Gå til innhold

Inføre licens for å få barn?

Anbefalte innlegg

er det ikke to faktorer som påvirker ett barn?

arv og miljø.

trur egentlig ikke en del overgår den andre.. I så fall er det nok tilfeldig.

angående feil i gen/sykdommer som kan gå i arv. Her synest en skal passe seg for å ikke bli for fascistisk, vi lever alle i en verden vi må lære og overkomme probleme som dukker opp. Selv den "perfekte" menneske, kan slite med å overkomme sin egen motgong. Og eg ser ikke lykken i å leve i ett samfunn der vi skal bejære det menneske som har størst hus, og mest perfekt overfaltiske liv..

Angående, å velge å vrake av hvem som er mest egnet for å være foreldre, hvordan skal dette måles? iq? moral? penger?

hvordan måler du oppriktighet? Slutt og få meininger etter mmi!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldrig sagt det, og tror heller ikke at IQ har noe å gjøre med hvor gode foreldre en er. Så det er altså helt greit å røkye hasj en gang av og til i helgene og slikt? Ja, greit for min del bare en følger kardemommeby loven.

Lenke til kommentar
Jeg har aldrig sagt det, og tror heller ikke at IQ har noe å gjøre med hvor gode foreldre en er. Så det er altså helt greit å røkye hasj en gang av og til i helgene og slikt?  Ja, greit for min del bare en følger kardemommeby loven.

8482488[/snapback]

Hvordan skal man da måle hvor gode foreldre folk er ?

Hvilke kriterier skal legges til grunn ?

Jeg kjenner forresten mange som røyker litt hasj on and off, men ingen av dem har hatt noe dårlig oppvekst.

Går ikke an å si at noen omtrent har havnet på kjøret fordi de tar en blås i ny og ne.... det blir omtrent det samme som å kalle en som drikker alkohol to ganger i måneden for alkoholiker !

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at de fleste narkomane har hatt en dårlig fortid eller tilstander, og er skeptisk til at resten ikke har hatt det. Men si meg imot hvis du har noen gode eksempler, er villig til å høre. Mange som har hatt en dårlig oppvekst uten at de vet om det, f.eks veldig bortskjemte barn. Det virker som det veldig bra, og de har det nok ganske bra og, men senere i livet vil de få merke motgang og slikt som de ikke har vært vandt til. Rett meg hvis jeg tar feil, jeg er IKKE allvitene. Har bare sterke meninger/fordomer mot dårlige foreldre som ødelegger barns liv.

8477767[/snapback]

Vell, jeg har aldri hatt noe vond oppvekst og faller ikke i den kategorien som folk forbinder med ''narkotika'' flere jeg kjenner har heller ikke hatt noe vondt oppvekst,

Men jeg kjenner og folk som kanskje ikke har hatt noe bra oppvekst...

Det har vell kanskje med at personer som kan kategoriseres som problembarn osv kommer i lettere kontakt med miljøet som har slike stoffer. Og ikke at det er kunn folk med problemer som liker rusen, det er enkelt og greit ikke så svart og hvitt som media\politikken vil ha det til.

Har og truffet personer som jeg aldri i mitt liv trodde var borti andre rusmidler enn alkohol, noen som faktisk kommer til å gjøre det bra med livet og er smarte og oppegående personer..

Men som sagt, man kommer alltid til å ha et samfunnproblem relatert med rusmisbruk, men det gjør ikke at man automatisk blir en dårlig person..

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Dårlige personer er de kanskje ikke, så lenge de følger kardemommebyloven: Du skal ikke plage andre, du skal være snill og grei og forøvri kan du gjøre som du vi. Da er du en god person, men det er vell neppe en unskylding til å bryte loven og røyke hasj. Å røkye hasj er livsfarlig, du kan røkyke 500 hasjstumper før du dør av det, eller du kan dø første gang du prøver. Er vell ikke spesielt hyggelig for familie og andre nære å få høre at en har død av hasj. HASJ ER LIVSFARLIG!

Som du sier så kjenner du folk som røkyer hasj, men alikavell ikke har hatt en vond oppvekst. Det er LANGT fra bra nok at et barn ikke har hatt en vond oppvekst, hun/han skal ha en bra oppvekst.

Alle gode foreldre har hatt krangler med barna sine, fordi kanksje barna ikke får det som de vil. Barna mener nok uten tvil at andre barn som får viljen sin hele tiden lever i luksus! Kanksje nå, men ikke senere!

En god oppvekst er handler ikke om å ikke ha det vondt, det handler om å ha det bra og ha lært de riktige verdiene! Jeg klarer ikke å ramse opp de riktige værdiene, men det kan nok enhver god foreldre klare, ikke nødvendigvis en sykolog.

Lenke til kommentar
Dårlige personer er de kanskje ikke, så lenge de følger kardemommebyloven: Du skal ikke plage andre, du skal være snill og grei og forøvri kan du gjøre som du vi. Da er du en god person, men det er vell neppe en unskylding til å bryte loven og røyke hasj. Å røkye hasj er livsfarlig, du kan røkyke 500 hasjstumper før du dør av det, eller du kan dø første gang du prøver. Er vell ikke spesielt hyggelig for familie og andre nære å få høre at en har død av hasj. HASJ ER LIVSFARLIG!

8483845[/snapback]

Noen har fortalt løgner til deg.

Kanskje det er din dårlige oppvekst eller dine dårlige foreldre?

Ikke vet jeg, men det er i alle fall skremmende at noen tror på slik propaganda.

Lenke til kommentar

Som du sier så kjenner du folk som røkyer hasj, men alikavell ikke har hatt en vond oppvekst. Det er LANGT fra bra nok at et barn ikke har hatt en vond oppvekst, hun/han skal ha en bra oppvekst.

Alle gode foreldre har hatt krangler med barna sine, fordi kanksje barna ikke får det som de vil. Barna mener nok uten tvil at andre barn som får viljen sin hele tiden lever i luksus! Kanksje nå, men ikke senere!

En god oppvekst er handler ikke om å ikke ha det vondt, det handler om å ha det bra og ha lært de riktige verdiene! Jeg klarer ikke å ramse opp de riktige værdiene, men det kan nok enhver god foreldre klare, ikke nødvendigvis en sykolog.

8483845[/snapback]

Jeg må bare spørre deg..... hva er det med selve hasjen som er så farlig, bortsett fra tobakken den blandes med ?

Tror noen har fyllt deg med ganske mange skrekkvisjoner og løgner !

INGEN har dødd som direkte årsak av hasj !

Lenke til kommentar
Noen har fortalt løgner til deg.

Kanskje det er din dårlige oppvekst eller dine dårlige foreldre?

Ikke vet jeg, men det er i alle fall skremmende at noen tror på slik propaganda.

8483885[/snapback]

Så på wikepedia, ser ut til at noen har fortalt løgner til meg ja. Eller så stemmer ikke wikepedia. Var hvistnok dødelig hvis man røkyet over 1 kg hasj, det tror jeg er litt mye. Endret av RoaldAndre
Lenke til kommentar

Så det var en diskusjon her om hvorfor folk blir kriminelle, noen påstå at 40% av de kriminelle var i fengsel fordi de har ADHD, muligens, men hva med de resisterende 60%?

Det handler om impulskontroll. Et bedre tiltak ville være å undersøke impulskontrollen i frontallobene i hjernen til barn/unge tenåringer og sette inn fler ressurser mot de som har små barrierer i denne delen av hjernen og derfor ikke blokkerer impulsive signaler like lett som andre.

Lenke til kommentar
Så det var en diskusjon her om hvorfor folk blir kriminelle, noen påstå at 40% av de kriminelle var i fengsel fordi de har ADHD, muligens, men hva med de resisterende 60%?

