Gå til innhold

cd-rom mod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fælt så mange steder du skulle mase om den CDromModden din da...

Skal sette opp noe sånt Blinkelys inne i CDrommen jeg. (Har laget en løpelys krets i datamaskinen ,men jeg må vite Vifte faktoren og hvor mye utgangen på JK vippen klarer og gi før jeg kobler på mer en de Led`sa som er på nå..

Lenke til kommentar
Fælt så mange steder du skulle mase om den CDromModden din da...

Skal sette opp noe sånt Blinkelys inne i CDrommen jeg. (Har laget en løpelys krets i datamaskinen ,men jeg må vite Vifte faktoren og hvor mye utgangen på JK vippen klarer og gi før jeg kobler på mer en de Led`sa som er på nå..

sorry meg for at jeg er utålmodig da

Lenke til kommentar

Løpelys er ikke spess vanskelig ,krever bare litt tålmodighet.

Bare synd at det er litt dårlig utgangsstrøm på de JK vippene. Kan ikke koble ubegrenset med dioder. (Har nemelig MANGE nå) Men jeg skal tegne kretsen inn i workbench så fort jeg får tid. Må sette opp endel ting i karnaug og sånne ting først da :(

Lenke til kommentar
Løpelys er ikke spess vanskelig ,krever bare litt tålmodighet.

Bare synd at det er litt dårlig utgangsstrøm på de JK vippene. Kan ikke koble ubegrenset med dioder. (Har nemelig MANGE nå) Men jeg skal tegne kretsen inn i workbench så fort jeg får tid. Må sette opp endel ting i karnaug og sånne ting først da :(

TAr ikje lang tid daa!!!!!!! Bilde?? se her:

http://metku.net/mods/vilkkuvalot1/1.gif

Lenke til kommentar

Utgangsstrømmen på JK-vipper holder ihvertfall til en transistor. Og da kan du ha _mange_ led's tilkoblet. Det greieste (og billigste) er vel en vanlig NPN-transistor. Disse får du kjøpt for under en krone/stk. Tror det er BC547 som er NPN.. Rett meg hvis jeg tar feil :roll:

Litt mer arbeid å lage, men det ville funke helt fint..

ELWiss

Lenke til kommentar

Utgangsstrømmen på JK-vipper holder ihvertfall til en transistor. Og da kan du ha _mange_ led's tilkoblet. Det greieste (og billigste) er vel en vanlig NPN-transistor. Disse får du kjøpt for under en krone/stk. Tror det er BC547 som er NPN.. Rett meg hvis jeg tar feil :roll:

Litt mer arbeid å lage, men det ville funke helt fint..

ELWiss

Blei mye quote ta hær, men du kan leksa di hører jeg! :-D!!! =) Keep up the good work!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...