Gå til innhold

Sysnpunkter på Spill PC til 6000?

Anbefalte innlegg

Hei hei,

skal ha en spill PC til kroner 6000 og jeg har ALT bortsett fra selve PCen.

Har satt opp dette fra komplett. Ser det bra ut? Bra pris/ytelse forhold? Passer alle komponenter sammen?

Tusen takk for raske svar! :D

EDIT: Heh, ser at jeg fikk med laptop skjermen også (på bildet) :p Bare ignorer den skjermen til venstre.

post-123799-1177426067_thumb.jpg

Endret av Blablaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei hei,

skal ha en spill PC til kroner 6000 og jeg har ALT bortsett fra selve PCen.

Har satt opp dette fra komplett. Ser det bra ut? Bra pris/ytelse forhold? Passer alle komponenter sammen?

Tusen takk for raske svar! :D

EDIT: Heh, ser at jeg fikk med laptop skjermen også (på bildet) :p Bare ignorer den skjermen til venstre.

8460712[/snapback]

vet det er litt lenge siden, men kjøp heller et kort fra 8000 serien til nvidia. dx10 er fremtiden vettu.

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...F2-C6BD160027B1

her har du med alt du trenger, man får med 2 vifter i kabinettet. hvis du er villig til å gå opp et par hundre kroner vill ejg bytta ut hket jeg har valgt med et Asus P5N E-SLI(http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode=receive&si=456429&su=7B5D0FF8-DA63-49DB-83F2-C6BD160027B1)

dette oppsettet vil fungerer veldig bra. klokke langt kan du også

Endret av schoolbus1337
Lenke til kommentar

Ok ok, dette er første gang jeg bygger PC og har egentlig veldig dårlig peiling på komponenter :p Men, om jeg en gang i fremtiden kjøper et 8800 kort til, altså SLI, hvor mange poeng i 3dmark06 kan jeg forvente?

Tusen takk for svar! :)

EDIT: Er det noe ytelseforskjell på http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=334401 og http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=334591 ?

Endret av Blablaa
Lenke til kommentar
Det skjermkortet du har valgt gir det mye ytelse for pengene  :thumbup:

8461947[/snapback]

Ati kortet?

8462031[/snapback]

JA, 1950 PRO. Egentlig hele ATI's x1900 serie er et gullkorn så lenge det er snakk om DX9 spill.

8462210[/snapback]

ren idioti å kjøpe et x1900 kort nå. med mindre du planlegger å ha en pc som skal fungere som spill pc i akkurat 1år. kjøp et 8000serie kort fra nvidia.

Lenke til kommentar

Komplett selger f.eks. et x1950gt kort nå for en knapp tusenlapp. For det får du ikke noe særlig bedre enn ett 8500gt kort. DX10, men nesten ubruktlig til selv dagens spill. Et godt 8800gts 320 kort koster nærmere 2500 samtidig som det ikke finnes noen rene DX10 spill. Når de kommer til høsten så har prisene sikkert synket mye samtidig som noe mye bedre har kommet ut.

Derfor mener jeg det er mer fornuftig å vurdere dagens behov, ikke hva som er bra om et 1/2 eller 1 år. Det vet man ikke.

Lenke til kommentar
ren idioti å kjøpe et x1900 kort nå. med mindre du planlegger å ha en pc som skal fungere som spill pc i akkurat 1år. kjøp et 8000serie kort fra nvidia.

8464496[/snapback]

:roll:

NVidia fanboy? Eller bare blitt hjernevasket om hvor bra DX10 er?

Det kommer ganske sikkert ingen rene DX10-spill verdt å merke seg de nærmeste 2 årene. Det gir ikke mening økonomisk sett for spillutviklere. Og når et endelig kommer er det på tide med oppgradering uansett.

Det er ren idioti å ofre spillytelse for DX10-støtte nå.

Lenke til kommentar

kan ikke annbefale 8600GT over et 1950 pro, det får jo grisebank. skal nvidia tukte det kortet

må man snakke 8800gts...

jeg ville kjøpt et intel system, med dette hoverkortet. link og en E4300. kan overklokkes fint hvis du har lyst, så er det også klart for ei oppgradering med nye intel prosessorer som kommer hvis det er aktuellt.....

kan spare litt på og kjøpe mindre HDD :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...