jarlebh Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 skal kjøpe,- og aner ikke hva de forskjellige er står for... Skal jeg kjøpe "Intern Retail Plexwriter" eller "Intern Bulk Plexwriter" ?? hadde satt stor pris på et fornuftig svar.. på forhånd takk ! Lenke til kommentar
JonV Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Retail er med software eventuelt Nødvendige skruer. Bulk er bare Hardware eventuelt med Brukerhandbok. Kan du pc så gå for bulk Litt biligere :smile: God jul Lenke til kommentar
TST Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Det er jo som oftest bare driveren du er ute etter på CD-ene som følger med Retail. Og det er jo uansett lurt å laste ned nyeste drivere fra nettet, så hvis du gir blanke i en fin eske med specs på skal du kjøpe bulk. Og på produkter som absolutt trenger medfølgende CD/diskett for å installeres tror jeg faktisk det følger med uansett hva du velger. Jeg har aldri kjøpt noe annet enn bulk. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Jeg spurte en nettbutikk engang (ringte og masa:D) allikavel....han sa at retail versjonen ofte er bedre modeller(sikkert surr?) og at bulk ofte var noe dårligere kvalitet(like mye surr?). Jeg blei jo skeptisk, og kjøper bare retail:D hehe...sleipt triks kanskje...men de koster jo bare noen kroner mer... Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 retail = selve produktet, installasjons cd el. diskett, orginal eske, brukermanual, reklame og alt mulig annet produentene vil legge med. bulk = selve produktet, installasjons cd el. diskett. Så enkelt er det. det samme produktet uansett hvem du velger, ingen forskjeller. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Quote: On 2001-12-26 04:57, iceraven skrev:Jeg spurte en nettbutikk engang (ringte og masa:D) allikavel....han sa at retail versjonen ofte er bedre modeller(sikkert surr?) og at bulk ofte var noe dårligere kvalitet(like mye surr?). Jeg blei jo skeptisk, og kjøper bare retail:D hehe...sleipt triks kanskje...men de koster jo bare noen kroner mer... Det nesten alltid de samme produktene i bulk og retail, men unntaket av Ati skjermkort. Retail versjonen er faktisk klokket høyere enn bulk versjonen. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Bruker å følge med spill og programmer i retail-versjonene... Disse KAN være litt hendige, og du slipper å betale ett par tusen for de... DET er praktisk. Så de, lets say, to hundre kronene mere det koster for et retail-produkt, kan gi deg, lets say, seks hundre kroners programvare. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 kjøpte en sånn plextor 24x fra multicom(tror jeg det var), denne som bulk-versjon. I esken(ikke merker på eller noe sånt) lå det faktisk cd med drivere, installasjonsveiledning, skruer, lydkabel, dings til å få ut cd'er med, ekstra jumper) Blei litt overraska, for en gang jeg bestillte en DVD-spiller, så fikk jeg spilleren i en eske, thats it. Så bulk kan være så mangt. bertie Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Det er ingen standard for hva bulk innebærer, jeg har opplevd å enten å få alt jeg trenger (utenom tredjeparts software seff) til bare enheten. Så du kan risikere å få bare brenneren uten nødvendige kabler og skruer. Har du ikke disse kablene liggende bør du kjøpe retail, det vil koste deg mer å kjøpe kablene enn forskjellen fra retail til bulk. Jeg har alltid noen skruer og kabler liggende så jeg bestiller som regel bulk. Telcontar _________________ Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1200Ct Celeron Tualatin 1200MHz på BX440SE 768MB PC133 RAM WD 80GB 7200rpm m/Promise Ultra ATA100 ATI Radeon 8500 (tror jeg har fått en OEM, den skal byttes, kostet bare 2200kr, men rett skal være rett). [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-26 20:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå