Jaytee71 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg er fortsatt nysjerrig på å vite hva hva som vil skje om de ikke tar kurset og får barn. 8515131[/snapback] Selfølgelig, jeg har ikke tenkt gjennom alt, men noen forslag kan være at man gir de bot, at barneværnet overvåker de, slik at de vet at barnet har det bra. La være å gi de barnebidrag. Ta setverikatet fra de/nekte de å ta setverikat. Hadde jeg vært jursit så kunne jeg nok lett funnet på noe, men det er jeg ikke. Er nok uansett ikke mange som vil nekte på å ta et slikt kurs, og de som gjør det gidder nok ikke å nekte lenge hvis de blir fratatt goder. 8515241[/snapback] Dette vil jo føre til at barn som ikke har det helt topp får det halt for jævlig..... Tar du fra foreldrene goder, vil dette selvfølgelig også gå ut over barna.... Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Dette vil jo føre til at barn som ikke har det helt topp får det halt for jævlig.....Tar du fra foreldrene goder, vil dette selvfølgelig også gå ut over barna.... 8522156[/snapback] Hva mener du? Hvis noen foreldre først ikke får lov til å få barn, selv om jeg har sagt ørten ganger at "lisens" er et bevis på at de har gjennomgått kurs etc. så vil de uten "lisens" ta hevn på barna? Eller missforsto jeg? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Dette vil jo føre til at barn som ikke har det helt topp får det halt for jævlig.....Tar du fra foreldrene goder, vil dette selvfølgelig også gå ut over barna.... 8522156[/snapback] Hva mener du? Hvis noen foreldre først ikke får lov til å få barn, selv om jeg har sagt ørten ganger at "lisens" er et bevis på at de har gjennomgått kurs etc. så vil de uten "lisens" ta hevn på barna? Eller missforsto jeg? 8523872[/snapback] Om man gir foreldre, som ikke har bestått "barne kurset", bøter, vil dette gå ut over barnet. For faen, er det barnet som kjøper inn mat, betaler strøm regningen, vasker klærene osv? Hvor kommer penge til podens playstation fra? Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Dette vil jo føre til at barn som ikke har det helt topp får det halt for jævlig.....Tar du fra foreldrene goder, vil dette selvfølgelig også gå ut over barna.... 8522156[/snapback] Hva mener du? Hvis noen foreldre først ikke får lov til å få barn, selv om jeg har sagt ørten ganger at "lisens" er et bevis på at de har gjennomgått kurs etc. så vil de uten "lisens" ta hevn på barna? Eller missforsto jeg? 8523872[/snapback] Om man gir foreldre, som ikke har bestått "barne kurset", bøter, vil dette gå ut over barnet. For faen, er det barnet som kjøper inn mat, betaler strøm regningen, vasker klærene osv? Hvor kommer penge til podens playstation fra? 8526117[/snapback] Åja sånn sett, nei du sier noe der. Var bare et dårlig eksempel for hvordan man kunne straffe de som NEKTET å ta testen, ikke de som ikke "besto". Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Dette vil jo føre til at barn som ikke har det helt topp får det halt for jævlig.....Tar du fra foreldrene goder, vil dette selvfølgelig også gå ut over barna.... 8522156[/snapback] Hva mener du? Hvis noen foreldre først ikke får lov til å få barn, selv om jeg har sagt ørten ganger at "lisens" er et bevis på at de har gjennomgått kurs etc. så vil de uten "lisens" ta hevn på barna? Eller missforsto jeg? 8523872[/snapback] Om man gir foreldre, som ikke har bestått "barne kurset", bøter, vil dette gå ut over barnet. For faen, er det barnet som kjøper inn mat, betaler strøm regningen, vasker klærene osv? Hvor kommer penge til podens playstation fra? 8526117[/snapback] Åja sånn sett, nei du sier noe der. Var bare et dårlig eksempel for hvordan man kunne straffe de som NEKTET å ta testen, ikke de som ikke "besto". 8528153[/snapback] Jaja..... det går da vel for det samme Uansett hvordan man da skal straffe foreldrene, vil det på en eller annen måte gå utover barna..... altså vil de som i utgangspunktet har det ganske dårlig få det ennå værre ! Og hva gjør man da med de som ikke består ? Kastrerer dem ?? Hvordan kan man ellers hindre folk i å formere seg ? Er vel omtrent det eneste som er igjen av instinkt i mennesket det Edit: To siste linjer Endret 5. mai 2007 av Jaytee71 Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Om jeg forstår det rett her, så vil dere gi folk kurs før de i det hele tatt er i ferd med å få et barn? Og når de har fullført kurset får de en lisens for å ha ubeskyttet sex. -_____- Nei, de trenger kurs når de har barn. De trenger oppfølging gjennom hele prosessen. Det kan oppstå komplikasjoner etterhvert, komplikasjoner man ikke kunne forutse. La oss komme med et værstingtilfelle: Den ene av foreldrene dør av kreft. Den andre blir deretter mentalt ustabil og voldtar ungene sine hver tirsdag klokka fem. Hva er denne lisensen verdt nå? Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Om jeg forstår det rett her, så vil dere gi folk kurs før de i det hele tatt er i ferd med å få et barn? Og når de har fullført kurset får de en lisens for å ha ubeskyttet sex. -_____- Nei, de trenger kurs når de har barn. De trenger oppfølging gjennom hele prosessen. Det kan oppstå komplikasjoner etterhvert, komplikasjoner man ikke kunne forutse. La oss komme med et værstingtilfelle: Den ene av foreldrene dør av kreft. Den andre blir deretter mentalt ustabil og voldtar ungene sine hver tirsdag klokka fem. Hva er denne lisensen verdt nå? 8541327[/snapback] Hjelp den foreldren, men ikke la personen ta deg av barn mer. Edit: Skrivefeil Endret 5. mai 2007 av RoaldAndre Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Jaja..... det går da vel for det samme Uansett hvordan man da skal straffe foreldrene, vil det på en eller annen måte gå utover barna..... altså vil de som i utgangspunktet har det ganske dårlig få det ennå værre ! Og hva gjør man da med de som ikke består ? Kastrerer dem ??Hvordan kan man ellers hindre folk i å formere seg ? Er vel omtrent det eneste som er igjen av instinkt i mennesket det Edit: To siste linjer 8540137[/snapback] Tror nok det finns måter man kan straffe foreldre som nekter å ta "test", men tror ikke jeg vil gå noe inn på det for har ærlig talt tenkt lite over det og kan lite om hvilke straffer utenom fengsel som kan brukes. Det med å kastrere syns jeg faktisk det er folk som fortjener, men det ville neppe vært en god løsning generelt sett, så nei. Tror heller jeg ikke har nevnt noe om at man skal bestå noe prøve, tror det blir veldig dumt hvis man bare skal fylle ut ja/nei på et skjema. Når jeg nevnte "kurs" så tenkte jeg vell heller at flere kommende foreldre og andre foreldre sitter å prater sammen og slikt. Da er det bare å møte opp og delta, og jeg tror det er alle kommende foreldre som vil bli gode foreldre interesse å delta på noe slikt. Det er kun for deres egen del, og barna sine. