Gå til innhold

Tilbud hos dell?

Anbefalte innlegg

Noen som har fått en bedre pris ved å ringe dell og bestille via tlf?

Skal ha en i6400. Et par spørsmål. Er det stor forskjell i hastighet på en 160 Gb 5400 rpm kontra en 100 Gb 7200 rmp?

Hva med

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T5200 (1,60 GHz, 2 MB L2-buffer), på i6400

VS.

INTEL CORE 2 DUO T7200 2GHZ S478 (på en multicom compal HEL80)

mvh

C

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke fått bedre pris ved å ringe (men så ville jo ikke jeg hatt en Dell om jeg så fikk den gratis :p), men jeg har hørt om flere som har fått prutet litt på tlf. Ikke de store summene, men det blir gjerne et par-3 hundrelapper å spare. Verdt et forsøk.

5400 RPM vs. 7200: Ikke spesielt merkbar ytelsesforskjell i vanlig bruk, men du merker det ganske greit på oppstartstid til OSet og ved større operasjoner i filsystemet, flytting, kopiering, etc. Men husk at 7200 RPM bruker mer strøm enn 5400, så til laptop vil jeg anbefale 5400 med mindre du vet at den skal sitte med strømmen i mesteparten av tiden eller du er avhengig av maks ytelse.

1.6GHz vs. 2.0GHz: Kjøp T7200 hvis lommeboken tillater det og hvis det er behov for den ekstra ytelsen. Med mindre du planlegger å kjøre noen tunge applikasjoner bør det holde med T5200.

Lenke til kommentar
dell er ikkje bra. kjøp en hp

8496768[/snapback]

Eeehm, og hva begrunner du dette svaret med?

Jeg har ingen problemer med å anbefale Dell, gode maskiner og de få gangene det skjer noe gale med de så blir dette fort fikset opp.

F.eks: Batteriet mitt sank plutselig med halvannen time på batteritiden så jeg sendte de en mail. Fikk svar etter ca. en halvtime og ba meg ta noen tester, jeg tok disse testene og han så at det var noe gale. Han bestilte nytt batteri til meg som jeg fikk dagen etter :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...