Gå til innhold

jensen scandinavia usb wlan dongle ubuntu

Anbefalte innlegg

etter mye klei med freespire linux ble jeg tipset om andre om å installere ubuntu7 fordi det detekterte mye hardware automatisk og gjorde ting litt enklere..

har en jensen scandinavia wlan usb dongle som jeg ikke fikk til å fungere i freespire.. fikk installert windows driver via ndiswrapper. og detektert hardware og alt men ingenting fungerte...

wlan adapteren ble desverre ikke funnet av ubuntu heller.. men her har jeg selv problemer med å installere ndiswrapper (som var installert fra før i freespire)

har lastet ned 1.4 versjonen, en grafisk sak "ndisgtk" nevnt i unbuntu sin hjelpefil etc..men får ikke noe til å fungere. vet ikke helt hvor jeg skal begynne egentlig. :hmm:

er det noen med samme adapter som har fått denne til å fungere i unbuntu? de tidligere versjonene var iallefall støttet på listen til ndiswrapper...

antagelig en ganske enkel sak.. men håpløst om man aldri har brukt linux før.

en pc uten internett er lite vits.

Endret av cyclo
### Tittel er endret av moderator ###
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Anyone? HAr akkurat samme USB WLAN sak fra Jensen. Vil gjerne gå over til Ubuntu, men må være sikker på å få internett operativt etterpå igjen. Dette er på en pc jeg ikke vil koste noe mere penger på. Så å kjøpe nytt trådløst nettverkskort utgår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...