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jaja..... det går da vel for det samme Uansett hvordan man da skal straffe foreldrene, vil det på en eller annen måte gå utover barna..... altså vil de som i utgangspunktet har det ganske dårlig få det ennå værre ! Og hva gjør man da med de som ikke består ? Kastrerer dem ??Hvordan kan man ellers hindre folk i å formere seg ? Er vel omtrent det eneste som er igjen av instinkt i mennesket det Edit: To siste linjer 8540137[/snapback] Tror nok det finns måter man kan straffe foreldre som nekter å ta "test", men tror ikke jeg vil gå noe inn på det for har ærlig talt tenkt lite over det og kan lite om hvilke straffer utenom fengsel som kan brukes. Det med å kastrere syns jeg faktisk det er folk som fortjener, men det ville neppe vært en god løsning generelt sett, så nei. Tror heller jeg ikke har nevnt noe om at man skal bestå noe prøve, tror det blir veldig dumt hvis man bare skal fylle ut ja/nei på et skjema. Når jeg nevnte "kurs" så tenkte jeg vell heller at flere kommende foreldre og andre foreldre sitter å prater sammen og slikt. Da er det bare å møte opp og delta, og jeg tror det er alle kommende foreldre som vil bli gode foreldre interesse å delta på noe slikt. Det er kun for deres egen del, og barna sine. 8541890[/snapback] Jada er enig i det, men de aller fleste klarer foreldrerollen på en utmerket måte selv uten kurs. Har med menneskets natur å gjøre det Jeg tror nok man kan si at 95% av alle foreldre faktisk gjør en akseptabel++ jobb Og jeg tror nok de aller fleste, inklusive meg, ville forsøkt og ungått et sånt kurs. Hverdagen er travel og stressende nok uten. Jeg er litt forvirret egentlig..... tenkte du å gjennomføre kurset før de blir gravide, når de har blitt gravide eller etter ungen har kommet ? Om du tenkte at de skulle kurses etter at ungen har kommet til verden, tror jeg foreldrene har nok å henge fingrene i om de i tillegg skulle være nødt til å møte opp på kurs, vil jo dette også gå utover barnet. Om du tenkte etter at de har blitt gravide kan noe av det samme gjelde.... dama mi er i skrivende stund gravid, og er trøtt og sliten hele tiden. Om kurset skulle holdes før de blir gravide..... hvordan vite hvem av dem som har det i seg å bli dårlige foreldre. Tror nok den beste løsningen uansett hadde vært holdnings-skapende arbeid i skolen. Altså legge noe inn i undervisninga på ungdomsskolen og på alle videregående-linjer. Tror faktisk ikke det er mulig å få voksne mennesker, som allerede har skaffet seg en oppfatning om hvordan ting skal være, til å sitte å bli belært i hvordan man skal ta seg av sine egne barn. Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Jada er enig i det, men de aller fleste klarer foreldrerollen på en utmerket måte selv uten kurs. Har med menneskets natur å gjøre det Jeg tror nok man kan si at 95% av alle foreldre faktisk gjør en akseptabel++ jobb Og jeg tror nok de aller fleste, inklusive meg, ville forsøkt og ungått et sånt kurs. Hverdagen er travel og stressende nok uten. Jeg er litt forvirret egentlig..... tenkte du å gjennomføre kurset før de blir gravide, når de har blitt gravide eller etter ungen har kommet ? Om du tenkte at de skulle kurses etter at ungen har kommet til verden, tror jeg foreldrene har nok å henge fingrene i om de i tillegg skulle være nødt til å møte opp på kurs, vil jo dette også gå utover barnet. Om du tenkte etter at de har blitt gravide kan noe av det samme gjelde.... dama mi er i skrivende stund gravid, og er trøtt og sliten hele tiden. Om kurset skulle holdes før de blir gravide..... hvordan vite hvem av dem som har det i seg å bli dårlige foreldre. Tror nok den beste løsningen uansett hadde vært holdnings-skapende arbeid i skolen. Altså legge noe inn i undervisninga på ungdomsskolen og på alle videregående-linjer. Tror faktisk ikke det er mulig å få voksne mennesker, som allerede har skaffet seg en oppfatning om hvordan ting skal være, til å sitte å bli belært i hvordan man skal ta seg av sine egne barn. 8543065[/snapback] Er helt enig med deg, det er kun en liten del av folket som er dårlige foreldre, og de som trenger hjelp, men blir vanskelig å finne ut hvem som er dårlige foreldre, så alle burde nok dra på "kurs". Helst før de har fått barn, men for de som vil prøve å ungå et slikt kurs blir nok det vanskelig. Først etter at de har fått barn at det blir registrert, tror jeg. Er kanksje og en fare for at folk som prøver å ungå dette vil føde hos en lege som jobber svart for å ungå registrering, men da får de vell ikke barnetrygd? Rett meg hvis jeg tar feil, er ærlig talt ikke sikker. Holdningskapende arbeid i skolen er ikke dumt, uten tvil. Er nok sant som du sier, er vanskelig å rette på holdningene til voksne folk som allerede har en formening om ting, og de som kanskje ikke helt har de rette holdningene blir det vanskelig å "omvende", men en plass må man jo starte. Jeg tror at de fleste dårlige foreldre har selv hatt dårlige foreldre, så de har ikke fått ordentelig veiledning, og da blir det vanskelig for dem å være gode veiledere for barna sine. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jada er enig i det, men de aller fleste klarer foreldrerollen på en utmerket måte selv uten kurs. Har med menneskets natur å gjøre det Jeg tror nok man kan si at 95% av alle foreldre faktisk gjør en akseptabel++ jobb Og jeg tror nok de aller fleste, inklusive meg, ville forsøkt og ungått et sånt kurs. Hverdagen er travel og stressende nok uten. Jeg er litt forvirret egentlig..... tenkte du å gjennomføre kurset før de blir gravide, når de har blitt gravide eller etter ungen har kommet ? Om du tenkte at de skulle kurses etter at ungen har kommet til verden, tror jeg foreldrene har nok å henge fingrene i om de i tillegg skulle være nødt til å møte opp på kurs, vil jo dette også gå utover barnet. Om du tenkte etter at de har blitt gravide kan noe av det samme gjelde.... dama mi er i skrivende stund gravid, og er trøtt og sliten hele tiden. Om kurset skulle holdes før de blir gravide..... hvordan vite hvem av dem som har det i seg å bli dårlige foreldre. Tror nok den beste løsningen uansett hadde vært holdnings-skapende arbeid i skolen. Altså legge noe inn i undervisninga på ungdomsskolen og på alle videregående-linjer. Tror faktisk ikke det er mulig å få voksne mennesker, som allerede har skaffet seg en oppfatning om hvordan ting skal være, til å sitte å bli belært i hvordan man skal ta seg av sine egne barn. 8543065[/snapback] Er helt enig med deg, det er kun en liten del av folket som er dårlige foreldre, og de som trenger hjelp, men blir vanskelig å finne ut hvem som er dårlige foreldre, så alle burde nok dra på "kurs". Helst før de har fått barn, men for de som vil prøve å ungå et slikt kurs blir nok det vanskelig. Først etter at de har fått barn at det blir registrert, tror jeg. Er kanksje og en fare for at folk som prøver å ungå dette vil føde hos en lege som jobber svart for å ungå registrering, men da får de vell ikke barnetrygd? Rett meg hvis jeg tar feil, er ærlig talt ikke sikker. Holdningskapende arbeid i skolen er ikke dumt, uten tvil. Er nok sant som du sier, er vanskelig å rette på holdningene til voksne folk som allerede har en formening om ting, og de som kanskje ikke helt har de rette holdningene blir det vanskelig å "omvende", men en plass må man jo starte. Jeg tror at de fleste dårlige foreldre har selv hatt dårlige foreldre, så de har ikke fått ordentelig veiledning, og da blir det vanskelig for dem å være gode veiledere for barna sine. 8543232[/snapback] Da begynner vi å komme til en slags enighet Men jeg vil likevel gå tilbake på noe du hevdet tidligere i tråden..... Kriminelle, narkomane og til og med de som røyker litt hasj har i de aller fleste tilfeller hatt dårlige foreldre sa du.... Jeg har hatt en veldig god oppvekst, med snille, gode og av og til strenge foreldre. Jeg har aldri blitt verken fysisk eller psykisk forulempet av mine foreldre. Jeg har bestandig følt meg elsket av mine foreldre og elsket dem tilbake. Men likevel: Jeg har prøvd både hasj og mariuhana..... jeg har til tider festa så mye at det nesten grensa til alkoholisme..... som 12-åring ble jeg tatt for butikktyveri..... jeg har vært med på innbrudd o.s.v. Hvis det du sier stemmer... hvilken logikk er det da i dette ? PS. Nei jeg er slettes ikke stolt av noe av dette, men forteller det for å understreke et poeng. Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Da begynner vi å komme til en slags enighet Men jeg vil likevel gå tilbake på noe du hevdet tidligere i tråden..... Kriminelle, narkomane og til og med de som røyker litt hasj har i de aller fleste tilfeller hatt dårlige foreldre sa du.... Jeg har hatt en veldig god oppvekst, med snille, gode og av og til strenge foreldre. Jeg har aldri blitt verken fysisk eller psykisk forulempet av mine foreldre. Jeg har bestandig følt meg elsket av mine foreldre og elsket dem tilbake. Men likevel: Jeg har prøvd både hasj og mariuhana..... jeg har til tider festa så mye at det nesten grensa til alkoholisme..... som 12-åring ble jeg tatt for butikktyveri..... jeg har vært med på innbrudd o.s.v. Hvis det du sier stemmer... hvilken logikk er det da i dette ? PS. Nei jeg er slettes ikke stolt av noe av dette, men forteller det for å understreke et poeng. 8544984[/snapback] Som jeg har sagt flere ganger så er det mange som har snille foreldre som elsker barna osv, men helt uviten ikke klarer å lære barna riktige holdninger. Jeg sier ikke at det er ditt tilfelle, men tenk over det. Uansett om det er slik du sier, at du har hatt virkelig gode foreldre, men har gjort slike dumme ting så må du være enig med meg i at sjansen for at man blir kriminell osv større hvis du har hatt dårlige foreldre enn gode. Så er vell du heller ikke kriminell eller noe slikt nå? Jeg har kjent flere folk som har hatt problemer i hverdagen, på skolen og ellers sosialt sett, og i alle tilfeller så har det med foreldrene å gjøre. Ikke at alle foreldrene er dårlige foreldre. En jeg kjenner er sosialt nedbrutt selv om han hadde en god mor, men hu var alenemor. Han hadde ingen farsfigur, og var nok ganske sikkert derfor han var ganske agressiv og gikk ikke godt sammen med alle. Derfor mener jeg at foreldre har veldig mye å si på hvordan barna deres blir, og tror i de fleste/alle tilfeller at foreldrene står for hvordan barna deres blir i det lange løp, selv om barna kan finne på mye sprell. Etter at du gjore inbrudd så fikk du vell problemer med foreldrene dine, eller hva? Isåfall så lærte vell du at man ikke bør gjøre slikt flere ganger? Jeg spekulerer bare. Uansett om faktisk noen blir kriminelle eller noe slikt, trass i at de hadde gode foreldre så må du være enig med meg om at sjangsen for at barn blir dårlige folk som voksene er større hvis en hadde dårlige foreldre imotsettning til hvis man hadde gode foreldre? Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Da begynner vi å komme til en slags enighet Men jeg vil likevel gå tilbake på noe du hevdet tidligere i tråden..... Kriminelle, narkomane og til og med de som røyker litt hasj har i de aller fleste tilfeller hatt dårlige foreldre sa du.... Jeg har hatt en veldig god oppvekst, med snille, gode og av og til strenge foreldre. Jeg har aldri blitt verken fysisk eller psykisk forulempet av mine foreldre. Jeg har bestandig følt meg elsket av mine foreldre og elsket dem tilbake. Men likevel: Jeg har prøvd både hasj og mariuhana..... jeg har til tider festa så mye at det nesten grensa til alkoholisme..... som 12-åring ble jeg tatt for butikktyveri..... jeg har vært med på innbrudd o.s.v. Hvis det du sier stemmer... hvilken logikk er det da i dette ? PS. Nei jeg er slettes ikke stolt av noe av dette, men forteller det for å understreke et poeng. 8544984[/snapback] Som jeg har sagt flere ganger så er det mange som har snille foreldre som elsker barna osv, men helt uviten ikke klarer å lære barna riktige holdninger. Jeg sier ikke at det er ditt tilfelle, men tenk over det. Uansett om det er slik du sier, at du har hatt virkelig gode foreldre, men har gjort slike dumme ting så må du være enig med meg i at sjansen for at man blir kriminell osv større hvis du har hatt dårlige foreldre enn gode. Så er vell du heller ikke kriminell eller noe slikt nå? Jeg har kjent flere folk som har hatt problemer i hverdagen, på skolen og ellers sosialt sett, og i alle tilfeller så har det med foreldrene å gjøre. Ikke at alle foreldrene er dårlige foreldre. En jeg kjenner er sosialt nedbrutt selv om han hadde en god mor, men hu var alenemor. Han hadde ingen farsfigur, og var nok ganske sikkert derfor han var ganske agressiv og gikk ikke godt sammen med alle. Derfor mener jeg at foreldre har veldig mye å si på hvordan barna deres blir, og tror i de fleste/alle tilfeller at foreldrene står for hvordan barna deres blir i det lange løp, selv om barna kan finne på mye sprell. Etter at du gjore inbrudd så fikk du vell problemer med foreldrene dine, eller hva? Isåfall så lærte vell du at man ikke bør gjøre slikt flere ganger? Jeg spekulerer bare. Uansett om faktisk noen blir kriminelle eller noe slikt, trass i at de hadde gode foreldre så må du være enig med meg om at sjangsen for at barn blir dårlige folk som voksene er større hvis en hadde dårlige foreldre imotsettning til hvis man hadde gode foreldre? 8545131[/snapback] Jeg hadde som sagt ingen problemer hjemme, ei heller sosialt, men gjorde disse tingene nettopp fordi det er ulovlig For de fleste barn er ulovlig = spennende. Og de fleste har til en viss grad lyst på litt spenning i hverdagen. Selvsagt fikk jeg pes hjemmefra på de tingene de oppdaget Holdningene til sånnt hjemmefra var krystallklare de. De var sterkt imot alle slags dop og all annen kriminalitet som sådan. Joda.... kan være enig i at sjansen er litt større for at et barn med dårlige foreldre havner på skråplanet, men sjansen er faktisk ganske stor for at de i voksen alder ser alle feilene deres egne foreldre gjorde.... og blir glimrende foreldre selv Nei jeg er ingen kriminell i dag og jeg gjorde vel ingenting som kvalifiserer til mer enn et par dagers fengsel til sammen Det jeg mente å sette litt søkelys på i mitt forrige innlegg var: at det virket som om du mente det nærmest gikk automatikk i at dersom man har dårlige foreldre blir man narkoman eller krininell eller at de aller fleste kriminelle har hatt dårlige foreldre. Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg hadde som sagt ingen problemer hjemme, ei heller sosialt, men gjorde disse tingene nettopp fordi det er ulovlig For de fleste barn er ulovlig = spennende. Og de fleste har til en viss grad lyst på litt spenning i hverdagen.Selvsagt fikk jeg pes hjemmefra på de tingene de oppdaget Holdningene til sånnt hjemmefra var krystallklare de. De var sterkt imot alle slags dop og all annen kriminalitet som sådan. Joda.... kan være enig i at sjansen er litt større for at et barn med dårlige foreldre havner på skråplanet, men sjansen er faktisk ganske stor for at de i voksen alder ser alle feilene deres egne foreldre gjorde.... og blir glimrende foreldre selv Nei jeg er ingen kriminell i dag og jeg gjorde vel ingenting som kvalifiserer til mer enn et par dagers fengsel til sammen Det jeg mente å sette litt søkelys på i mitt forrige innlegg var: at det virket som om du mente det nærmest gikk automatikk i at dersom man har dårlige foreldre blir man narkoman eller krininell eller at de aller fleste kriminelle har hatt dårlige foreldre. 8546316[/snapback] Nei, da missforsto du. For all del, selv om man ikke har dårlige foreldre så vil ikke det atomatisk si at man blir en kriminell maskin. Er selfølgelig mange barn som har hatt dårlige oppvekster som lærer av det. Jeg mener alikevel at man ikke bør ta sjansen på at barn med dårlig oppvekst lærer av det, for de fleste gjør nok ikke det. Ja, barn er nok gjør nok litt dumme ting pga spenning, men dine foreldre reagerte jo på det, så da er de jo gode foreldre. Tenk deg om de ikke hadde reagert, og du bare hadde fortsatt med det. Da hadde de ikke vært så gode foreldre, uansett hvor snill og grei de er. Mange foreldre er nettopp slik at de ikke tørr å kjefte på barna uansett hva barna har gjort. De er redde for at barna skal hate dem tilbake, så de skjemmer heller bort barna enn å kjefte på de. Det er en grov feil mange foreldre gjør. Skjønte du da? Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Jeg hadde som sagt ingen problemer hjemme, ei heller sosialt, men gjorde disse tingene nettopp fordi det er ulovlig For de fleste barn er ulovlig = spennende. Og de fleste har til en viss grad lyst på litt spenning i hverdagen.Selvsagt fikk jeg pes hjemmefra på de tingene de oppdaget Holdningene til sånnt hjemmefra var krystallklare de. De var sterkt imot alle slags dop og all annen kriminalitet som sådan. Joda.... kan være enig i at sjansen er litt større for at et barn med dårlige foreldre havner på skråplanet, men sjansen er faktisk ganske stor for at de i voksen alder ser alle feilene deres egne foreldre gjorde.... og blir glimrende foreldre selv Nei jeg er ingen kriminell i dag og jeg gjorde vel ingenting som kvalifiserer til mer enn et par dagers fengsel til sammen Det jeg mente å sette litt søkelys på i mitt forrige innlegg var: at det virket som om du mente det nærmest gikk automatikk i at dersom man har dårlige foreldre blir man narkoman eller krininell eller at de aller fleste kriminelle har hatt dårlige foreldre. 8546316[/snapback] Nei, da missforsto du. For all del, selv om man ikke har dårlige foreldre så vil ikke det atomatisk si at man blir en kriminell maskin. Er selfølgelig mange barn som har hatt dårlige oppvekster som lærer av det. Jeg mener alikevel at man ikke bør ta sjansen på at barn med dårlig oppvekst lærer av det, for de fleste gjør nok ikke det. Ja, barn er nok gjør nok litt dumme ting pga spenning, men dine foreldre reagerte jo på det, så da er de jo gode foreldre. Tenk deg om de ikke hadde reagert, og du bare hadde fortsatt med det. Da hadde de ikke vært så gode foreldre, uansett hvor snill og grei de er. Mange foreldre er nettopp slik at de ikke tørr å kjefte på barna uansett hva barna har gjort. De er redde for at barna skal hate dem tilbake, så de skjemmer heller bort barna enn å kjefte på de. Det er en grov feil mange foreldre gjør. Skjønte du da? 8546848[/snapback] Ja der er jeg helt enig med deg Jeg må nok tilføye at det nok ikke var hva mine foreldre kjefta på som fikk meg til å ikke fortsette inn i de kriminelles rekker Var nok heller jeg selv som kom til konklusjonen at dette ikke var noe fremtid. Mens puberteten river som verst, tror jeg nok nesten alle har en "fuck the parents"-periode Uansett hva foreldrene sier og gjør, er det galt i den pubertales øyne. Edit: Skrivefeil Endret 7. mai 2007 av Jaytee71 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå