Mats Danielsen Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Heisann! JEg har en string som inneholder php som skrives ut ifra databasen så lurer jeg på hvordan den kan tolkes som PHP? Dette er da et CMS system hvor jeg skriver inn mine egne koder for og vise dem frem som resultat og kode! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Kunne du vise oss et eksempel? Hva med å lagre PHP-koden din med & i stedet for &, og slikt, så kan du forandre det når det printes ut? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 http://no2.php.net/eval Du løper muligens en stor sikkerhetsrisiko, husk det! Lenke til kommentar
mske Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hvis jeg har forstått deg rett, så skal highlight_string() være det du er ute etter Endret 24. april 2007 av -Magne- Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Vel, jeg spurte ikke etter hvordan jeg kan få farge på en string? Da hadde jeg sagt det! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Vel, jeg spurte ikke etter hvordan jeg kan få farge på en string?Da hadde jeg sagt det! 8464177[/snapback] Men det gjør nesten det samme du ba om? Bare les hvordan den oppfører seg, så finner du nok en løsning. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Vel, jeg spurte ikke etter hvordan jeg kan få farge på en string?Da hadde jeg sagt det! 8464177[/snapback] Men det gjør nesten det samme du ba om? Bare les hvordan den oppfører seg, så finner du nok en løsning. 8464215[/snapback] Han lurer på hvordan han kan få koden som han har lagret i en database til å bli kjørt som php kode. Dvs. at han har PHP kode som henter ut annen PHP-kode fra en database. Svaret er gitt over, nemlig funksjonen eval(). eval() er en uting etter min mening, men det er ikke min sak, og det funker. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Da har jeg (og andre) misforstått. Jeg trodde han ville hente den ut fra databasen, og vise den som PHP kode (dvs. at den ikke gjør at alt krasjer). Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) http://no2.php.net/eval Du løper muligens en stor sikkerhetsrisiko, husk det! 8461886[/snapback] What he said edit; yey, feil svar knapp Men jeg tok det som han ville bade output PHP som tekst og php. =/ Endret 24. april 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hvis jeg har forstått deg rett, så skal highlight_string() være det du er ute etter 8462959[/snapback] What he said 8464459[/snapback] Les resten av tråden så finner du ut at dette ikke er det han er ute etter. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 hva med å skrive strengen til en fil og inkludere filen? har ikke testet $fil = fopen('fil','x'); fwrite($string, $fil); include('fil'); noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå