skaillbank Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hei, lurte på om jeg kunne få noen råd, for jeg skal kjøpe ny PC Kan Bruke max 12000kr og skal brukes til bare gaming jeg har alt unatt selve pcen^^ Så Noen som har bra forslag til pc for å få den beste gaming pcen til max 12000kr og kan kjøre spill som wow og cs på 100FPS+ ? Endret 24. april 2007 av skaillbank Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Kan gi deg en pekepinn på hva som kan være lurt å kjøpe. Kabinett får du bestemme deg for selv, jeg vet jo ikke hva du liker... Strømforsyningen bør være kraftig nok, og gjerne stillegående, så DENNE skal være grei. Kraft i massevis i den der. Kjøpe en Intel Core 2 Duo E6600 prosessor og et 8800GTS skjermkort. Om du vil ha 640MB eller 320MB på skjermkortet bestemmer du selv, men siden du hinter til wow så synes jeg 320MB er mest fornuftig. 2GB RAM er passe; om du skal overklokke så bør du kjøpe 800MHz RAM, hvis ikke kjøper du det billigste 2GB settet (2x1024MB) med CL4. Som hovedkort kan du forsåvidt klare deg med et nesten hvilket som helst til mellom 1000 og 1300kr. ASUS P5B kort er populære, og P5B-E, P5B-DLX osv. er bare forskjellige versjoner av kortet kan du si, så ytelsen er ganske lik. Kjøp et kort som har store kjøleribber, for slike kort blir fort varme. Hvis jeg tar et ganske omtrentlig regnskap på dette, så må det bli slik: Strømforsyning: 800kr Hovedkort: 1200kr Prosessor: 1800kr RAM: 1800kr Skjermkort: 2500kr Harddisk: 600kr DVD-Brenner: 300kr Altså ca 9000kr + kabinett. Men hvis du absolutt vil bruke alle 12000kr på bare PC så kan jeg godt finne dyrere komponenter. Det jeg har satt opp nå er nok trolig det mest etterspurte og fornuftigste du kan kjøpe. EDIT: endret noe som kunne misforståes Endret 24. april 2007 av Bluum Lenke til kommentar
skaillbank Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 (endret) har satt opp en liste her https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=46054 så det greit ut? kom med bedre forslag hvis det var noe du syntes kunne ha vært annet:) Btw, en ting jeg har aldri vært borti faktisk og det er å klokke, hva gjør du da? og hva Blir bedre? Endret 24. april 2007 av skaillbank Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg så et par ting der som du kanskje kunne endret på. Det er bare småting, men du burde heller kjøpe en DVD-brenner som bruker S-ATA grensesnittet. Disse spillerene skaper mindre kaos inni kabinettet på grunn av den mye mindre kabelen. Her er to med S-ATA: Samsung NEC Bare pass på at du bestiller en sort en Personlig liker jeg Hitachi sine harddisker bedre, har selv et par dårlige erfaringer med Samsung. Kjøper selv kun Hitachi disker etter at den sisste Samsung disken tok kvelden med halvpartene av musikken min osv. og har enda ikke hatt noen problemer. Men det ser du om du vil endre. Har de Hitachi hos forhandleren du skal kjøpe av så ville jeg foretrukket det, men som sagt, ditt valg. Noe jeg glemte å nevne, som jeg vil anbefale deg sterkt å kjøpe; er en CPU-kjøler. Den som følger med kan bli litt svak til tider, så 300kr på en bedre kjøler vil være godt brukte penger. Denne er et godt alternaltiv. Til slutt vil jeg anbefale deg et annet hovedkort. Ikke fordi det du har funnet er dårlig, men fordi det finnes litt bedre til omtrent samme pris. Forslag: Foxconn P9657AA-8KS2H ASUS P5B-E Gigabyte GA-965P-DS4 Og til slutt et tips: Finn ut hvor du skal kjøpe før du finner merker på ting. Ingen butikker har alle merkene, så gjør regnig med å måtte bytte merke på f.eks. skjermkort, hovedkort eller harddisk. En del butikker har mulighet for henting hos deres lager, så der kan du spare godt over 100kr i porto hvis du bor i nærheten av et slikt sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå