Moltrez Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Heisann. Jeg har fundert over å bygge et lite tv-bord, sånn at tv'en jeg har pr. dags dato får plass der. Tv'en er en 28" widescreen CRT, og veier jo en god del, siden det er en CRT Det jeg lurer på, er om noen har forslag til hvordan den skal de ut, materialvalg osv. Gjerne skisser om noen har dette liggende/orker å lage ____ |----| |----| Gjerne se slik ut, siden jeg trenger den ekstra plassen for nye DVD hyller. Nok med 2"2" som ben og ekstra støtte til benken? Skal lages billigst mulig, pga. jeg kan liksågodt kjøpe en tv-benk i glass for 350 kroner Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Jeg har selv bygget en lignende tv-benk. Kjøpte meg et par "hoppyplater", og skrudde disse sammen som den skissen din (bruke platene som side-vegg og bein). Tok det meste på øyemål, ble veldig bra. Har også en 28" CRT oppå, og diverse dvd-spillere, forsterkere og ps2 i den. Du bør ha noe på baksiden av bordet. Planker på skrå eller rett og slett bare en plate, dette for å stive opp så ikke hele driten parallellforskyver seg. Kostet mer enn 350 kr, men husker ikke hvor mye. Endret 24. april 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Hørtes slettes ikke værst ut det forslaget ditt der nei Dette er jo evt. noe som kan brukes lenge, hvis resultatet blir bra, og kanskje gleden i seg selv er verd prisen det blir til slutt? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg vil bare komme med et lite innspill på "skissen" i første post. Et lite tips er å bygge den ca 10-15 cm dypere enn du hadde tenkt, men ha bakplaten på samme sted. På den måten har du plass til ledninger og alt slikt rask og rusk der bak. Da slipper du (eller eventuelt) dama og irritere seg over alle ledningene som ligger og slenger. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Fint forslag, det hadde jeg ikke tenkt på Takker for forslagene så langt, og bare kom med flere hvis dere har noen Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Bygg noe/kjøp noe slikt: Får ikke penere TV-bord enn deg =) Vurderer selv å kjøpe/lage et slikt nå. Lenke til kommentar
Storpondus Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Har i kveld solgt min gode Sony 32" Triniton og sitter her med et tv-"møbel" og 2000 kr i foret. Ikke ille for en 3,5 år gammel tv som da kostet 5990. Liten og lett var jo ikke tv`n, faktisk 64 kg (typisk Sony). "Møbelet" har hatt flere oppsett, men siste var som følger. (droppa mer maling siste gang). Kan hentes for en svært rimelig penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå