Gå til innhold

hjemmekinoreciever og NAD C372, Valg av reciever.

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer fælt på dette med forsterkere og effektforsterkere.

skal kjøpe VE-15F(ikke kommenter dette for valget er ferdig :) ) med NAD C372

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...terker_Graa.htm

og en random hjemmekinoreciever. (Så litt på Denon sin til 3 tusen) Har funnet ut at jeg skal bruke C372-en som en slags effektforsterker, (den skal drive CV-ene) og bruke hjemmekinorecieveren til mindre høytalere i surround-anlegget, og til inngang for bla. optisk, coax og diverse DVD-spillere og CD spillere.

Det jeg lurte på var hvordan jeg kobler til dette? må jeg ha PRE-OUT på hjemmekinorecieveren? Og hvilken kabler innebærer det? Og det viktige spørsmålet, kan jeg koble C372 til via PRE-out? HJELP :D

lurer fælt på dette..

Mvh Julian :)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa i en annen tråd: Hvorfor har du valgt en integrert forsterker hvis du skal bruke den som effektforsterker? Du kan jo heller gå for C272 og spare noen kroner. Du finner også mye fint på bruktmarkedet i denne prisklassen. Jeg sikker på at disse høyttalerne setter pris på litt guffe. ;)

Når det gjelder receiveren har den kun preout til subwoofer, så du kan ikke bruke den som forforsterker. Hvis det er Denon du er ute etter må du opp på AVR-1907 til 4000.

Kobingen mellom forforsterker og effektforsterker er en vanlig RCA signalkabel.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Som jeg sa i en annen tråd: Hvorfor har du valgt en integrert forsterker hvis du skal bruke den som effektforsterker? Du kan få en ganske fet effektforsterker (gjerne brukt) til 6000. Jeg sikker på at disse høyttalerne setter pris på litt guffe. ;)

Når det gjelder receiveren har den kun preout til subwoofer, så du kan ikke bruke den som forforsterker. Hvis det er Denon du er ute etter må du opp på AVR-1907 til 4000.

Kobingen mellom forforsterker og effektforsterker er en vanlig RCA signalkabel.

8461924[/snapback]

Ombestemte meg,, :) Cambridge 540R v.2.. funker det der? og HVORDAN kobler jeg det sammen? =/ Setter pris på vis du orker å ta deg bryet med å hjelpe en ny hifi entusiast :)

Lenke til kommentar
Cambridgen skal funke. En effektforsterker til frontene kobles til på preout front og inn på effektforsterkeren, dette bruker du som sagt en vanlig stereo RCA signalkabel til.

8462029[/snapback]

takk du ;) så vis jeg har forstått rett.. DVD osv inn på Cambridgen som gir lyd til surround høytalerene og via en signal kalbel (rød og hvit RCA signal kabel rigth?) til NAD C372 som sender videre til fronthøytalerene (CV-ene)..

Har jeg det da? :D hehe..

Lenke til kommentar
Ja, men hvorfor kjøper du ikke en effektforsterker?

8462110[/snapback]

Skal det,,, ombestemte meg :) men hovedsaklig VILLE jeg ha en vanlig integrert forsterker til senere bruk.. den tiden jeg ikke skal bruke Hjemmkinorecieveren liksom.. da sitter jeg igjen med en dum effektforsterker som ikke kan gjøre en dritt xD men skal gå for C272 effektforsterkeren ;) DENNE GANG :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...