Gå til innhold

Intel Xeon like bra som Core 2 Quad?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QX6800 = Intels flaggskip, ingen xeonversion av denne, litt høyere klokkefrekvens enn QX6700

QX6700 = Ingen Xeon version av denne, har litt høyere klokkefrekvens en 3220 og Q6600

Xeon 3220 = Q6600

Xeon 3210 = Noe lavere Frekvens enn Q6600

 

 

Xeon er serverversionen av C2D. Forskjellen er f.eks høyere stabilitet, litt høyere pris, lavere varmeutvikling vil jeg tippe, osv. Funker helt fett på C2D hovedkort.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Hei. Lurer på om Intel sine Xeon CPU`er duger? Vil de måle seg opp mot en Core 2 Quad Core CPU?

 

Mvh LockBreaker :)

8461556[/snapback]

 

Hvis du mener Xeon 32XX, 51XX og 53XX serien, så ja. De tilsvarer core 2 duo og quad for hjemmemarkedet. Kanskje mer klokkevennlig, iom at de har strengere toleransekrav.

Lenke til kommentar
kommer ann på om du skal overklokke eller ikke, er i teorien samme prosessorer, bare man har strenger krav til brikkekvalitet til xeon, så de klokker litt bedre, men de er dyrere...

selv hadde jeg gått for c2d siden disse klokker godt allerede

8462498[/snapback]

 

Senere revisjoner av e6600 har vist seg å være ganske så dårlige klokkere sammenlignet med de tidligste modellene, desverre. Og med "dårlig" mener jeg at 3.6ghz på vann f.eks. byr på en stor utfordring.

Lenke til kommentar
Senere revisjoner av e6600 har vist seg å være ganske så dårlige klokkere sammenlignet med de tidligste modellene, desverre. Og med "dårlig" mener jeg at 3.6ghz på vann f.eks. byr på en stor utfordring.

8462520[/snapback]

Plager meg overhodet ikke. Har ikke tid til klokking uansett, så jeg gir blanke i akkurat det.

Lenke til kommentar

xeon er sånt som dualcore opty vare for 939 socket

 

xeon har :

laver strømforbruk, skal være litt kalder også

og det av bedre kvalitet også siden er et "serverchip"

 

skal du klokke så velge xeon

 

skal du kjøre stock eller klokke lite så er egenlig samme f hehe

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Xeon er serverversionen av C2D. Forskjellen er f.eks høyere stabilitet, litt høyere pris, lavere varmeutvikling vil jeg tippe, osv. Funker helt fett på C2D hovedkort.

8461607[/snapback]

 

Er du sikker på dette? Jeg mente at X32x0 serien = "rebranda" C2Q?

8462592[/snapback]

Blanda bare litt med C2D og C2Q.. Men du ser jo hvordan jeg har sammenlignet quad prosessorene over.

Lenke til kommentar
Senere revisjoner av e6600 har vist seg å være ganske så dårlige klokkere sammenlignet med de tidligste modellene, desverre. Og med "dårlig" mener jeg at 3.6ghz på vann f.eks. byr på en stor utfordring.

8462520[/snapback]

 

Hm... Men 3 GHz er vel ikke urimelig å håpe på? Snakker for min egen del, skal ikke ekstremklokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...