Hayer Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hei! Hvilket språk bør man lære seg å bruke for å lage program som behandler 3d modeller, etc... Så man kan lage egene "game engine"... Alle svar tilatt unntatt DarkBasic / DarkBasic Pro... Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 C++ er uten tvil mest brukt, men jeg vil tro at du kan bruke nesten alt av språk som man kan bruke til å lage programmer med. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 c/c++ er nok mest brukt ja. Spørsmålet er kva erfaring du har innan programmering då spesielt innan objektorientering og programmeringsstruktur. C/C++ kan vere litt tøft å starte med for ein helt fersk programmerer. Java kan vere enklare å starte med og så gå over til C/C++ etter kvart som erfaringa blir større. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 mh-m...høres lurt ut Jankee, men har allerede bestilt Accelerated C++ så hopper rett på den jeg Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 mh-m...høres lurt ut Jankee, men har allerede bestilt Accelerated C++ så hopper rett på den jeg 8465992[/snapback] Merk at Accelerated C++ ikke lærer deg noe OpenGL, så du må evt. kjøpe en annen bok som tar for seg det. Men du må uansett lære selve språket før du beveger deg over på OpenGL (ikke tenk på å lage noe som bruker OpenGL før du føler du kan C++ greit nok!), og da er Accelerated C++ et godt valg. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 tenkte jeg bare skulle ønske deg lykke til jeg har drevet med OpenGL i C++, og det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til er bare å hoppe i det, det gjorde jeg, og det funket bra det Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Må bare få lov til å anbefale denne siden: http://cprogramming.com/ Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 takker, aklla... Fin link ze5400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå