Perdition Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Vet det står noe om dette i FAQen, men skjønte den ikke helt. Jeg har en CPU type: AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3500+ Pakketype: 939 Pin uOPGA Hovedkort Asus A8V-E Deluxe Nåverende ramtype er visst: Modulnavn GeIL CL25-4-4DDR 400 Leste noe om at jeg måtte ha DDR400/3200 type ram å oppgradere til. Kan noen hjelpe meg med evn. valg av RAMbrikker. Tenkte meg å få inn 2GB ram til. Har 4x ramporter. Er det sånn at jeg burde egentlig vente til jeg får meg ny CPU og kan få DDR2 ram i kassa? Takker så mye for svar! Endret 24. april 2007 av Parad0x Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Det kommer nå ant på bruksområdet ditt. Den reelle ytelsesforskjellen på ddr vs ddr2 er liten. Hvis du uansett har planer om å oppgradere systemet ditt i nærmeste fremtid, burde du jo selvsagt vente. Hvis du ikke skal klokke, har det ingen hensikt å kjøpe dyr ram. Ddr2 er også veldig billig for tiden. Du får 2gb til under tusenlappen, Crucial, som i tillegg klokker veldig bra. hw.no - test av nevnte brikker. Endret 24. april 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Ja, men som jeg sa, det virker jo som om jeg ikke kan kjøre ddr2 ramtype med hovedkortet mitt? Bruket er til gaming. Skal ikke klokke. "Oppgradere system" som i oppgradere til vista? Endret 24. april 2007 av Parad0x Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Du kan ikke ha DDR2 på det hovedkortet. Ved å oppgradere system tenker jeg på å skifte hk, cpu o.l. Nytt system = DDR2. Endret 24. april 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå