Gå til innhold

Hvordan overfører du den ferdige filmen ut fra pc en?


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å overføre filmen tilbake til kameraet og deretter overføre det til en vanlig videokasett. Men jeg har problemer å overføre video med effekter på tilbake til kameraet!

 

Flere som kjenner til problemet?

 

Lurer derfor på om jeg skal koble pc en direkte til videomaskinen.

 

Vil gjerne høre hvordan dere gjør det...

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt samme problemet ! Når jeg overfører film uten tillegg (transitions/lydeffekter osv) blir det bra. Med effekter blir det helt hvitt bilde med noen bittesmå firkanter inni mellom hvor du så vidt kan skimte filmen. Altså film med effekt = dårlig, film uten effekter og f.eks "starring-liste"/oppstartsbilde med f.eks tittel på filmen =bra... Har ikke funnet løsning på problemet enda, men jeg skriver det her hvis jeg finner det ut :)

 

Jeg bruker :

 

Sony DCR-PC110E DV-CAM (MiniDV)

Firewire for overføring inn/ut

Compaq bærbar PC P4 1,7 GHz m/60 gig HD og 256 RAM

Pinnacle Studio 8 for redigering

Lenke til kommentar

Hei

 

Dette er ett kjent problem her i forumet.

 

Har du installert den siste PPE ?

Den hjelper også i Studio 7.

Det kan hjelpe og flytte firewirekortet til en annen ledig plass.

Helst burde den ha en egen irq.

Steng alle andre programmer som kjører ( ctrl + alt + del )

Det beste operativsystemet mener jeg er w xp

da det har bedre ytelser for levende bilder mm.

 

 

PPE - Pinnacle PCI Performance Enhancer

 

What is the problem?

 

Pinnacle video editing boards like DC10plus, DC30, Studio DV/Studio Dvplus, Studio AV/DV, DV500, PCTV Sat or Pro-One require a certain bandwidth on the PCI bus to transfer video and audio data. Without that, problems like dropped frames or bad bad frames may occur during video capture or video output.

Such problems are typically caused by other PCI devices consuming too much bandwidth, and/or by wrong PCI settings within the BIOS setup.

The PPE tool attempts to fix these problems by changing some BIOS PCI settings. In most cases it cures the dropped frames / bad frames problem, in some cases it does not help, and in some cases it makes the PC work worse than before.

It needs to be used to run a Pinnacle video editing board in a PC using a VIA mainboard chipset.

 

When and how to use PPE?

If you see the problems described above with your Pinnacle video editing board and want to attempt fixing this with the PPE tool, install it by running the ppe.exe file. Restart your PC to activate the new settings.

 

mvh

tomy

Lenke til kommentar

Jeg byttet fra Sony til Canon MV4i og nå er problemet løst. Skjønn det de som kan, men jeg brukte først "Sony DCR-PC9" og deretter "Sony DCR-PC110E" og begge kameraene viste seg da og ha samme problem.... Dumt, da jeg i utgangspunktet var veldig fornøyd med Sony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...