Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister nettet fullstendig med D-link 624


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har dukket opp et jævli irriterende problem etterhvert her.. Hver gang jeg skal koble til MSN så ramler nettet _helt_ ut og jeg må løpe opp i tredje etasje ( :mad: ) for å restarte routern.. Dette er noe som bare plutselig har begynt å skje..

 

Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, sånt som skjer med den fra tid til annen. Det fine er at den gir seg etter en stund, og så er den bra lenge....Tror det er et problem med strømforsyningen, mener å ha lest noe sånt.

8462941[/snapback]

 

Joa, men jeg var å bytta den i dag i en helt ny en og oppgraderte firmware med en gang.. ingenting som hjelper.. hehe, jeg dryler routern på togskinnene uttafor her snart

 

Noen flere ideer?

Lenke til kommentar
Står om stabilitet og f/w 2,70 i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9&s=hardware.no

 

Ellers er D-link notorisk til å miste forbindelse om flere bruker trådløsforbindelsen.

8463907[/snapback]

 

 

Hmm, det står at det der er for Rev C.. jeg har rev D.. vil det virke uansett med den firmwaren da?

 

Nei det gjorde det ikke..

 

Dette begynner å bli frustrerende..

Endret av MaDasK
Lenke til kommentar

Hei, jeg har hatt samme routeren selv. Bytta firmware på den fortløpende, etter hvert som det kom ny, og selve strømforsyningen og antenna ble skiftet ut to ganger. Den siste gangen ble den sendt inn til D-links verksted/lager/hovedkontor på Kjeller (utenfor Lillestrøm) for service, og fikk da samme routeren tilbake uten at den var blitt noe bedre.

 

Se forøvrig også her:

Brukererfaringer; D-link 624

Brukererfaringer; D-link 624+

Lenke til kommentar

Ikke artig når router/AP krangler.

 

Jeg har ikke vært borti det samme, min DI-624, rev B. har fungert nesten "knirkefritt" siden mai 2003, dvs den hadde noen "hickups" i kombinasjon med et D-Link PCI kort (tror det var G520+). Men da jeg skiftet ut drivere/firmware på dette, så fungerte alt ypperlig igjen.

 

Poenget er at bortfall av nett (særlig trådløst), kan skyldes feil/inkompabilitet flere plasser i linja, og ikke nødvendigvis bare i router.

 

Jeg kjører ikke med orginal strømforsyning.

 

Brukererfaringer på DI-624 er jo enten glimrende eller så er de elendige. Så enten er det ekstrem variasjon i produksjonskvalitet på samme produkt, eller så er årsakene mer kompliserte enn bare router hos mange.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...