Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2 Takt eller 4 takt scooter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
+2 takt  Går bedre en 4 takt , Mye enklere å trimme.

- 2 takt holder ikke like lenge som 4 takt , 2 takt bruker mer bensin en 4 takt

+4 takt : holder lenger , bruker mindre bensin

- :  dauere en 2 takt , vanskelig å trimme

8460434[/snapback]

Jeg hadde ikke planer om og trimme den da :p

Lenke til kommentar

Forskjellen i levetiden på motoren tror jeg ikke man merker om man kjører normalt mye. Kort fortalt er en totakter mer "hissig", og en firetakter er mer "seig". Totakteren er også mye enklere bygd og dermed billigere i anskaffelse, men bruker noe mer bensin. Men neppe mer enn 0,2-0,3 per mil hvis det er 50ccm/moped. Totakteren trenger dessuten olje, men på så og si alle scootere er det egen oljetank så du slipper å blande i bensinen selv. Oljeforbruket er antagelig 1-2 ml. per kilometer.

Lenke til kommentar
2-taktere stinker. Bokstavlig talt (eller mer presist, eksosen fra 2-taktere)

8469296[/snapback]

ja, jeg og en kamerat har stått og snakka om 2 og 4 takter i 1 år nå da, og jeg har fått høre, at 2 takter er noe dirtt, så jeg lurte på om det var flere som var av den oppfatning, evnt. om det var noe spes bra med 2 takt, jeg ska bare kjøre på vei :)

Lenke til kommentar

8469296[/snapback]

ja, jeg og en kamerat har stått og snakka om 2 og 4 takter i 1 år nå da, og jeg har fått høre, at 2 takter er noe dirtt, så jeg lurte på om det var flere som var av den oppfatning, evnt. om det var noe spes bra med 2 takt, jeg ska bare kjøre på vei :)

8469370[/snapback]

2 takt går utrolig mye bedre en 4. takt vertfall. synst ikke det er noe vits med 4 takt før vi snakker 250cc ++ Men skal du bare dure rundt i 40-45 så passer en 4 takt bra , siden disse bruker lite bensin. Men har du planer om å trimme , så er 4 taktere veldig vanskelig å trimme.

Lenke til kommentar

2-takts går nok generellt bedre enn 4-takt ja.

Har selv en 4-takt 125cc scooter og den går bra nok for formålet (som er pendling, 20km hver vei i Oslo). Ca 110 i toppfart. Og som sagt uten denne stinkende blårøyken som en 2-takter legger bak seg.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
2-takts går nok generellt bedre enn 4-takt ja.

Har selv en 4-takt 125cc scooter og den går bra nok for formålet (som er pendling, 20km hver vei i Oslo). Ca 110 i toppfart. Og som sagt uten denne stinkende blårøyken som en 2-takter legger bak seg.

8470234[/snapback]

Høres bra ut :innocent:

Lenke til kommentar

8469296[/snapback]

8469370[/snapback]

2 takt går utrolig mye bedre en 4. takt vertfall. synst ikke det er noe vits med 4 takt før vi snakker 250cc ++ Men skal du bare dure rundt i 40-45 så passer en 4 takt bra , siden disse bruker lite bensin. Men har du planer om å trimme , så er 4 taktere veldig vanskelig å trimme.

8470085[/snapback]

Ja, men det er jo ikke lov og trimme 50 cc som ska rulle på veien heller da :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...