larstore Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Hei! har akkuat kjoept meg nytt hovedkort til jul.. et soyo dragon+... dette hovedkortet har innebygget lydkort.. noe som passer meg flott dersom det bare hadde fungert.. har installert windows xp paa nytt, men det ble ikke funnet noe lydkort automatisk... har proevd aa installere xp lydkort driverene drivere som anbefalt paa soyo sin hjemmeside.. men etter at driverene er installert saa rebooter maskinen automatisk! (ikke fordi maskinen maa restartes for at driverene skal funke, men den svartner bare fullstendig like etter at driver filene er kopiert...) dette foerer til at windows sier "system has recovered from a critical error" naar jeg starter opp igjen, og driverene blir ikke installert... Jeg proevde saa aa installere disse driverene i safe mode, for aa sjekke om dette hjalp, og det gjorde det! fikk installert, men naar jeg starta opp i normal mode igjen, saa faar jeg en XP bluescreen, og eneste maate for aa faa windows opp aa gaa igjen er aa avinstallere lydkortdriverene (i safe mode saaklart) Det som er litt rart er at jeg har faktisk hatt lyd EN gang.. plutselig naar jeg starta opp her saa fant windows lydkortet, og installerte dette, samt en haug med diverse midi-drivere o.s.v... men ved neste reboot, saa var det borte igjen... huff.. dette ble mye rot,, men haaper kanskje noen har en bitteliten ide om hva dette kan vaere... kanskje noen har samme hovedkort og samme lydkort, som da kan si meg om det finnes en lur maate aa fikse dette paa, eller om det er jeg som gjoer noe helt feil...... paa forhaand takk.. et par ting til... driverene jeg bruker er saakalla: digitally signed.. resten av hardware i maskina er som foelger: amd athlon 1600+ pci modem agp skjermkort 512 ddr tekram scsi kort Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Har du prøvd å avinstallere driverene og prøvdå kjøre 'windows update'? Jeg har et Asus a7v266-e som også har C-media lydkort integrert. Jeg kjørte windows update og der fant xp drivere. Disse funker som de skal. Lenke til kommentar
larstore Skrevet 25. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2001 .. Har kjørt windows update ja.. men det som jeg syntes er så rart er at windows ikke finner noe lydkort i det hele tatt! ikke ukjent enhet engang... og ja... onboard audio er enablet i bios... Syntes nå uansett windows burde skjønne at det er noe her, selv om det ikkje skjønner hva det er..... Altså.. akkurat nå ser det ikke ut som om det er "koblet" til noe lydkort i det hele tatt.. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Ikke det at jeg egentlig vet noe, eller har noe erfaring (har lest mye om hovedkortet, fordi jeg har lyst på det!) men er det ikke drivere på en medfølgende plate? (Følger det ikke med to CD'er, kanskje?) Lenke til kommentar
larstore Skrevet 25. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2001 Joda.. det første jeg gjorde var selvsagt å kjøre driver cd'en som følger med... men det dukker ikke opp noe lydkort.. men en hel del audio-applikasjoner får jeg installert! men ikke mye vits med de uten lydkort da.. :smile: Virker som om Windows egentlig skal detecte lydkortet som noe.. men at det ikke gjør det.. Syntes det er rart at ikke det finnes en eneste unknown audio device eller noe i den duren.. ...håper på flere svar... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Det er jo en viss mulighet for at hovedkortet ikke støtter Windows XP...? Eller...? Lenke til kommentar
larstore Skrevet 26. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2001 Fant feilen... var en kabel fra hovedkortet til en "brikke" med digitale utganger som var satt i "feil" vei... hehe.. jaja... Hovedkortet støtter nok XP jo.. det står til og med Designed for Microsoft Windows XP på pakka.. :smile: God jul allesammen Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Er det noen tester av selve det lydkortet på hovedkortet noe sted? Er fryktelig interessert i å skaffe meg hovedkortet, til en litt bra budsjett-maskin... Eller sida til produsent av LYDKORTET...? URL'er...? _________________ He's the killa'! He's the thrilla'! http://minipuz.cjb.net/ [ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2001-12-26 15:39 ] Lenke til kommentar
iceball Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Jeg har det kortet jeg og, og vil si at det kommer veldig fin lyd ut fra den lyd-chipen. Gjorde faktisk samme feil som deg larstore. La inn XP og ME en gang også, men fant tilslutt ut at kabelen satt på feil vei.... Lenke til kommentar
larstore Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Hehe.. ja.. den kabelen lagde mye rot hos meg.. grunnen til at jeg fant feilen var at jeg til slutt tok ut alt av kort utenom skjermkort for å utelate feilkilder.. men nå når alt er oppe og går er jeg veldig fornøyd.. til min bruk har jeg så absolutt ikke bruk for noe "bedre" lyd.. Hører for det meste på mp3, ser på video, spiller endel spill, og klarer ikke å skille lyden fra andre lydkort jeg har hørt i det siste..... liker også veldig godt optisk ut/inn.. samt surround 5.1... alt i alt meget bra.. for ikke snakke om resten av Soyo dragon+ da... tjo-hoi.. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå