Furyfax Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg har innstallert Ubuntu 7.04 AMD64. Dette vil vell si at det er et 64-bit OS ? Dette fører til, etter det jeg har lest, vanskeligheter med å spille. Det som er av interesse er å få Counter-Strike: Source til å virke, lar dette seg gjøre? Har vært på winehq, men får ikke innstallert wine. Andre problemet mitt er at jeg ikke får innstallert flash player, dette fører til en del beskjeder om at jeg trenger en plugin, når jeg surfer. Hvordan får jeg dette til på 64bit OS? Eneste jeg finner er til 32bit OS. Det tredje spørsmålet er: Hvordan navigere i mapper og slikt i terminal? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg har innstallert Ubuntu 7.04 AMD64. Dette vil vell si at det er et 64-bit OS ? Dette fører til, etter det jeg har lest, vanskeligheter med å spille. Det som er av interesse er å få Counter-Strike: Source til å virke, lar dette seg gjøre? Har vært på winehq, men får ikke innstallert wine. Andre problemet mitt er at jeg ikke får innstallert flash player, dette fører til en del beskjeder om at jeg trenger en plugin, når jeg surfer. Hvordan får jeg dette til på 64bit OS? Eneste jeg finner er til 32bit OS. Det tredje spørsmålet er: Hvordan navigere i mapper og slikt i terminal? 8460378[/snapback] Adobe har ikke laget flash for 64 bit. Men kan gå an å få til med workaround. man navigerer i terminal med cd og cd .. for å gå tilbake. Man kan også installere midnight commander. En filbehandler for terminal. sudo aptitude install mc Ville kanskje anbefalt deg å installere 23 bits versjonen istedenfor. Det er ikke så altfor mye å tjene på å bruke 64 bit versjonen enda. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Jeg har innstallert Ubuntu 7.04 AMD64. Dette vil vell si at det er et 64-bit OS ? Dette fører til, etter det jeg har lest, vanskeligheter med å spille. Det som er av interesse er å få Counter-Strike: Source til å virke, lar dette seg gjøre? Har vært på winehq, men får ikke innstallert wine. Andre problemet mitt er at jeg ikke får innstallert flash player, dette fører til en del beskjeder om at jeg trenger en plugin, når jeg surfer. Hvordan får jeg dette til på 64bit OS? Eneste jeg finner er til 32bit OS. Det tredje spørsmålet er: Hvordan navigere i mapper og slikt i terminal? 8460378[/snapback] Adobe har ikke laget flash for 64 bit. Men kan gå an å få til med workaround. man navigerer i terminal med cd og cd .. for å gå tilbake. Man kan også installere midnight commander. En filbehandler for terminal. sudo aptitude install mc Ville kanskje anbefalt deg å installere 23 bits versjonen istedenfor. Det er ikke så altfor mye å tjene på å bruke 64 bit versjonen enda. 8460773[/snapback] Edit : Man burde installere programmer/pakker ifra pakkebehandleren i linux. I ubuntu har du add/remove eller synaptic. Eller man kan bruke terminalen med aptitude hvis man veit hva pakken heter. Å kompilere fra kildekode er tungvindt og man trenger sjelden å gjøre det da ubuntu har over 20 000 pakker tilgjengelig i pakkesystemet med alle pakkebrønnene aktivert, Enda en edit visst : Trykka visst på svar knappen istedenfor edit knappen. :!: Endret 24. april 2007 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Takk for flott svar. Da har jeg lastet ned en ny 32bit Ubuntu. Skal prøve denne. Kommer tilbake når jeg møter på flere problemer Må innrømme det er spennende med linux. Mye bedre brukervennlighet enn det jeg trodde. Problemene jeg møter på nå er kun pga min uvitenhet. Så jeg skal være tålmodig. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Takk for flott svar. Da har jeg lastet ned en ny 32bit Ubuntu. Skal prøve denne. Kommer tilbake når jeg møter på flere problemer Må innrømme det er spennende med linux. Mye bedre brukervennlighet enn det jeg trodde. Problemene jeg møter på nå er kun pga min uvitenhet. Så jeg skal være tålmodig. 8461046[/snapback] 2 bra linker for å komme igang med ubuntu : http://www.psychocats.net/ubuntu og http://www.ubuntuguide.org Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Tenkte jeg nå skulle få igang Steam. Har innstallert wine gjennom automatix. Jeg følger denne guiden for å få dette til. Har lastet ned den fonten. Så skal jeg plassere denne i den bestemte mappen. Men jeg finner ikke fram! Hvor skal denne legges. Finner heller ikke programmet wine på "applications", er det normalt ? Kom gjerne med hjelpende innspill. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Dette løste seg etterhvert. Men jeg har et nytt spørsmål: Jeg lasta nettopp ned et program som monitorer temperaturer på maskinen. dette programmet. jeg kjørte filen når den var lastet ned, hvor i granskaugen finner jeg programmet ?? jeg vil gjerne kjøre dette programmet Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Leste fort gjennom comments på den siden, og jeg forsto det som at den burde komme fram dersom du restarter gnome. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Trykka nå ctrl+alt+backspace for å restarte gnome. Hvor programmet dukke opp, på "applications" menyen ? På bildet ser det ut som den er innstallert iallfall. Endret 24. april 2007 av Furyfax Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Computertemp er en panel applet. Høyreklikk ett ledig sted på panelet og velg "legg til på panelet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå