Gå til innhold

får ikke bootet opp 64 bits systemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan høres ut som et driver problem. Dersom du kun sikter til live-CD ser jeg vel ikke helt poenget med 64-bit, men hvis du ønsker å installere og har prøvd alternate CD, så les videre. Ikke alle drivere er like modne i 64-bit utgave. Jeg ville forsøkt å strippe maskinen for hardware. Koble av det du kan i BIOS, dra ut ledninger om du må.

Lenke til kommentar
Kan høres ut som et driver problem. Dersom du kun sikter til live-CD ser jeg vel ikke helt poenget med 64-bit, men hvis du ønsker å installere og har prøvd alternate CD, så les videre. Ikke alle drivere er like modne i 64-bit utgave. Jeg ville forsøkt å strippe maskinen for hardware. Koble av det du kan i BIOS, dra ut ledninger om du må.

8461348[/snapback]

har ikke tenkt å bare bruke live cd. men må jo boote opp for å få instalert.

dette er en laptop, så det er ikke noe ledninger og særlig jeg kan koble av...

kan prøve å disable forskjellig i bios og se om det hjelper.

hva mener du med alternate cd?

Lenke til kommentar

K/X/Ubuntu kommer både som live-CD og alternate CD, nettopp fordi live-CD ofte ikke funker, og fordi enkelte av forskjellige grunner faktisk foretrekker en tekstbasert installasjon. På en laptop vil jeg riktignok anbefale deg å bruke 32-bit, siden minnet ditt neppe er over 2GB, og da har 64-bit lite for seg.

Lenke til kommentar
K/X/Ubuntu kommer både som live-CD og alternate CD, nettopp fordi live-CD ofte ikke funker, og fordi enkelte av forskjellige grunner faktisk foretrekker en tekstbasert installasjon. På en laptop vil jeg riktignok anbefale deg å bruke 32-bit, siden minnet ditt neppe er over 2GB, og da har 64-bit lite for seg.

8461772[/snapback]

sier du det...?

ok thanx!

da legger jeg inn 32 bits utganven istedet.....

case closed :)

Lenke til kommentar
På en laptop vil jeg riktignok anbefale deg å bruke 32-bit, siden minnet ditt neppe er over 2GB, og da har 64-bit lite for seg.

8461772[/snapback]

dette er vistnok ikke riktig iflg system requirements på Simply Mepis sine sider.

http://www.mepis.org/docs/en/index.php/System_Requirements

her holder det med 512 mb ram.

så jeg går for 64bits!

huska at alle systemer ikke er like!

Lenke til kommentar

Jeg sa at 64-bit har lite for seg, ikke at det ikke ville fungere. Som desktop vil jeg hevde at 32-bit fortsatt er mer modent enn 64-bit (i både linux og MS for den saks skyld), dernest er ytelsen omtrent den samme. Dersom du har tenkt å nyttiggjøre deg mer enn 2GB minne vil du ha interesse av 64-bit rett og slett fordi du da kan adressere mer enn 4GB, og det er den største fordelen med 64-bit OS pr. i dag. Altså ikke nok til å oppveie at du vil mangle adobe flash for nettleseren din. Håper det ble klarere nå.

Lenke til kommentar
Jeg sa at 64-bit har lite for seg, ikke at det ikke ville fungere. Som desktop vil jeg hevde at 32-bit fortsatt er mer modent enn 64-bit (i både linux og MS for den saks skyld), dernest er ytelsen omtrent den samme. Dersom du har tenkt å nyttiggjøre deg mer enn 2GB minne vil du ha interesse av 64-bit rett og slett fordi du da kan adressere mer enn 4GB, og det er den største fordelen med 64-bit OS pr. i dag. Altså ikke nok til å oppveie at du vil mangle adobe flash for nettleseren din. Håper det ble klarere nå.

8471118[/snapback]

ok.. thanx :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...