Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

AL2216WSD Vs. AL2251W

Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å sikler på ny skjerm her nå... Som vanlig :p Hadde i utgangspunktet tenkt til å vente til høsten, og slå til med en 26" da. Men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge. Har nå en hauggammal IBM 17" skjerm, som jeg fikk gratis.

Uansett, jeg har ganske stram økonomi her. Uansett, jeg har råd til begge skjermene (en av dem da :p). La meg presentere de to jeg har sett på:

AL2216WSD Hjemmeside

AL2216WSD Prisguide

AL2251W Hjemmeside

AL2251W Prisguide

Jeg er også åpen for andre alternativer, men må ikke gå over prisen som er her. Det jeg lurer på er om det er verdt forskjellen i pris? Jeg mener, er vel snakk om nesten 1200,- Og jeg klarer ikke finne noen nevneverdige funksjoner. Har begge HDCP?

Det Acer sin Value linje har fått en del trekk for er instillingsmuligheter (rent fysisk), og dette bryr jeg meg ikke så veldig mye om. Sitter rett foran skjermen, i riktig høyde.

Selv heller jeg veldig mot value line versjonen, for da kjøper jeg med ett TV kort ved siden av, så kaster jeg ut TV'n ^^ Uansett så er det selve skjermen som er viktigst, TV kort kan jeg alltids kjøpe senere. Det er ganske viktig at jeg kjøper en bra skjerm nå, for dette er ikke noe jeg gjør hele tiden :p

Som jeg sa, så er jeg åpne for andre alternativer. Har ikke klart å finne noen skikkelig reviews av skjermene jeg har linket til, men liker Acer ;) Value line er TCO-03, gamer line er TCO-99. Tror det bare er sistnevnte som har HDCP.

Jeg hadde som sagt egentlig tenkt meg en 26", men syns kanskje det er litt stort (var hos en kompis som har det tidligere i uka. For all del, så er det digg, men syns det er litt overkill til mitt bruk). Og dessuten syns jeg ikke 1080p er så viktig på så små skjermer. Jeg mener at 720p er mer enn godt nok. Det eneste som er kjipt er da skaleringa hvis det skal komme så langt at jeg må kjøre 1080p :p Men jeg er ikke villig til å betale 7000-8000 for en skjerm. Uansett om jeg har penger til det, syns jeg at det er for drøyt. Dessuten tar jeg ikke med meg en 26" på LAN, 22" er akkurat OK ;)

Jeg bruker skjermen til å se på TV-serier (Yarr), og spiller også en del. Er ikke så mye bildebehandling/videoredigering etc. som gjør at jeg virkelig har nytte for det ekstra arealet. Eneste er hvis jeg skal kjøre flere programmer samtidig (side ved side), men liker best fullscreen XD

Takker for inspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest en del i 226BW tråden, og får mer og mer lyst på den.

Se her

Har funnet frem til disse. Jeg ble igår litt usikker på hvor mye penger jeg faktisk har, så er høy sansynlighet for at Acer sin gaming line er ute av bilde. Har jo hørt at 226BW skal være bedre enn LG sin, så den er på vei ut den og.

Så da står det igjen med value line til Acer, og 226BW, jeg har selvsagt mest lyst på Samsung sin, men det er snakk om 700 i prisforskjell. Er det virkelig verdt det? Noen som har noen bilder av baklys på Acer sin? Vet at Samsung sin er sterk på dette, og det er noe jeg har lyst på.

Dessuten er jo kontrasten på Acer sin dårligere, og det er jo ganske viktig. Uansett, så er jo de fleste andre speccsa der identiske...

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...