Raspeball Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg finner ikke noe "Gparted" på den Ubuntu Live-CDen jeg har. Er det slik at jeg må laste ned en egen Gparted Live-CD som jeg må bruke? Har også lurt litt på hva som "skjer" om jeg gjør dette: Kontrollpanel --> Administrative Verktøy --> Datamaskinbehandling --> Diskbehandling og der velger "Slett Partisjon". Forsvinner bare harddiskplassen da, eller? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) System -> Administrasjon -> GNOME Partition Editor (GParted) Hvis du ikke finner: sudo apt-get install gprated Endret 5. juni 2007 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 System -> Administrasjon -> GNOME Partition Editor (GParted) Hvis du ikke finner: sudo apt-get install gprated 8789909[/snapback] Arg! Jaja, takk i alle fall Men det kan man gjøre uten å bruke live-CD, men i selve Ubuntu? (jeg er håpløs ) Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Nei. Du kan ikke slette pratisjonen som du bruker. Det blir krøll. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Nei. Du kan ikke slette pratisjonen som du bruker. Det blir krøll. 8789966[/snapback] Hmmm...Men det funker kanskje like bra med en Gparted Live-CD? Har nemlig forlagt min Live-CD, og har allerede iso-filen til en Gparted Live-CD liggende klar? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Bruk den da. Ingen problem. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Hmmm...Alt har funket bra, helt til jeg startet opp maskinen igjen. Ikke det at det er et avgjørende problem, men litt irriterende er det, ja . Per nå, ser det slik ut på "Min Datamaskin": der [C:] er hoveddisken min, som jeg delte opp da jeg skulle installere Ubuntu. [D:] er SWAP-disken fra Ubuntu, på snaue 1,85 GB De andre to er de to siste partisjonene. Forsåvidt greit med partisjoner, men.... Endret 5. juni 2007 av Ladern Lenke til kommentar
kommers Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Windows vil ikke nødvendigvis klare å detektere/lese alle partisjoner du har på harddisken(e) din(e) dersom du bruker litt eksotiske filsystem på dem, så oversikten i "Min datamaskin" trenger ikke være 100 % korrekt, for å si det sånn. Og problemet ditt var at ... ? Irriterende med flere partisjoner? Om du ønsker å endre på partisjoner o.l. så fikser jo et partisjoneringsprogram (f.eks. GParted) dette da. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Du må slette den partisjonen helt og så resize en annen. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Du må slette den partisjonen helt og så resize en annen. 8797153[/snapback] Og det går fortsatt ikke an å gjøre i Windows? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jo, men hvorfor bare ikke bruke det du har allerede? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå