flogieboogie Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hey! Trenger litt hjelp og det litt hurtig ettersom vi (russen) springer ut nå til fredag. Skal installere anlegget i bilen nå og det er dette vi har hittils: CD spiller: LG LAC-M6500 Forsterker: usCARVOR 5.1500 Front høyttalere: usCarvor 250w 6*9" 4veis Bakhøyttalere: 2 bokser med noe tullete plastikk og med inngang til 12v strøm. (forsterker tro?) Bakhøyttalere 2: par gamle JBL høyttalere Subwoofer: ikke kjøpt ennå, regner med at det blir noen billige GAS. Er fullt klar over at US Carvor er et møkkamerke og at prisingen på høyttalerne og forsterkeren er tullete. Dette er plastikk og luft, men siden dette skal inn i en russebil så spiller det liten rolle. Det skal bare høres inne i bilen, ikke utenfor for der blir vi overdøva av russebussene. Alt skal sitte i denne russebilen. Det jeg har litt problemer med nå er å få koblet sammen alt. Jeg har greie på lyd når det gjelder hembio eller musikk, men bilstereo er jeg temmelig fersk på. 1. Hva slags kabler er det som skal gå fra forsterkeren til cd-spilleren? regner med at det er den ISO kontakten som skal ta seg av det, men finner ikke ut hvor subwooferen skal gå til cdspilleren. Kunne noen fortalt meg hvilke kabler jeg trenger for å få dette anlegget til å funke? kunne sikkert brukt vanlige lampett ledninger, men får se. takker for help mvh Jørgen S. F. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 For det første, hvor holder dere til? For det andre, håper utstyret holder Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Fredrikstad her. Frederik II russen som springer ut på fylla til fredagen, så hadde vært greit med anlegget oppe å gå. Utstyret tror jeg funker fett så lenge det funker Trenger bare lyd, ikke no kvalitetlyd eller no fancy schmancy shit. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg skumleste men den usCARVOR sida er overprisa MAXXX. Får bedre og like billige produkter vil jeg tro andre steder. IKKE kjøp den forsterkern ihvertfall, du får en BRA en for samma pris! Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 (endret) hehe, greia er at alle høyttalere og cd-spiller har vi fått gratis, vi har ikke betalt noe som helst, hvilket er ganske gunstig. Det er bare subwoofer som vi mangler. Det er egentlig grunnen til at vi har dette anlegget. Vi skulle opprinnelig ha Alpine forsterker og monoblokk med MTX sub og div. men fant ut at vi ikke hadde råd eller gadd, spesielt når vi fikk dette gratis. Men, begynner å lure litt på tilkoblinger og shit. Cd-spilleren er bare en 4 kanals spiller, mens forsterkeren er 5 kanals forsterker. Vi har 3 par høyttalere (tenkte vi skulle kjøre to par høyttalere bak på samme signal) og et par i front. Trenger vel ikke monoblokk regner jeg med, men må cd spilleren ha 6 innganger (+-front Leftright, +- bak LR og +- sub for å kunne bruke subwoofer? Endret 24. april 2007 av jurgeeen Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Fant ut av problemet og det spilte høyt og godt nok. Vi kjørte et par 6*9" i front, BLG billigshit bak + et par JBL høyttalere bak, og subwoofer, alt på usCarvor forsterken og det gikk bra. Sier ikke at det spilte bra, men uansett. Vi hadde såpass med uflaks at Clutchen tok kvelden på vei hjem fra Halden og vi måtte stoppe på en busslomme (cluthen er reparert nå ) Vi fikk skyss hjem og i løpet av de 6 timene vi ikke var i bilen så var det noen som hadde knust ene sideruta i front og tatt med seg alt av stereoanlegg, bortsett fra kablene. littegranne SURT. Men, uansett. Jeg har funnet et par høyttalere liggende hjemme (pioneer og Rockford Fosgate) som vi vil bruke i bilen, det eneste vi mangler nå er en brukt forsterker som gir lydsignal både i front, bak og subwoofer samt cd spiller. Er det noen som har noe tips til billigste av det billigste, evnt brukt som det går ann å få kjøpt? Har vært innom Finn.no men har ikke funnet det vi trenger i vår prisklassen. takker for hjelpa Endret 3. mai 2007 av jurgeeen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå