Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen finner ikke disken.

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus P4PE hovedkort fra 2003 som ikke har vært brukt.Nu har jeg bygget sammen en maskin med det kortet.Jeg satt inn en Seagate 320gb sata 2 harddisk.Når jeg booter maskinen så finner den ikke disken.Jeg har prøvd med en eldre Satadisk.Samme er det samme.Når jeg satte inn en IDE disk så fant maskinen den med en gang.

Fårstår ikke hva det kan være.Hovedkortet er jo klargjort fot Sata.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

kan være slik at du trenger sata drivere til hk for at de skal dukke opp. har nesten samme problem med mine ide drev. jeg må legge inn egne drivere for å få de til å virke.

Lenke til kommentar
Jeg har et Asus P4PE hovedkort fra 2003 som ikke har vært brukt.Nu har jeg bygget sammen en maskin med det kortet.Jeg satt inn en Seagate 320gb sata 2 harddisk.Når jeg booter maskinen så finner den ikke disken.Jeg har prøvd med en eldre Satadisk.Samme er det samme.Når jeg satte inn en IDE disk så fant maskinen den med en gang.

Fårstår ikke hva det kan være.Hovedkortet er jo klargjort fot Sata.

8461246[/snapback]

Hva mener du med at maskinen ikke finner disken? Er det BIOS eller Windows? Hvis det er BIOS, så er det enten innstillinger eller muligens kabler som er feil, er det Windows så er det mest sannsynlig manglende drivere.

Endret av filthyhabits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...