Det handler om impulskontroll. Et bedre tiltak ville være å undersøke impulskontrollen i frontallobene i hjernen til barn/unge tenåringer og sette inn fler ressurser mot de som har små barrierer i denne delen av hjernen og derfor ikke blokkerer impulsive signaler like lett som andre.

8484791[/snapback]

Var det særiøst?

Tenk deg en som er i fengsel pga han har hatt en dårlig oppvekst, hadde samme person vært født i en ordentelig familie der han kunne få en ordentelig oppvekst så ville han IKKE vært i fengsel! Er jo helt logisk egentlig!

Lenke til kommentar
Tenk deg en som er i fengsel pga han har hatt en dårlig oppvekst, hadde samme person vært født i en ordentelig familie der han kunne få en ordentelig oppvekst så ville han IKKE vært i fengsel! Er jo helt logisk egentlig!

8485116[/snapback]

I hvor mange tilfeller kan du skylde på familien og oppveksten fremfor miljø og venner når det gjelder personer som har begått alvorlige forbrytelser?

Dårlig oppvekst betyr ikke dårlige foreldre. I mange/en del tilfeller, ja, men ikke i alle.

Lenke til kommentar

8485116[/snapback]

I hvor mange tilfeller kan du skylde på familien og oppveksten fremfor miljø og venner når det gjelder personer som har begått alvorlige forbrytelser?

Dårlig oppvekst betyr ikke dårlige foreldre. I mange/en del tilfeller, ja, men ikke i alle.

8485145[/snapback]

Joda, er enig der.

Om personer som har begådtt alvolige forbrytelser hadde hatt en god oppvekst med godre foreldre så ville den personen ikke begått den forbryltelsen. Vi har alle godt og vondt i oss, så det kommer mye ann på tilfeldighetene som bestemmer hva som kommer fram tydligst fram.

Lenke til kommentar
Om personer som har begådtt alvolige forbrytelser hadde hatt en god oppvekst med godre foreldre så ville den personen ikke begått den forbryltelsen.

8486553[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvordan du kan påstå noe slikt. La oss si en person dreper 5 mennesker i en alder av 40 (morderen er 40) år. Han har opplevd mye i sitt liv, men hadde en strålende oppvekst. Er det foreldrenes skyld at han drepte 5 personer? Hva kunne de gjort annerledes? Har det fortsatt ikke slått deg at andre ting en foreldre og oppvekst kan ha noe å si på hvordan en person utvikler og oppfører seg?

Lenke til kommentar

Hva med miljøet du befinner deg i daglig, venner, arbeid og kollegier, ting som skjer rundt deg og der du bor? Hvis hele nabolaget her brant ned, hadde det satt spor i meg selv om jeg har hatt en strålende oppvekst og fabelaktige foreldre.

Lenke til kommentar

Venner, arbeid, kolegaer og ting som skjer rundt deg? Kan du utdype deg litt mer. Klart det setter nok spor i deg hvis du opplever noe fælt, som at noen kjære dør elns, men tror du det er grunnen til at f.eks det er så mange i fengsel?

Lenke til kommentar
Venner, arbeid, kolegaer og ting som skjer rundt deg? Kan du utdype deg litt mer. Klart det setter nok spor i deg hvis du opplever noe fælt, som at noen kjære dør elns, men tror du det er grunnen til at f.eks det er så mange i fengsel?

8487337[/snapback]

Så en artikkel en gang.... det var en mann fra USA... hadde hatt en nærmest perfekt oppvekst, giftet seg i 20-års alderen med ei dame han elsket himmelhøyt. Da de hadde vært gift i 20 år fant han ut at kona hadde vært utro mot ham hele tiden.... helt fra før de ble gift.

Han drepte kona, elskeren hennes og 3 personer som ikke hadde noe som helst med saken å gjøre....Jeg tror det finnes mange som klikker etter lignende episoder, uten at det går like ille selvfølgelig.

Det jeg vil frem til er, at opplevelser i voksen alder kan føre til at du rett og slett gir faen i livet og blir generelt agressiv !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...