hernil Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) da prøver vi igjen. Hvorfor er PCn min fullstendig problemfri?Innsendt av: Trond Westad, 23/04 - 2007 kl. 16:32 Har nå kjørt uten brannmur og viruskontroll i snart et år og maskina er like kjapp og stabil. Jeg bruker ikke Windows og ikke Mac. Bruker maskina til alt utenom spill. Det er en Thinkpad med Ubuntu. " Så bra, men vær oppmerksom på at det finnes trusler som kan ramme deg også, samt at behovet for oppdatering er like viktig som på Windows og Apple plattformen Hilsen Sikkerhetsdagen 2007 mener å ha lest et sted at det ikke finnes virus til linux. er det jeg eller vg som er helt ute på jordet? hmm.gif Kilde: (er ikke ment som en slakt av vg, er bare nysgjerrig.) Endret 24. april 2007 av hernil Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 finnes "virus" på Linux, men det er ekstremt få, og sjansen for at du blir infisert eller møter på et er særdeles liten. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Intervjuet i VG sier faktisk ingenting om virus i Linux, noe som da heller ikke er noen trussel. Du trenger derfor ikke noe anti-virus program hvis du bruker Linux, og de anti-virus løsningene som finnes er stort sett bare for å finne Windows-virus uansett. Så de kan være nyttige for å oppdage virus i mail o.l., men de rammer likevel ikke Linux Derimot er det lurt å holde systemet oppdatert likevel. Det gjelder spesielt hvis du kjører en linux-server, fordi det kan oppdages sikkerhetshull i noen av programmene. Men som en hovedregel bør egentlig alle holde systemet up-to-date Endret 25. april 2007 av Langbein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå