Nessi Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 hei har lastet ned den aller nyeste versjonen av Ubuntu, og har bootet opp fra live cd og alt funker som det skal. Er på en bærbar med tilsammen 100gb, har partisjonert fra før av så har 40gb ledig som jeg tenkte å bruke. Kommer gjennom Install og velger til Manuell (partisjoner) Får da denne erroren når jeg velger den partisjonen som er ledig: "No root file system is defined. Please correct this from the partitioning menu" Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Du må velge en partisjon som skal brukes som rot partisjon hvor systemet installeres. Den velges som / Les om partisjonering her : http://www.psychocats.net/ubuntu Anbefaler deg å ha en separat /home partisjon, da beholder du alle innstillingene dine hvis du må installere på nytt. Ting går feil innimellom når man lærer noe nytt. Hvis du har egen /home partisjon trenger heller ikke rot / partisjonen å være så veldig stor Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 ok klarte det, men fikk dette, trørr ikke trykke continue enda. "You have not selected any partitions for use as swap space! go back ellre continue. står risken der, men hvor dan gjøre jeg det? Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 På samme måte som at du valgte at en partisjon skal være /-partisjonen, må du ha en annen partisjon i tillegg som du velger at skal ha filsystemet "swap". Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Swap burde ihvertfall være 1 gig da, men jeg ville kanskje gå for 2. Swap er det samme som sideveklingsfilen i windows. I tilfelle man går tom for minne. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 valgte 1,2gb jeg da, funker nå driver å instalerer. blir gøy dette. takker for hjelpa Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Digg å kunne sitte å surfe når man installerer. Trodde jeg skulle kjede meg i hjæl når jeg installerte vista. Tok jo 1000 år + ingenting annet å gjøre mens jeg venta. For å finne ut bare samme kvelden at det var ingenting å finne på der. Ingen av lydkortene mine hadde drivere en gang. Savna bare beryl, siden aero hadde ikke akkurat mange spennende funksjoner. Oppskrytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå