Dumrian Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hey, en kamerat har tenkt å kjøpe seg ny RAM til pcen sin. Hovedkortet hans er en MICRO-STAR INTERNATIONAL (MSI) CO., LTD MS-6738. Hvordan RAM burde han da kjøpe (Sdram/ddr osv.)? Prøvd å google det litt, men fant ingen info Endret 24. april 2007 av Tuftez Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Bruk "Rediger" og endre til "Ny ram til 'hovedkort' - Hva bør jeg kjøpe?" Eller noe liknende. Der du bytter ut 'hovedkort' med hva slags hovedkort han har. For det sier du ikke noe om som jeg kan se i posten din. Derfor du ikke har funnet noe. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Hvis du ser veldig nøye, så ser du sannsynligvis at det alltid har stått: "Hovedkortet hans er en MICRO-STAR INTERNATIONAL (MSI) CO., LTD MS-6738." Tilogmed i CAPS, skjønner ikke hvordan det kan oversees. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hovedkortet hans støtter DDR(1) og SDRAM. De svarte slottene er for SDRAM, mens de grønne er for DDR(1). De fire slottene støtter maks 1GiB hver, men merk at DDR og SDRAM kan ikke brukes samtidig, så han må velge en av dem. DDR brikker som støttes: DDR 266mhz (PC2400) SDRAM brikker som støttes: SDRAM 133mhz(PC133) Din venn kan kjøpe enten PC2700 og PC3200, da hovedkortet vil mest sannsynligvis klokke ned minnet, evt. må dette gjøres manuelt, men det er ikke et problem. SDRAM anbefales ikke. Endret 24. april 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Det sto unødvendig info.. Derfor jeg ba deg om å gjøre det slik. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Uansett om det står unøvendig info eller ikke, det går fint ann å hjelpe han istedenfor å svare på den måten. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Hovedkortet hans støtter DDR(1) og SDRAM. De svarte slottene er for SDRAM, mens de grønne er for DDR(1). De fire slottene støtter maks 1GiB hver, men merk at DDR og SDRAM kan ikke brukes samtidig, så han må velge en av dem. DDR brikker som støttes: DDR 266mhz (PC2400) SDRAM brikker som støttes: SDRAM 133mhz(PC133) Din venn kan kjøpe enten PC2700 og PC3200, da hovedkortet vil mest sannsynligvis klokke ned minnet, evt. må dette gjøres manuelt, men det er ikke et problem. SDRAM anbefales ikke. 8460160[/snapback] Måtte jeg klokke ned minne manuelt eller vil dette gjøres automatisk? Tror du glemte et ord der inne et sted Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Uansett om det står unøvendig info eller ikke, det går fint ann å hjelpe han istedenfor å svare på den måten. 8460230[/snapback] Jeg skulle gjort det om jeg hadde hatt tid, jeg hjalp han med å få hjelp fra andre. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Jeg ser ikke at jeg har glemt no? Det jeg mente var: Han kan kjøpe PC2700 og PC3200 hvis du ikke finner PC2400, da minnet vil klokkes ned automatisk. Evt. må du klokke ned minnet selv, men det er ikke noe problem. Forresten er jeg usikker på om DDR 266mhz het PC2400, jeg har ikke lang fartstid foran pcen. Endret 24. april 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå