Gå til innhold

Lagre fil hos sluttbruker

Anbefalte innlegg

Hei

Denne er postet i delphitråden også, men det er like mye et .Net spørsmål så jeg poster den her og.

Jeg bruker Delphi 2005. Jeg har en web applikasjon( .Net) som kjører på server hos oss.

Når en av våre brukere klikker på eksport på web siden, genererse en fil som lagres på maskinen til sluttbrkeren.

I dag er koden slik:

function TWebForm1.LagreSluttFilHosBruker(innhold: string;Filnavn : string): string;
begin
 Response.Clear();
 Response.ContentType := 'application/octet-stream';
 Response.AppendHeader('Content-disposition', 'attachment; filename=' + Filnavn);
 Response.ContentType :='application/document.all; name=' + Filnavn;
 Response.Write(innhold);
 Response.&End;
end;

Jeg ønsker nå å gjøre noe mer etter dette, men pga "Response.&End;" så går ikke det.

Er det noen annen måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-mRjwtK9u

Du får gjøre det før du kaller Response.End :)

Det du ikke kan gjøre når du bruke denne koden er å skrive noe mer til dette vinduet ettersom det er dokumentet som brukeren laster ned.

Kan du kanskje gjøre det du ønsker i funksjonen som kaller denne funksjonen?

Vist ikke dette hjalp noe tror jeg du må forklare litt nærmere hva du ønsker å gjøre.

Endre

Lenke til kommentar

Vil tro at ContentType definisjonen hans kanskje vil utføre den funksjonen som får browseren til å spørre om å lagre fil.

Til OP. Du kan kun levere 1 content av gangen til klienten. Så dersom du bruker det til å levere data til en fil, så er det ikke stort mer du kan levere. Etter .End så lukkes datastrømmen til klienten.

I så fall så må du evt trikse. F.eks laste en webside til klienten i utgangspunktet med en skjult IFRAME som kaller nedlastingen av filen eller noe.

Det spørs helt hva du egentlig ønsker.

Etter End statement kan du fremdeles "gjøre" noe, men klienten vil ikke se noe til det i denne omgang.

Endret av wolf5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...