid) tester jeg hovedkort:P sammen med ene kollegaen min som finner hovedkort på ELkjøp:P faan som folk kaster:P Har til nå feilsøkt 6 hovekort(3 har virka, 3 ikke) Av de 3 som virka har jeg nå en maskin:P pluss kollegaen min som har en og en jeg bruker nå på jobb. Har vel overskridet HW delen av læreplanen men så lærerikt det er!! fortell dere andre lærlinger å da.) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Prøv deg i IT-jobb forumet Der kom Marley. Edit2: tu30r6 er IKT-lærling på skolen min, hvis jeg ikke tar helt feil. Endret 24. april 2007 av Runar Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Prøv deg i IT-jobb forumet Der kom Marley. Edit2: tu30r6 er IKT-lærling på skolen min, hvis jeg ikke tar helt feil. 8463044[/snapback] der var jeg for seint ute til å komme med det selv Som sagt IKT-lærling på en vgs skole. Driver masse med brukerstøtte, til dumme, og inkompetente lærere og elever Server er det ikke mye av, men litt. Får prøve å more meg litt mere med det til vinteren igjen, da har jeg også en ny lærling "under meg" han blir førsteårslærling Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 er it lærling i statens vegvesen på steinkjer Og vi har litt for komplisert system, for vi har bruker service senter på telefonen der alle feil SKAL meldes inn hehe.. sentrale systemer altså Sitter en der og alle saker skal saksføres... brukere skal ringe ikke komme men det driter vi litt i ;P Ellers har jeg fått ansvaret for å sitte i telefonen en del, sjekke backup, overvåke tempraturene på serverromet, innstalere pcer, holde oversikt over kursrommene våre ++++++++ mye arbeid, lite tid til lærlinge stuff... og en del overtid og reiser <3 Lenke til kommentar
sarcasm Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg var lærling på Sykehuset Asker og Bærum HF. Arbeid bestod for det meste av brukerstøtte, pc/printer konfigurasjon, nettverksansvar, delvis telefoniansvar +++. Ble en del arbeid, en høst byttet vi ut 800 gamle PC'er til Tynne klienter (Citrix-løsning). Ble en del utpakking, tyverimerking og utplassering den høsten kan man si. Jobbet til 02 en natt... Ellers har jeg fått noen reiseturer til diverse seminarer, fylla ble sponset av leverandører/konkurenter til våre leverandører. Fikk i ettertid fast jobb på bedriften. Nå er jeg ressursperson for de nye lærlingene (3 stk), mens min gamle mentor fortsatt er mentor... Er vel kanskje ressursperson for hele sykehuset, også Endret 15. mai 2007 av sarcasm Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg var lærling på Sykehuset Asker og Bærum HF. Arbeid bestod for det meste av brukerstøtte, pc/printer konfigurasjon, nettverksansvar, delvis telefoniansvar +++. Ble en del arbeid, en høst byttet vi ut 800 gamle PC'er til Tynne klienter (Citrix-løsning). Ble en del utpakking, tyverimerking og utplassering den høsten kan man si. Jobbet til 02 en natt... Ellers har jeg fått noen reiseturer til diverse seminarer, fylla ble sponset av leverandører/konkurenter til våre leverandører. Fikk i ettertid fast jobb på bedriften. Nå er jeg ressursperson for de nye lærlingene (3 stk), mens min gamle mentor fortsatt er mentor... Er vel kanskje ressursperson for hele sykehuset, også 8616116[/snapback] og jeg syntes det var uhorvelig fælt å sette opp 90 bærbare Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Er Lærling på en VGS skole i Hordaland som er med i SIKT-Prosjektet til fylket, så vi har rundt 202bærbare, og 6.Datarom(fordelt på 3 filialer, 3, og 30km unna hovedbygget) og alle lærerene har maskiner. Så det blir litt og henge fingrene i. Mest support det går i, windows feil her, windows feil der, brukerfeil der. Og neste år har hordaland fylkeskommune bestemt at alle 1.klassinger skal få gratis bærbar, så da kommer antalet bærbare stige hvert år. Rundt 400Maskiner skal jeg sette opp i sommer. (Takk gud for ghost) Ellers blir det lite jobbing med server, nettverk ol. Men det som blir til av det, nyter jeg. Lærling i offentligsektor er kjedligt, ikke sjangs om jeg får noe løn over tariff. Overtid eksiterer ikke, sier klokka at du er ferdig for dagen, slipper du alt du har i hendene og reiser hjem, ferdig eller ei. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Lærling i offentligsektor er kjedligt, ikke sjangs om jeg får noe løn over tariff. Overtid eksiterer ikke, sier klokka at du er ferdig for dagen, slipper du alt du har i hendene og reiser hjem, ferdig eller ei. 8625325[/snapback] Kjedelig? Kommer vel litt ann på hvor du jobber hen. Overtid? Jeg har masse overtid.. Klokka? Sitter til jeg er ferdig med det jeg holder på med. Har ganske frie tøyler. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Lærling i offentligsektor er kjedligt, ikke sjangs om jeg får noe løn over tariff. Overtid eksiterer ikke, sier klokka at du er ferdig for dagen, slipper du alt du har i hendene og reiser hjem, ferdig eller ei. 8625325[/snapback] Det er faen meg sant! Uansett hva vi holder på med, nesten uansett hva som har skjedd, blir klokka 15:30 så er det folketomt her. IKT-lærling på vgs btw. Elever er greie og hjelpe. MEN, gamle lærere som hater alt "moderne" er bare hat. Satan til mas om de enkleste problemer. OG: 98% av alle feil, er brukerfeil. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Elever er greie og hjelpe. MEN, gamle lærere som hater alt "moderne" er bare hat. Satan til mas om de enkleste problemer. OG: 98% av alle feil, er brukerfeil. 8832781[/snapback] Så sant, så sant. Men kan legge til at det blir en del mere fri som lærling på vgs. Jeg jobber litt overtid,, nå og da. Men får det igjen som ferie og fridager, så jeg klager ikke Lenke til kommentar
Kristaafa Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 IT Lærling hos Kongsberg Maritime, snart over i mitt 2. år her. Jobber for det meste med support oppgaver, men skal nok mer over på drift i siste året som lærling, da vi får inn en ny lærling til høsten. Går for det meste i generelle helpdesk-henvendelser, oppsett av nye maskiner, patching+++ Har vel stortsett fått hovedansvar for telefoni. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Er lærling på Ekornes (Stressless) i Sykkylven Møre og Romsdal, jeg driver hovedsakelig med support, oppsett av nye maskiner og oppdatering av gamle. Vi har også mange tynnklienter som jeg jobber med å sette opp. Jeg knoter littegrann med servere men ikke så alt for mye enda (jeg holder på med første året nå) Neste år blir jeg tatt inn i vaktholdet, da får jeg i oppgave å passe på serverne og blir første i linje på supporttelefonen så jeg må ta telefoner fra de forskjellige utelnadsavdelingene på kveldstid og slikt. (pluss at jeg får min egen jobbmobil, laptop og vakttilskudd på lønnen ) Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg er IKT-lærling på Brønnøysundregistrene. Har vell egentlig fått vært med på veldig mye. Vakt på brukerstøttelinjen til brukerne. Oppsett og innkjøp av klient maskiner. Installering, feilsøking, konfigurering av servere. Både NIX og Windows. Også en del administrasjon av nettverket Lenke til kommentar
paroa Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Begynner som lærling på Oppegård vgs imorgen.. Skal bli spennende, håper skolen er bedre en det inntrykket jeg satt igjen med etter at jeg var der sist. Endret 17. juli 2007 av paroa Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Soon to be IKT-lærling på Otta VGS Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Begynner som lærling på Oppegård vgs imorgen.. Skal bli spennende, håper skolen er bedre en det inntrykket jeg satt igjen med etter at jeg var der sist. 9091990[/snapback] Jeg er lærling på samme skole som jeg gikk på ett år. Jeg hadde ett intrykk fra før sommerferien, der div lærere var noen drittsekker. Nå er det ingen av lærerne som er drittsekker. Forskjellen fra elev og ansatt er enorm. Det er som to forskjellige ting. Når du går på skolen, så er det du som må smiske med lærerne for å få gode karakterer, men når du starter som IKT lærling, er det de som smisker, for at de skal få ekstra goder Lenke til kommentar
paroa Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Begynner som lærling på Oppegård vgs imorgen.. Skal bli spennende, håper skolen er bedre en det inntrykket jeg satt igjen med etter at jeg var der sist. 9091990[/snapback] Jeg er lærling på samme skole som jeg gikk på ett år. Jeg hadde ett intrykk fra før sommerferien, der div lærere var noen drittsekker. Nå er det ingen av lærerne som er drittsekker. Forskjellen fra elev og ansatt er enorm. Det er som to forskjellige ting. Når du går på skolen, så er det du som må smiske med lærerne for å få gode karakterer, men når du starter som IKT lærling, er det de som smisker, for at de skal få ekstra goder 9092044[/snapback] Jeg har bare vært der på intervju, jeg har aldri gått på Oppegård vgs, men skolen var møkkete utenpå og det var skrevet med sprittusj på veggene bak skolen osv. Ikke det beste inntrykket man kan få, var bare det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
kowboi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Er IT-lærling på en fagskole! Snart inne i mitt andre år Jobber mye med UNIX/Linux og Windows. For tiden går det i DHCP og DNS. Blir stort sett Unix og litt support noen ganger. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jobber ved høgskolen i Tromsø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå