danjohan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Det knirker å knaker fælt i mercedesen min når jeg kjører over humper og høl i veien.. Det irriterer meg hardt og gjør meg veldig pissed off.. Hater stygge lyder i bilen :S Bilen er en Mercedes c180 97. mod. Så jeg vurderer å bytte dempere/bærekuler hvis dette er problemet? Noen som veit sånn ca. pris på å bytte alle demperne på et verksted? Merke eller ikke merkeverksted? jeg smørte for ikke så lenge siden opp alle deler som flytter seg inni der samt demperne, dette hjalp en stønn men nå er det like mye knirking igjen... Evt. hva burde jeg smøre med? Brukte verktøy på boks og lithimfett fra biltema.. Noe annet som er bedre? Og som varer? Eller må jeg rett å slett bytte alt? Det har kanskje tatt kvelden eller hvertfall på god vei Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Er nok en opphengskule som er tørr, du kan skifte denne eller ta å fylle en sprøyte med fett å sprøyte dette inn under mansjetten. Hvis du går under bilen og gynger den så kjenner du vibrasjoner på kula som er tørr. Verksted tiden som er oppgitt på bytte av denne er oppgitt til 0.90-1.20 timer, men bruker du ett ikke-merke-verksted kan dem plusse på 50% her. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Er nok en opphengskule som er tørr, du kan skifte denne eller ta å fylle en sprøyte med fett å sprøyte dette inn under mansjetten. Hvis du går under bilen og gynger den så kjenner du vibrasjoner på kula som er tørr. Verksted tiden som er oppgitt på bytte av denne er oppgitt til 0.90-1.20 timer, men bruker du ett ikke-merke-verksted kan dem plusse på 50% her. 8462750[/snapback] Okaj.. tusen takk men jeg har ikke bukk da.. har bare gjekk her hjemme.. får jeg sjekket for vibrasjoner da a? kommer ikke akkurat under bilen da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 bilen må mhvile på hjula når du gynger på den, har du tilgang på en grav eller 4-søyle bukk er du berga Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 bilen må mhvile på hjula når du gynger på den, har du tilgang på en grav eller 4-søyle bukk er du berga 8469635[/snapback] Okay har akkurat vært ute å smørt opp alt av ledd å bevegeligdeler jeg så nå pluss demperen.. det er ikke en eneste knirkelyd nå.. men hvor lenge det varer er noe annet :/ blir vel fort slitt bort tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå