Gå til innhold

abit siluro

gamesman

Anbefalte innlegg

jeg har et skjermkort som heter Abit Siluro Geforce 2 mx og det er 32 mb skjermkort som er på 175 mhz og lurer på hvor mye det tåler å klokkes opp, og hva kjøling jeg trenger å kjøpe ikke noe vannavkjøling.

og evt tips og hvor jeg kan få tak i prog til det :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-25 22:01, eSik skrev:

Bruk Powerstrip og klokk 5mhz om gangen og test i 3dmark om det er stabilt.. stopp når det blir ustabilt og klokk ned til nærmeste stabile hastighet :smile: Værre er det ikke

Nei værre er det ikke.

Men det er vel ikke vifte på det kortet? Sett på en vifte, så vil du fort få flere Mhz.

Og når du kommer til det punktet hvor det begynner å skje rare ting på skjermen (blinking, svarte/hvite prikker osv), så klokker du ned 1 Mhz om gangen. Ofte er det slik at det bare er 1 Mhz mellom "rare" ting og fungerende ting :smile:

Lenke til kommentar

Powerstrip tar bortimot alle kjente skjermkort, mens nvmax kun tar nvidia-kort. Dessuten er det enklere å bruke Powerstrip (min mening :wink: ) for en som ikke har vært noe borte i slike ting tidligere. Så for en nybegynner anbefaler jeg absolutt Powerstrip:)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-25 23:00, gamesman skrev:

så er det bare å stille opp på mhzen?? kan kortet ryke ? er litt redd etter en pc jeg hadde tog fyr i ramen :|

Kan kortet ryke...? Eeeeeehhhhhh...

Vil det ryke umiddelbart? Neppe.

Vil kortet få kortere levetid? Sannsynligvis.

Det blir som på en bil.

Har du en Lada, og du setter i en feit BMW-motor med massiv trimming, vil nok motoren starte. Du vil til og med kunne klare å kjøre i gang. Men etter noen skikkelige rivstarter vil etter eller annet lengre bak på bilen ta kvelden (hvis du skjønner hva jeg mener).

Jeg har aldri hørt om at noen har drept et skjermkort på denne måten, men jeg vet at pci-enheter har dødd under overklokking av front side busen.

Så kan kortet ryke? Eeeeehhhhhhhhh....... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...