kd82 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Noen som har testet dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308242&cks=ACC Blir kameraet bedre å holde i? Syns det virker veldig praktisk å kunne bruke AA batterier når man er i "felten" og ikke har tilgang til strøm. Noen med erfaringer? Lenke til kommentar
aircruiser Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hei! Jeg bruker dette batterigrepet til mitt Canon EOS 350D og er uten tvil meget fornøyd med kjøpet. Kameraet blir mye bedre å holde i og jeg synes selv at kvalitetsfølelsen øker. Mange klager på at 350D/400D kamerahusene er for små og vanskelig å holde med store hender, men et batterigrep vil sørge for at dette problemet blir mindre/borte. Det er også muligheter for, som du nenver, å bruke AA batterier - dette er noe jeg synes er meget praktisk hvis man ikke har nok batterier for hele turen. Anbefales hvis behovet er til stede! Endret 24. april 2007 av aircruiser Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Har ikke kameraet mitt (400D) for hånden akkurat nå, og lurer på en liten ting; hva skjer med batteriluka som egentlig er under kameraet når man ikke bruker batterigrep? Skal det taes av når man setter på batterigrepet eller? Bare noe som slo meg nå, hehe. Lenke til kommentar
aircruiser Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hei! Nå har jeg ingen erfaring med 400D, men regner med at det er helt likt som på 350D. Når man setter på batterigrepet hekter man av batterilokket som sitter på bunnen av kamerahuset. Hvis man da velger å ta av batterigrepet er det bare å hekte på batterilokket igjen. Endret 24. april 2007 av aircruiser Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 i selve batterigrepet er det er forøvrig en liten "spalte" du kan sette batterilokket i, slik at det ikke kommer bort og er lett tilgjengelig om du skulle ta av batterigrepet. om du ser på den delen som stikker opp på bildet øverst her så er det anvisning i plasten. Lenke til kommentar
kd82 Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Takk for svar! Hvordan er funksjonen med ekstra "avtrekker" som brukes når man "tilter" kameraet 90 grader? Hvor mye lengre/kortere varer 4 AA kontra originalbatteriet? Lenke til kommentar
aircruiser Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Avtrekkerknappen på batterigrepet fungerer veldig bra - det blir mer behagelig å ta vertikale bilder fordi man holder kameraet slik man gjør når man tar horisontale. Jeg har ikke foretatt noen test av levetiden til AA batteriene, men jeg har vært meget fornøyd de gangene jeg har benyttet løsningen! Endret 24. april 2007 av aircruiser Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Finnes det en liknende løsning til nikon d40? Lenke til kommentar
aircruiser Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hei! Ifølge denne testen av Nikon D40 på Digit.no: Nettadapter kan leveres som ekstrautstyr, men batterigrep finnes ikke Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Det finnes jo drøssevis til d50 og d200... Eksempel Tror dere en av de passer d40? Endret 25. april 2007 av Mister_joney Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg kjøpte batterigrep til mitt 350D for nær halvannet år siden. I begynnelsen brukte jeg det veldig mye og det var spesielt deilig ved bruk av lange telezoomer. Etterhvert kjøpte jeg meg en mindre veske til kameraet der batterigrepet vanskelig får plass og nå er jeg så vant til å bruke kameraet uten at jeg ikke ser poenget i grepet lenger. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Det finnes jo drøssevis til d50 og d200... Eksempel Tror dere en av de passer d40? 8471670[/snapback] størrelsesforskjellen er såpass stor at det tror jeg ikke. Det er vel en av de få problemene med nikon at de ikke leverer grep til alle modellene sine. Jeg sitter og vil oppgradere fra D70 til D200 bare for å få skikkelig batterigrep (og værtettning og større søker da) edit: merk at det grepet du linker til ikke er originalt nikon Som med de fleste uoriginale grep til D70, må du basere deg på at du bruker en IR utløser koblet til kameraets IR mottaker for å kunne bruke den vertikale utløseren. dette medfører endel mer klussing i menyer enn ett originalt grep gir Mulig det ikke finnes originale grep til D50 heller da, ellers har ikke slike grep livets rett egentlig Endret 27. april 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg sitter og vil oppgradere fra D70 til D200 bare for å få skikkelig batterigrepTil D80 finnes det originalt batterigrep, om man synes D200 blir for stort Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Joda, det finnes grep til D80 også, men jeg er sugen på D200 fordet :=) Lenke til kommentar
Jordi Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Når man setter på batterigrepet hekter man av batterilokket som sitter på bunnen av kamerahuset. Hvis man da velger å ta av batterigrepet er det bare å hekte på batterilokket igjen. Et lite, muligens teit spørsmål jeg har her. Før jeg skulle på jobb i dag, tenkte jeg at siden jeg hadde så god tid, så ville jeg prøve det nye grepet (BG-E5)til min Eos 400D. Alt var under god forståelse, helt til jeg skulle ta av batterilokket... Er det jeg som er helt tett, eller er det relativt vanskelig å få av...? Det går ann å dytte det til venstre, men jeg får det virkelig ikke av. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Når man setter på batterigrepet hekter man av batterilokket som sitter på bunnen av kamerahuset. Hvis man da velger å ta av batterigrepet er det bare å hekte på batterilokket igjen. Et lite, muligens teit spørsmål jeg har her. Før jeg skulle på jobb i dag, tenkte jeg at siden jeg hadde så god tid, så ville jeg prøve det nye grepet (BG-E5)til min Eos 400D. Alt var under god forståelse, helt til jeg skulle ta av batterilokket... Er det jeg som er helt tett, eller er det relativt vanskelig å få av...? Det går ann å dytte det til venstre, men jeg får det virkelig ikke av. Hvis du ser på hengslet på innsiden "er av metal" da ser du en liten hake bruk negelen til og skyve den til siden. gjøres i motsatte rekkefølge når du skal ha den på plass Lenke til kommentar
Jordi Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Takker så meget! Da kan jeg endelig få prøve det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå