eTerNity Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg kjøpte forleden en del hardware for å bygge en ny PC selv: Abit AT7-Max AMD 2400+ 512mb + 256mb DDR Twinmos ram Hercules Radeon 9700PRO 120GB WD 120GB WD Special Edition osv Problemet ligger i at når jeg prøver å starte PCen er det som skjermen ikke får noe signal. Jeg har testet skjermkortet i en annen PC og det fungerte utmerket. Alle vifter sviver og to dioder lyser på hovedkortet, noe som indikerer at det sviver. Alle vifter fungerer fint. På skjermen lyser et gult lys, i motsetning til det normale grønne. Jeg har prøvd et antall forskjellige løsninger. Jeg har bl.a. strippet systemet ned til kun HK, skjermkort, ram og CPU -men fortsatt samme problemet. Jeg har også prøvd å sette inn et annet skjermkort, men samme problem oppstår. Det er en kraftig 360W strømforsyning, så det skulle ikke være et relevant problem. Noen som har hatt samme problem? Jeg ser tre gule jumpere på hovedkortet, den ene er CMOS'en og de andre sitter på FPIO2 som er for å koble til en ABIT Media XP modul. Dette er selvsagt grusomt irriterende ettersom jeg håpet på noen lange romjuls-kvelder foran PCen. Har i tillegg et større LAN om et par dager som krever at alt fungere som det skal. Håper noen sitter med svar som kan hjelpe eller har hatt same problem, gjerne med andre specs. Takk for rask tilbakemelding -eTerNity Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Har du prøvd med et annet skjermkort du veit funker i din pc da? edit: Piper det en gang som indikerer at BIOS'en er ferdig load'a? Har du vært inne i BIOS'en og satt Standard VGA-card er satt til AGP? Og at cpu'en (ghz) står som standard (ikke klokket)? Lenke til kommentar
eTerNity Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Ja, det andre skjermkortet jeg teste i PCen var et Geforce 2 skjermkort, husker ikke eksakt modell. Men jeg tror ikke problemet ligger i skjermkortet... Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 eneste du ikke har skrevet noe om du har testet er hovedkortet... har erfart gjentatte ganger at hovedkort idag ikke er like "robuste" som de "gamle" inntil du har prøvd ett annet hovedkort og konstantert at dette virker anbefaler jeg at du prøver å bytte. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 enda forrige post etter at du svarte...... Men, det tyder isåfall på at enten RAM'en eller CPU'en er defekt. Prøv å test begge delene i en annen maskin som har støtte for det. Hvis ikke så er det, mot formodning, hovedkortet.... Lenke til kommentar
eTerNity Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Det er ingen ting som piper når jeg starter opp. Hva slags reklamasjonrettigheter har jeg på komplett.no om CPU'en eller HK'et er defekt? Jeg har desverre ikke muligheten til å teste verken hovedkort eller prosessor i dette øyeblikket. Jeg har ingen adgang til BIOS siden det ikke ser ut til å komme noen signaler til skjermen. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Ikke no pip? da tyder det på at noe er galt med enten HK/CPU/RAM. Har pc'en hvert sånn fra "første stund"? Hvis ikke kan du prøve å reset'e CMOS'n (ta bort batteriet i et par mins). Men hvis den har vært sånn hele tiden, er det best dersom du sender hele HK tilbake til komplett med cpu'n og ram'n på. Da kan de finne feilen, og du har krav på nye deler/reperasjon... Jævlig kjedelig da... føler med deg der... har nemlig vært gjennom samme regla Lenke til kommentar
eTerNity Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Sitter med batteriet i hånda denne stund. Jeg klamrer meg til siste håp, men ser jo dårlig ut. Kjedelig å komme i ei slik klemme når man har gledet seg som en unge i et par uker :-? Men men, takk for hjelpa -eTerNity Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Skjønner godt hva du mener.... Eneste positive er at KomplettData er som regel rask med behandling av slike tilfeller, så det vil nok ikke gå år og evigheter før du får de nye delene tilbake. ....bare de ikke har mye stengt i jula.... (?) Jaja... du får ha lykke til, og skriv gjerne en post i forumet når du endelig får den nye pc'en oppe å gå God Jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå