Gå til innhold

problemer med å lage animasjon av bilder i flash

Anbefalte innlegg

Når jeg legger inn et bilde (png/gif) i flash og skal for eksempel bevege på armen til figuren så er det eneste jeg kan gjøre er å flytte bildet.... Jeg har sjekka forskjellige tutorials men det står ikke noe om det å lage animasjoner av noe man ikke har laga i flash. må man tegne bildet i flash eller?? har flash 8 forresten;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

funka ikke, enten så flytta hele bildet seg eller så forsvant bare firkanten når jeg dro den rundt armen og slapp musen. Må jeg skru på en tilatelse for å kunne forandre deler av et bilde?? virker sånn... jeg kan ikke gjøre noe med bildet untatt å flytte det, kanke tegne på det eller hviske vekk noe heller

Endret av Kriss-O
Lenke til kommentar
Når jeg legger inn et bilde (png/gif) i flash og skal for eksempel bevege på armen til figuren så er det eneste jeg kan gjøre er å flytte bildet.... Jeg har sjekka forskjellige tutorials men det står ikke noe om det å lage animasjoner av noe man ikke har laga i flash. må man tegne bildet i flash eller?? har flash 8 forresten;)

8460603[/snapback]

Hø? jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Men hvis du har et bilde av en mann må du dele det opp for å bevege de forskjellige delene.

Lenke til kommentar

Tror han lurer på hvordan han deler opp png/gif bildet i flash ja.

Letteste måten er nok å gjøre som Matsemann sier, bruke Break Apart, klippe ut det du skal flytte på f.eks med Lasso Tool, markere det du har klippet ut og trykke ctrl + G (Group) :)

Lenke til kommentar

Nå klarte jeg å bruke lasso toolen til å klippe rundt armen, men må bare finne en måte å rotere den biten så jeg kan lage en ordentelig bevegelse med armen i stedet for å flytte den....

Endret av Kriss-O
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...