Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med trådløst nett

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Toshiba Tecra med innebygget trådløst nettverkskort og samboeren min har en Fujitsu Siemens med et Linksys WPC54G kort. Ruteren vi bruker er en Linksys WRT54G.

Dette har fungert utmerket i et par-tre år, men nå har hennes Amilo begynt å krangle...

Det har gått gradvis, først fikk hun feilmeldingen "Internet Explorer har et problem og må lukkes" veldig ofte, så kom hun inn på messenger og internett men falt totalt ut av internett etter en stund. Messenger kunne hun derimot fortsatt bruke, så kom hun bare inn på messenger og ikke internett i det hele tatt. Nå i det siste har både messenger og internett glimret med sitt fravær. Men det trådløse nettverket er hun tilkoblet... (Ikke så lett å forklare dette her...) :dontgetit:

På min Toshiba har det ikke vært noen problemer, så problemet må ligge i hennes maskin eller kort. Har oppdatert driverne til kortet hennes.

Legger til at alt fungerer greit når hun bruker nettverkskabelen.

Er det noen som kan komme med tips på mulige løsninger på dette problemet? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har to stk laptop'er her, den ene er relativt ny med innebygget kort mens den andre er forholdsvis gammel og har pcmcia kort. Den eldste pc'en har det med å miste passordet til nettet, som av og til fører til att du kommer delvis på nett, men får den gule utrops tegnet.

Ta å sjekk att passorder stemmer sammens med routere, for jeg antar att dere har passord beskytta nett?

Frode

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har to stk laptop'er her, den ene er relativt ny med innebygget kort mens den andre er forholdsvis gammel og har pcmcia kort. Den eldste pc'en har det med å miste passordet til nettet, som av og til fører til att du kommer delvis på nett, men får den gule utrops tegnet.

Ta å sjekk att passorder stemmer sammens med routere, for jeg antar att dere har passord beskytta nett?

Frode

8462937[/snapback]

Takk for raskt svar! Skal sjekke det med en gang. Hennes pc er flere år gammel, så det kan jo være en lignende problemstilling du har opplevd. Kan det forresten ha noe å si at hun bruker IE7? Burde hun gå tilbake til IE6?

Lenke til kommentar

Hei

IE har jeg ikke brukt på flere år :) Jeg bruker kun mozilla (firefox) på alle pc'er her i huset.

Har selv linksys wrt54g med dd-wrt software i, den fungere utrolig godt! Men dobbel sjekk passord, att de stemmer overens med pc og og router.

Hvis din samboers pc av og til ikke har strøm, så kan den kanskje miste hukommelsen når det kommer til å huske på diverse, som f eks passord

Frode

Lenke til kommentar
Hei

IE har jeg ikke brukt på flere år :) Jeg bruker kun mozilla (firefox) på alle pc'er her i huset.

Har selv linksys wrt54g med dd-wrt software i, den fungere utrolig godt! Men dobbel sjekk passord, att de stemmer overens med pc og og router.

Hvis din samboers pc av og til ikke har strøm, så kan den kanskje miste hukommelsen når det kommer til å huske på diverse, som f eks passord

Frode

8463170[/snapback]

La inn passordet på nytt, og nå sitter hun faktisk her og surfer på internett... :yes: Får håpe det vedvarer, og at hun ikke faller ut sånn som hun ofte har gjort i det siste. Vi holder pusten her... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Vi har fortsatt problemer her... :no:

Når samboeren min skrur på pc'en blir hun logget på det trådløse nettverket, men hun kommer ikke på internett.

Hvis jeg går inn på innstillingene for trådløst nettverk og huker av for "bruk Windows til å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk" kommer hun seg på internett, men blir kastet ut etter ca 10 minutter... :(

Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Jeg må dessverre komme med standardspørsmålet ... Har du oppdatert driverene til siste versjon? Det kan mange ganger hjelpe.

8508016[/snapback]

Det er bra du spør, men ja, det har jeg gjort. Dette oppsettet har fungert lenge, så det er rart det plutselig skal bli så kranglete... Også rart at det funker i en 10 minutters tid før det tar kvelden. I dataverden er det jo ofte mye mer svart-hvitt enn som så; enten funker det eller så funker det ikke liksom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...