Gå til innhold

Ny RAM til MSI MS-6738 - Ramtype?

Anbefalte innlegg

Hey, en kamerat har tenkt å kjøpe seg ny RAM til pcen sin.

Hovedkortet hans er en MICRO-STAR INTERNATIONAL (MSI) CO., LTD MS-6738. Hvordan RAM burde han da kjøpe (Sdram/ddr osv.)?

Prøvd å google det litt, men fant ingen info :hmm:

Endret av Tuftez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet hans støtter DDR(1) og SDRAM. De svarte slottene er for SDRAM, mens de grønne er for DDR(1). De fire slottene støtter maks 1GiB hver, men merk at DDR og SDRAM kan ikke brukes samtidig, så han må velge en av dem.

DDR brikker som støttes: DDR 266mhz (PC2400)

SDRAM brikker som støttes: SDRAM 133mhz(PC133)

Din venn kan kjøpe enten PC2700 og PC3200, da hovedkortet vil mest sannsynligvis klokke ned minnet, evt. må dette gjøres manuelt, men det er ikke et problem. SDRAM anbefales ikke.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Hovedkortet hans støtter DDR(1) og SDRAM. De svarte slottene er for SDRAM, mens de grønne er for DDR(1). De fire slottene støtter maks 1GiB hver, men merk at DDR og SDRAM kan ikke brukes samtidig, så han må velge en av dem.

DDR brikker som støttes: DDR 266mhz (PC2400)

SDRAM brikker som støttes: SDRAM 133mhz(PC133)

Din venn kan kjøpe enten PC2700 og PC3200, da hovedkortet vil mest sannsynligvis klokke ned minnet, evt. må dette gjøres manuelt, men det er ikke et problem. SDRAM anbefales ikke.

8460160[/snapback]

Måtte jeg klokke ned minne manuelt eller vil dette gjøres automatisk? Tror du glemte et ord der inne et sted :)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke at jeg har glemt no? :hm:

Det jeg mente var: Han kan kjøpe PC2700 og PC3200 hvis du ikke finner PC2400, da minnet vil klokkes ned automatisk. Evt. må du klokke ned minnet selv, men det er ikke noe problem.

Forresten er jeg usikker på om DDR 266mhz het PC2400, jeg har ikke lang fartstid foran pcen. :p

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...